חנוכה במוזיאון ארצות המקרא ירושלים

ביקור בתערוכה, צלילי מוסיקה עתיקה, מפגש עם דמויות מסיפורי החנוכה, הפנינג סדנאות יצירה, מופע קסמים, חוברות לפעילות עצמית וסיורים – כל אלה מתרחשים במוזיאון ארצות המקרא בירושלים

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים מזמין את הציבור הרחב לבקר בתערוכת צלילי מוזיקה עתיקה, שתינעל ב- 31 בדצמבר 2008, ולהיפגש עם שחקנים המגלמים דמויות מרתקות מסיפורי חנוכה: המלך אנטיוכוס, יהונתן בן מתתיהו החשמונאי ועוד, שיספרו למבקרים על חנוכה, יוון העתיקה, כד השמן ואור (בין השעות 14:30-10:30, ללא תשלום).

בנוסף, יתקיים במוזיאון הפנינג סדנאות יצירה של גופי אור מחימר, שרביט בצורת חיה, נר מדונג צבעוני ועוד (מחיר לסדנה 20 ₪, למנויים 18 ₪) ומופע הקסמים של עמיתולוגי בכל יום פעילות בשעה 12:00 (מחיר לכרטיס 20 ₪, למנויים 18 ₪). כמו כן ניתן יהיה לרכוש חוברות פעילות עצמית בגלריות המוזיאון בעלות של 5 ₪, למשפחות ולילדים מגיל 9 ומעלה. מדי יום יתקיימו סיורים לקהל הרחב, ללא תוספת תשלום (עברית בשעה 11:00 ואנגלית בשעה 10:30).

תערוכת צלילי מוזיקה עתיקה היא תערוכה בינלאומית, המשלבת מראות וצלילים וחושפת בפני המבקרים את צלילי העבר המסתוריים. התערוכה מאפשרת למבקרים לחוות את עולם המוזיקה העתיקה ולהתוודע למקומה המרכזי בטקסים פולחניים, באירועים מדיניים ובחיי היום יום של העמים אשר ישבו בארצות המזרח הקרוב הקדום. בתערוכה מוצגים חפצים עתיקים, עליהם מתוארות דמויות של נשים וגברים מנגנים, לצד כלי מוזיקה יחידים במינם, שנשתמרו מהעת העתיקה.

בתערוכה מוצגים כלי נגינה ייחודיים: מחרוזת נענוע מהאלף ה- 13 עד האלף ה-11 לפני הספירה, ששמשה, בין השאר, להפקת צליל בעת ריקוד או נענוע האגן; קערית כסף נדירה ביותר מעוטרת בדמות של ארוס מנגן בקיתארה, מהתקופה הרומית האימפריאלית (סוף המאה השנייה לספירה); שתי מיניאטורות דמויות חצוצרות מברונזה, 2,900-2,400 לפני הספירה; שתי מצלתיים בעלי ידיות מתקופת הברונזה הקדומה, מסוף האלף השלישי לפני הספירה וכלי מוזיקה רבים נוספים, החושפים בפנינו עבר מפואר של מראות וצלילים.

לכבוד נעילת התערוכה צלילי מוזיקה עתיקה, מוזיאון ארצות המקרא ירושלים בשיתוף עם האגודה לאמנות יהודית מזמין את הקהל הרחב לערב עיון מוזיקלי – מהלווים ועד הפייטנים, על המוזיקה בעולם המסופוטמי, באמנות העתיקה בישראל, בתפילה היהודית ובפיוט. מרצים: פרופ' אליהו שלייפר, פרופ' איתן אביצור, ד"ר רינה טלגם וד"ר אורי גבאי. הערב ייחתם בהופעה של יאיר הראל עם אנסמבל תפילאלת ופייטן אורח. (24.12.08, כ"ז בכסלו, בין השעות 21:00-17:30, בתשלום).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר