חולמים על חו"ל? בר הקיץ של מלון אמריקן קולוני בירושלים

מלון אמריקן קולוני המפואר השתייך בזמנו להתאגדות Relais & Châteaux ולאחר מכן לקטגורית מלונות קטנים ברשת היוקרתית The Leading Hotels of the World

ההייפ של ביקור באיחוד האמירויות כנראה לא יירגע עד שנוכל לטוס לשם, וכרגע זה עדיין אינו אפשרי למרביתנו. בינתיים, למי שרוצים להרגיש קצת חוץ לארץ בארץ, יש אלטרנטיבה.

צילום יונתן לבני

מלון אמריקן קולוני בירושלים הוא אי בתוך העיר ירושלים. המלון אף פעם לא היה בדיוק חלק מירדן בתקופה שלפני מלחמת ששת הימים, והוא גם לא הפך לחלק מישראל לאחר המלחמה. המלון השוכן בחלק המזרחי של העיר, לא רחוק מהאוריינט האוס שהיה בזמנו מרכז הרשות הפלסטינאית בעיר, תמיד היה מעין טריטוריה ניטרלית- חוצלארצית, שאירחה דיפלומטים זרים שביקרו בעיר אבל לא רצו להראות כמי שמכירים בירושלים כבירת ישראל. גם תיירים, בעיקר לא יהודים, ועיתונאים זרים, התארחו במלון המפואר שהשתייך  בזמנו להתאגדות Relais & Châteaux, ולאחר מכן לקטגורית "מלונות קטנים" ברשת היוקרתית The Leading Hotels of the World.

צילום יונתן לבני

מאז הקורונה המלון היפהפה והיוקרתי סגור ומסוגר. אין יוצא ואין בא. לאחרונה נפתחה מסעדת "בר הקיץ" של המלון, בר הממוקם באויר הצח מחוץ למלון באחת מגינותיו היפות, תחת כיפת השמים. השולחנות מרוחקים זה מזה כנדרש על פי הוראות התו הסגול, והמלצרים האדיבים עוטים מסכות ולובשים כפפות.

בערב ירושלמי, בו תמיד קריר ונעים, המקום ממש מזמין. מנורות יפות, עצים מצלים ופרחים מקשטים כל פינה. האורחים המעטים לא גדשו את הגן, והכל התנהל בשקט מקסים, כיאה לערב בו אנו רק רוצים לשבת וליהנות. אמרנו חו"ל, אז התפריט רק באנגלית, אין זכר לעברית. המגוון בתפריט מצומצם למדי, אך יש בו מנות נחמדות.

צילום יונתן לבני

מיד כשהתיישבנו הוגשו לשולחן כפתיח גבינה בולגרית, זיתים ולחם.  המלצר החביב, דובר עברית רהוטה, הסביר לנו את התפריט ויעץ לנו מה להזמין. הוגשה לנו כוס של לימון קר עם שוט של ערק. מזרח תיכון, לא? במנות הראשונות טעמנו מהפוקצ'ה, לא בדיוק הפוקצ'ה האיטלקית המסורתית, אבל לחם אפוי טעים. יש גם מספר סלטים עשויים במקום (55 ש"ח). למנה עיקרית הזמנו המבורגר עם טבעות בצל (87 ש"ח), וביקשנו כתוספת פטריות חתוכות. ניתן גם לקבל  בייקון כמו שמגישים באירופה.

צילום יונתן לבני

אני הזמנתי בנוסף נתח פילה בקר במשקל 200 גרם, שמידת עשייתו הייתה מדיום. זו מנת הבשר היחידה בתפריט פרט לשיש עוף (מלשון שישקבאב) על שיפוד (110 ש"ח). פילה אינו נתח הבשר המועדף על קרניבורים ואינו עשיר בטעמים, אך הפילה שקיבלתי היה עשוי כראוי. קיבלנו גם מנת צ'יפס (30 ש"ח) שהיה תעשייתי מדי לטעמי. יש כאן גם מספר סוגי פיצות שיוצאות מתנור מיוחד, במחירים הנעים בין 60 ל- 80 ש"ח.

 

בתפריט יש רשימה ענקית של משקאות חריפים וקוקטיילים במחירים סבירים מאוד, הנעים בין 49 ל-60 ש"ח. באשר ליינות המצב שונה. יש רשימה מרשימה של יינות  לבנים ואדומים מארצות שונות בעולם,  צרפתיים, איטלקים, ספרדיים וכו', במחירים הנעים בין 50 ש"ח לכוס עד קצת פחות מ-200 ש"ח לבקבוק. באשר ליינות מישראל, שנקראים בתפריט "יינות מהאזור", המחירים מופרזים. אין הצדקה לגבות מאות שקלים על יינות של יקבים כמו קלו דה גת, טוליפ ואחרים, אבל תוכלו למצוא יינות מארצות אחרות במחירים סבירים בהחלט.

בר הקיץ של מלון אמריקן קולוני – רח' לואי ונסן 1 ירושלים. להזמנות: 02-6279777, כל ערב 18:00 עד 23:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר