חופשה בישראל: היעדים שכנראה לא חשבתם עליהם אבל תיהנו בהם

לאחר תקופה ממושכת של הגבלות נסיעה, ישראלים רבים מעוניינים לנצל את תקופת חגים תשרי תשפ"ב 2021 לחופשה מרגיעה בהרכב משפחתי או זוגי. על פי מחקר שערכה Booking.com, 43% מהמטיילים הישראלים מתכננים לגלות יעד חדש באזור או ברחבי הארץ, כאשר 50% מהם השיבו שהם רוצים לנצל את הזמן וליהנות מהטבע במקום שבו הם גרים.

הרצון הגובר לצאת לחופשה לאחר תקופה ממושכת של חוסר ודאות ומגבלות הקורונה, בשילוב תקופת השיא של חופשות ספטמבר, משמעותם ביקוש גבוה למקומות לינה ביעדים הפופולריים המוכרים לכולם. עם זאת, 52% מהישראלים גלים רצון לבקר ביעדים אלטרנטיביים, כדי לא לנסוע לאתרים עמוסי בזמני ביקוש שיא.

מומחי התיירות של Booking.com ליקטו חמישה יעדים מפתיעים בארץ, שאולי לא חשבתם עליהם אבל תוכלו למצוא בהם מקומות אירוח מומלצים ומהנים לבלות בהם חופשה.

שלווה פסטורלית בקיבוץ ענבר

קיבוץ ענבר

עבור מי מכם שחופשה אינה בהכרח מחייבת ביקור בעיר גדולה ומלון מלטף, או עבור אלה הרוצים חופשה שלווה עם הרבה ירוק בעיניים – ניתן לשקול חופשה באחד מהקיבוצים או המושבים בצפון הארץ. סמוך לכרמיאל, תוכלו לשהות למשל בקיבוץ ענבר במקום האירוח לינה כפרית, אשר מציע אווירה פסטורלית ונעימה ושלל נופים ירוקים לשטוף בהם את העיניים. במקום בו האטרקציה המרכזית היא הניתוק והשקט, תוכלו ליהנות מארוחת בוקר טעימה של מקום האירוח, להירגע מול הנופים הכפריים שמסביב לאזור עם ספר טוב או כוס יין, ואפילו לשחות בבריכת השחייה הנמצאת במרחק עשר דקות נסיעה ממקום האירוח.

חוף נהריה הוא אחד היפים בישראל ומצפון לה ראש הנקרה. צילום אוצרות הגליל

נהריה

אתם בטח מכירים את נהריה ואת מיקומה על קו החוף הצפוני בין עכו לראש הנקרה. מלבד חופי הים והטיילת שיש לעיר להציע, המבקרים בה יוכלו לצעוד בשדרות הגעתון וליהנות ממסעדות ובתי הקפה הנמצאים לאורך השדרה, ליהנות ממסלולי האופניים או לבחור לבקר בנקודת החוף הצפונית ביותר, הסמוכה לעיר, בראש הנקרה. מלון בוטיק שטרקמן ארנה נהריה נמצא במקום שקט אבל מרכזי בעיר, ויש בו את כל המרכיבים לחופשה רגועה ושלווה: גינה פרטית, אוכל מעולה וארוחות שהומלצו במיוחד על ידי המבקרים בו, מיטות נוחות ושירותי השכרת אופניים, ואם תרצו לתפוס קצת צבע (אבל אחרי ששמתם קרם הגנה) חוף הים במרחק הליכה קצר ממקום האירוח.

מראה השקיעה מגג מלון פרימה פתח תקווה. צילום מקס מורון

פתח תקווה

אולי קשה להאמין, אבל מי שביקר בפתח תקווה לאחרונה יודע שיש לה הרבה מה להציע – עם סצנת מסעדות וברים שהולכת ומתרחבת, פארק עירוני ובו מדשאות גדולות, מתקני שעשועים ואף אגם אקולוגי, ואחד הקניונים הנחשבים במדינה – מה נאמר? פתח תקווה לגמרי על המפה. בעת שהייה בעיר תוכלו להתארח במלון פרימה לינק הצמוד לקניון, אשר מיקומו דורג גבוה במיוחד בקרב הגולשים שביקרו בו. המלון מציע בריכה מהנה על הגג, ממנה תוכלו ליהנות ממראות שקיעה מרהיבים. בסיום ימי שוטטות וטיול ארוכים בעיר, בוודאי תשמחו לגלות שהמלון קיבל דירוג גבוה במיוחד בזכות המיטות הנוחות שלו.

גן המדע ע"ש קלור במכון ויצמן ברחובות. צילום תמר הירדני אתר פיקיויקי

רחובות

העיר רחובות ומוכרת כעיר המדע והתרבות, הודות לפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית הממוקמת בעיר, ומכון ויצמן למדע. מלון אסטייט ספא – בוטיק הוטל, שוכן במיקום מרכזי בלב העיר, סמוך לכל המסעדות ומקומות הבילוי המרכזיים של רחובות. על אף העובדה שמדובר בעיר אקטיבית במרכז הארץ, המלון מצליח להעניק לאורחיו תחושת התנתקות אמיתית, עם מרכז ספא מפנק, סאונה וג'קוזי המיועדים להם. בנוסף מציע המלון ארוחת בוקר עשירה במאפים מתוקים ומלוחים, גינה ובריכת שחייה בה אפשר לסיים את הערב עם משקה אלכוהולי קר וצונן בחום הקיצי.

שלוות הטבע המדברי בירוחם

ירוחם

ועכשיו אנחנו מציעים לכם מקום עליו באמת לא חשבתם – כנראה. בדרום הארץ, כ-11 ק"מ מדרום מערב לדימונה וכ-27 ק"מ מדרום מזרח לבאר שבע, צומחת לה בשקט ירוחם. יש לה ראשת עיר צעירה ופעילה שמקדמת את העיר ומעוררת התעניינות בה. בעת ביקור כאן תוכלו לטייל על גדות אגם ירוחם, השוכן בלב פארק ומהווה פינה ירוקה בלב המדבר, עם שלל זני צמחייה ומיני בעלי חיים מיוחדים באזור. אלה מכם שיבחרו לבלות בעיר את החופשה הקרובה, יוכלו ללון באכסניית גבעה לבנה, שדורגה גבוה במיוחד בזכות המיקום הנוח שלה בקרב המבקרים ששהו במקום. מלבד גינה ומתקני ברביקיו, האכסנייה מציעה גם שירות השכרת אופניים, למי שמעוניין להכיר את האזור מקרוב. בסמוך לעיר נמצא מכתש חתירה, המוכר גם כ"מכתש ירוחם" או ה"מכתש הגדול", אשר תוכלו למצוא בו נקודות תצפית מרהיבות, מראות חולות צבעוניים טבעיים ומגוון חי וצומח ייחודיים לאזור. למי שמחפש חופשה רומנטית מוצע צימר נוף מדבר בעיר, אשר דורג כגבוה במיוחד עבור זוגות מטיילים בזוג. אם אתם בקטע של חוויה רומנטית, תוכלו ליהנות ממראות הזריחה או השקיעה המרהיבים מנקודות התצפית של המכתש בקרבת העיר.

ד"ר איציק מזרחי, מנהל בוקינג ישראל, אומר: "הפופולריות של יעדים מוכרים השנה, הובילה לביקוש גבוה באותם מקומות. יש למדינה הקטנה שלנו כל כך הרבה יעדים פופולריים ואפשרויות חופשה שונות להציע, החל מחופשות חוף, יעדים אורבניים או נופים ירוקים ושלווים. כל מה שצריך לעשות זה לפתוח את הראש לאלטרנטיבות שונות, ולגלות יעדים מפתיעים ומהנים לאורכה ולרוחבה של המדינה".

 

 

 

תגובה אחת

  1. ירוחם בין באר שבע לדימונה? אולי קו האורך שירוחם נמצאת נמצא בין באר שבע לדימונה. אבל גם חיפה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר