חם לכם? תשתו מרק!

הקיץ כבר כאן, וכל הבשלנים והבשלניות נערכים להכין מאכלים מרעננים, וביניהם… מרקים. כן, מרקים. תקופת הקורונה שמנעה מאיתנו לצאת למסעדות, אפשרה לכל אחד מאיתנו לבלות זמן במטבח הביתי ולגלות את השף הפנימי שבו. כעת הגיע הזמן לדבר על הלהיט החדש שכבר כבש את אירופה ומגיע לישראל – טרנד המרקים הקרים

מרקים הם לא מונופול של החורף

חם לכם? מחפשים מה לאכול? אז הנה לכם סקופ – לא צריך לוותר על אכילת המרק בימים חמים אלו. פשוט המירו את המרק החם במרק קר – מנה פשוטה להכנה, שאינה דורשת השקעה רבה, ומתאימה בדיוק לימים חמים אלו. כל מי שיש לו מטבח מודרני יודע כמה כיף לבשל בבית המרווח, כשהשלווה והנוחות של הבית רק מוסיפים להנאת הבישול והכנת הארוחה.­­ במקום לצאת בשיא החום למסעדה, הכינו בבית מרק קר – מיד נצלול לעומק העניין.

להתרשמות ראשונית – נתחיל עם מנת הדגל

המונח מרק קר נשמע מוזר לאוזן, אך כמו בכל טרנד חדש שמגיע – הכול עניין של הרגל. אם ניגש ישר להארד קור של הנושא, אז  איך אפשר לדבר על מרק קר בלי להזכיר את מנת הדגל של המרקים הקרים: הגספצ'ו – מרק העגבניות הספרדי, שמוגש כמעט בכל מסעדה בכל שעה של היום. כל בשלן מתחיל יכול להכין את המנה הזו לבד. המצרכים הנחוצים הם: עגבניות, בצל, שום, חמאה (ניתן גם ללא), רוזמרין, בזיליקום ומעט סוכר.

מרקי פירות קרים

בסצנת מרקי הפירות הקרים, שולטות מדינות מזרח אירופה, שאצלן מרק פירות קר הוא דבר שבשגרה בכל בית וכמעט בכל ארוחה. לרוב, מרקי הפירות הקרים יוגשו כקינוח, וניתן לשלבם עם שמנת או גלידה ליצירת מרקם קרמי ופרשי יותר.

לכל עונה מרקי הפירות שלה: בחורף ניתן להכין את מרק התותים והפטל המפורסמים, ובקיץ את מרק המלון, הדובדבנים והאפרסק. כמובן שניתן להשתמש בפירות קפואים על מנת להכין את מרקי הפירות של החורף גם בעונה החמה.

 

מרקי ירקות קרים

גם בסצנת מרקי הירקות הקרים שולטות מדינות מזרח אירופה, ובראשן הונגריה. מרק הסלק המצנן, מרק המלפפון המרענן, מרק האבוקדו המרווה, ואיך לא – מרק הגמבה הצלויה המפורסם. ההונגרים ידועים בחיבתם לגמבות ושילובן במנות רבות, כמו גם במרקים קרים. במערב אירופה, מרק הירקות השולט הוא מרק המלפפון, המשלב בתוכו יוגורט ונגיעות נענע, ומזכיר בטעמו את הציזיקי היווני המפורסם.

מרקי הגבינות הקרים

נכון, זה נשמע מוזר, אבל ברגע שתטעמו, לא תוכלו לחשוב על אף מרק אחר!  כמו מרקי הפירות, מרבית מרקי הגבינות הקרים מוגשים בעיקר כקינוח. המצרכים הנחוצים הם גבינת קוטג', שמנת צמחית, חלב, סוכר, אבקת פודינג וניל ושוקולד מריר. בפינת מרקי הגבינות חשוב להזכיר גם את מרק הזוקיני הקר, שעל אף שהוא מכיל זוקיני, הוא מכיל בעיקר גבינות. מדובר במרק קל ומהיר מאוד להכנה בכל מטבח מודרני.בשורה התחתונה, טרנד המרקים הקרים כבש את אירופה, וכעת מגיע לישראל. הם מוגשים במקומות שונים, החל מבתי קפה מקומיים וכלה במסעדות המפורסמות ביותר. אז למה שלא תלמדו להכין כמה מהם בבית? לרוויה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר