חומוס ושות' – שווה להגיע בשביל החריימה טופו

אם אתם גרים באזור ועדיין לא הכרתם את חומוס ושות', זה הזמן; ואם אתם מחפשים חומוס טוב לאכול בתל אביב, זה המקום שכדאי להגיע אליו

בין המסעדות הרבות הפועלות בצומת הרצל-פלורנטין בתל אביב, נמצאת מסעדה זו, ששמה עשוי להטעות. זו אינה חומוסיה רגילה. לא מגישים כאן רק מנות של חומוס וגם לא מגישים מנות בשריות, אלא במקום זאת פונים כאן – ובצדק, בהתאם לטרנד הנוכחי ולשכונה בה המסעדה פועלת, לקהל צמחוני-טבעוני. עם מנות כגון קובה סלק, תבשיל עדשים כתומות עם בטטה ושורשים או חריימה טופו, יש כאן מספיק מגוון כדי שגם מי שאינו בהכרח רוצה לאכול חומוס, ימצא מה לאכול וליהנות.

סלט פטוש - פונים כאן לקהל צמחוני-טבעוני. צילום שרל'ה
סלט פטוש – פונים כאן לקהל צמחוני-טבעוני. צילום שרל'ה

אבל שלא יהיה ספק – לחומוס ושות' יש חומוס מצוין, עם מרקם חלק, עשיר בטחינה ומתובל נכון, כך שמקבלים חומוס שיכול לספק אתכם אם אתם לא רעבים במיוחד, בעיקר בזכות הנדיבות של המנה (23 שקלים). אם אתם רוצים, תוכלו לקבל אותו במספר וריאציות, כולל עם פטריות טריות שנחתכו והוקפצו במחבת (32 שקלים) או בגרסת הבאבא גאנוש, כלומר עם חציל שנקלה היטב ומוסיף מרירות קלה והרבה טעם למנה (32 שקלים).

בטטה צלויה עם סלט - בתפריט יש גם מספר מנות חדשות. צילום שרל'ה
בטטה צלויה עם סלט – בתפריט יש גם מספר מנות חדשות. צילום שרל'ה

החידוש בתפריט מגיע בדמותן של מספר מנות. אחת המוצלחות בהן היא קובה סלק הממולא בפטריות, בצל מטוגן וירק, ומגיע ברוטב סלק חמוץ-מתוק (36 שקלים). המנה כוללת שלוש חתיכות גדולות של קובה, עם כמות יפה של מילוי טעים, ורוטב מוצלח עם חמיצות מעודנת (36 שקלים). מנת הדגל  לטעמנו היא החריימה טופו – קציצות בינוניות העשויות טופו וכרובית, עם מרקם המזכיר במידת מה מרקם של דג, וכל זה שוחה ברוטב חריימה חריף מעולה. אפשר לקבל את המנה הזו עם אורז או עם קוסקוס. טעמנו מהקוסקוס, שלדעתנו נעשה בעבודת יד (36 שקלים). בצד כל זה אפשר וכדאי להזמין צ'יפס קרוע – פלחי תפוחי אדמה שעברו טיגון ומוגשים עם גרידת לימון (12 שקלים), או צלחת של כדורי פלאפל גדולים, רכים וטעימים במיוחד (5 שקלים).

מלבי טבעוני עם מרמלדת תותים ובוטנים. צילום שרל'ה
מלבי טבעוני עם מרמלדת תותים ובוטנים. צילום שרל'ה

את הארוחה אפשר לסיים עם קינוח – מלבי טבעוני עם מרמלדת תותים ובוטנים. המלבי קליל, עם מרקם יציב ומתיקות מעודנת מאוד, כך שמשמש בסיס טוב למרמלדה המתוקה ולכמות היפה של הבוטנים (15 שקלים).

אם אתם גרים באזור ועדיין לא הכרתם את חומוס ושות', זה הזמן; ואם אתם מחפשים חומוס טוב לאכול בתל אביב, זה המקום שכדאי להגיע אליו. אבל אם תשאלו אותנו, זה החריימה טופו ששווה להגיע בשבילו, מרות שאנחנו בעצם קרניבורים ביום-יום.

חומוס ושות', הרצל 98 תל אביב, א'-ה' 10:30-21:00, ו' 10:30-18:00, שבת 10:30-21:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר