חומוסיה לנשים בלבד

אורנית שחל-נוביץ' הגשימה חלום – ופתחה חומוסיה בשוק של עפולה, שמעסיקה נשים בלבד

"החומוסיה של אורנית", קנתה לה מקום של כבוד בעיר, ואליה נוהרים באי השוק והעובדים בו, נהגי אגד מהתחנה הקרובה, תושבי העמק ואפילו תושבי הכפרים הערבים שבסביבה שבאים לאכול חומוס אותנטי כהלכתו. המקומיים, שבתחילה הביעו פליאה גדולה על החומוסיה, שמעסיקה נשים בלבד, הפכו אותה לבית שני תוך התלהבות מהחומוס שאורנית עושה.

קשר החומוס של אורנית, 37, החל לפני כ-4 שנים, כאשר החליטה לעזוב את עיסוקה בתחום התקשורת והפוליטיקה, ולחזור יחד עם בעלה וחמש בנותיה, מתל אביב לעפולה. בעפולה החליטה להגשים חלום ישן: לנטוש את עיסוקיה לטובת המטבח, ולהתמחות בעשיית חומוס. לשם כך החלה אורנית במסע בכל רחבי הארץ, פגשה, טעמה והכירה כל פרט שקשור בחומוס…לאחר מכן, הפכה לתלמידה בחומוסיית " אל שייח' "המפורסמת בנצרת, שם החומוס מיוצר בשיטות של פעם שהביא אב המשפחה מסוריה.

משך חודשים ארוכים, מטופלת בשלוש בנות, הגיעה לנצרת יום יום בחמש בבקר כדי להכין חומוס החל מלימוד איך להסיר את הקליפה, דרך הטחינה של הגרגרים בעלי וכלה במנה המוגמרת. אורנית למדה את תהליכי ההכנה המורכבים להכנת חומוס כמו שהיו עושים לפני פריצת המג'ימקס למטבחים של המסעדות שמכינות חומוס…

אחרי ההתמחות פיתחה אורנית את תהליך ההכנה ומתכון מנצח, וכיום היא מציעה למבקריה חומוס משובח, טבעי וייחודי, המוכן ביד נשית אוהבת ומוקפדת.
בין המנות המיוחדות ב"חומוסיה של אורנית" ניתן למנות חומוס פטריות טריות עם בצל, גרגירי חומוס חמים, פטרוזיליה ושמן זית (23 שקל) ; חומוס חצילים עם גרגירים, חצילים מטוגנים, ביצה קשה וטחינה (23 שקל) ; חומוס עם שקשוקה (23 שקל) וגם לבּנה טרייה, סלט ירקות שמוכן ברגע ההזמנה, גזוז של פעם ומלבּי משובח, המוכן במקום.

לדברי אורנית "העסקת נשים בלבד תורמת לא רק לאווירה המיוחדת שבחומוסיה שלנו אלא גם מוסיפה מגע מיוחד לטעם". לפי שעה – הנוסחה עובדת.

החומוסיה של אורנית
רח' קהילת ציון 4, איזור תעשיה עפולה
טלפון: 04-6597550
שעות פתיחה: א-ה 07:30-16:00 יום ו' 07:30-15:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר