חמין מאת שרי אנסקי

חמין של חורף, חמין של קיץ, חמין צמחוני, חמין ללא קטניות, חמין בשר, חמין עוף, החמין הירושלמי של שרי, סלטים לארוחת חמין, חמין מרוקאי, חמין לחנוכה, קוקלה (קציצות סולת לחמין) – את כל אלה ועוד תמצאו בספר זה של שרי אנסקי, המכתיר אותה ככוהנת הגדולה של החמין

חמין
מאת שרי אנסקי
צילומים: אלכס ליבק
עטיפה: סטודיו שוקי דוכובני
הוצאת כתר
מחיר מומלץ 119 ₪

חמין של חורף, חמין של קיץ, חמין צמחוני, חמין ללא קטניות, חמין בשר, חמין עוף, החמין הירושלמי של שרי, סלטים לארוחת חמין, חמין מרוקאי, חמין לחנוכה,  קוקלה (קציצות סולת לחמין) – את כל אלה ועוד תמצאו בספר זה של שרי אנסקי, המכתיר אותה ככוהנת הגדולה של החמין,

זהו ספר בישול מרהיב עין בזכות השילוב הייחודי של עשרת מתכונים לחמין מכל הסוגים. איתם סיפוריה האישיים של שרי, ומאוד חשוב: צילומיו של אלכס ליבק – הצלם מס' 1 בארץ ובן זוגה לחיים של אנסקי, שנערכו במטבחם הפרטי – אך גם צילומי חוץ שהפכו את ליבק לעינו הרגישה למותג.

וכה כותבת אנסקי: "אני כל כך אוהבת חמין. נדמה לי שמתוך עשרה קבין של אושר מאוכל שירדו לעולם נטל החמין תשעה. אני אוהבת את ההכנה שלו ואת הביול שעוטף את הבית בניחוחו ובאוויר המבטיחה שהיא משרה עלינו במשך הלילה והבוקר. אבל מעבר לזה, מעבר לבית שלי, מניעים אותי הסקרנות והאפשרות שניחוח החמין שעולה באיזה רחוב מאיזה בית עכשיו, טומן8 בתוכו איזו טכניקה חכמה, ושהאישה הזרה שעברה עכשיו ברחוב – היא בעלת סוד גסטרונומי פלאי. אולי דווקא במשפחה שלה עברה מדור לדור ושרדה איזו תוספת שמעשירה את מרכיביו…".
שווה לקרוא, לדגום ולהכין מספר זה.

שרי אנסקי היא בעלת מדור אוכל במוסף "סופשבוע" של מעריב, וכתבה חמישה ספרי בישול, שהיו לרבי מכר.
אלכס ליבק, בן זוגה של אנסקי, הוא צלם עיתונות מוערך, חתן פרס ישראל וחבר מערכת "הארץ". פרסם עד כה ארבעה ספרי צילום. 

וכה כותב ארז קומרובסקי, אושיית מזון בפני עצמו וחבר טוב-טוב של אנסקי: "הכוהנת הגדולה של החמין מציאה סוף סוף קלאסיקה אמיתית של מתכוני חמין נפלאים המתאימים לכל עונות השנה. מדף הספרים שלכם לא יהיה שלם בלי האנתולוגיה המרתקת הזאת".
המדף לא יהיה שלם? אולי. בכל מקרה מדובר בספר מתאים ביותר לחורף. בתיאבון. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר