חומצה פולית: חיונית בזמן הריון

משרד הבריאות הכריז על שבוע מודעות לנטילת חומצה פולית על ידי כל הנשים בגיל הפוריות.
על פי הנתונים של משרד הבריאות, קיימת ירידה משמעותית בשיעור מומים פתוחים בתעלת העצבים עקב שימוש בחומצה הפולית, עם זאת ועל פי המחקרים, החומצה שבמזון אינה נספגת בשלמותה ועל כן אינה מספקת את צורכי הגוף בתקופת ההריון, למשל. משום כך יש ליטול אותה בשלמותה.

נושא זה עומד על הפרק בפני מרבית הנשים בארץ וחשיבותו היא יומיומית. להלן מספר עובדות והמלצות לנשים בגיל הפוריות בכלל, ונשים המתכננות הריון בפרט לגבי נטילת החומצה הפולית:

1. ויטמין החומצה הפולית הינו מקבוצת B (נקרא גם B9) ויטמיו זה חשוב לבניית תאי הגוף לבניית תאי הדם להתפתחות תאי המוח ולהתפתחות תקינה של מערכת העצבים ולכן חשוב במיוחד לעוברים בנשים בהריון.

2. נטילת החומצה הפולית היא חיונית בזמן ההריון ובמיוחד כאשר נשים עדיין לא מודעות להריונן כיוון שהמוח ומערכת העצבים מתפתחים בשבועות הראשונים של ההריון . ידוע ממחקרים כי אצל תינוקות לאמהות שלקחו חומצה פולית, נצפו פחות מומים ופחות פגמים מוחים ועצביים.

3. מומלץ לנשים ליטול את החומצה הפולית בגיל הפוריות ככלל, היות ונשים רבות נכנסות להריון לא מתוכנן.

4. אם תכננת הריון, מומלץ ליטול את החומצה הפולית 3 חודשים לפני ההריון ושלושה חודשים ראשונים במהלך ההריון בכמות של 0.4 מ"ג (400 מיקרוגרם).

5. נשים הנוטלות גלולות למניעת הריון עשויות לפגוע במאזן החומצה הפולית הנמצא בגופן, ולכן מומלץ לנשים אלו המתכננות הריון לקחת לפחות 3 חודשים מראש.

6. חומצה פולית נמצאת בעיקר בירקות ופירות טריים (לא מבושלים), עלים ירוקים, נבטים, קטניות מונבטות, כבד, פטריות, אגוזים, חלמון ביצה (מבושל).


ציפי רוטשילד היא דיאטנית קלינית ומומחית לצמחי מרפא ברשת המרפאות 'מכבי טבעי'








היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה