חנוכת יינות חדשים ביקב כפיר: זוהרה 2004 וברברה 2005

החום, הלבביות, הכיבוד והיינות הם חלק בלתי נפרד מבית משפחת כפיר. מטבח ביתה של ריטה כפיר הוא מפעל ביתי מתועש לכל דבר, וריחות התבשילים, המאפים, הסלטים והמטעמים, הם בכלל משהו שאולי בפעם הבאה שווה לכתוב עליו כאייטם נפרד

ההזמנה לאירוע השקת היינות החדשים של יקב כפיר התאימה מצוין לשבת החורפית שנפלה עלינו. מין שבת שאם אין לך במיוחד להיכן לצאת, טוב תעשה אם תניח את הרגליים על הדום הכורסה, תקרא את עיתוני השבת או איזה ספר טוב, תלגום מכוס משקה חם או תסעד את לבך בארוחה כבדה ודשנה, ותביט מדי פעם מהחלון החוצה על הרוח העושה שמות בענפי העצים.

כשריטה ומאיר כפיר מיקב כפיר מזמינים אתכם לבית פתוח מתואם מראש, הכוונה לבית פתוח תרתי משמע; שכן דלת הבית פתוחה לרווחה, ואנחנו ואתם באים ומרגישים מייד בבית משפחת כפיר כבביתנו אנו.
החום, הלבביות, הכיבוד והיינות הם חלק בלתי נפרד מבית משפחת כפיר. מטבח ביתה של ריטה כפיר הוא מפעל ביתי מתועש לכל דבר, וריחות התבשילים, המאפים, הסלטים והמטעמים, הם בכלל משהו שאולי בפעם הבאה שווה לכתוב עליו כאייטם נפרד.

מאז יום שישי האחרון, החל מהשעה 10:00 נהר קהל רב אל בית משפחת כפיר בגן יבנה, לטעום ולחגוג עמם את חנוכת היינות החדשים. אנחנו, שביקרנו אצלם בשבת, לקחנו עמנו את הבן הקטן, וכלל לא התפלאנו שבאחד החדרים הפנימיים של בית משפחת כפיר כבר הכינו מקום לקטנים עם סלי צעצועים, ערוץ ילדים בטלוויזיה, וקרמבו מתוק להעסיק אותם.
בסלון בית משפחת כפיר המתינו לבאים מגשים עמוסי תקרובת. היו שם גבינות, רסק זיתים, סלט אבוקדווירקות, פיסות לחם טרי, ודובדבנים עם מידת מרירות קלילה מהאלכוהול בו הושרו.

יין זוהרה 2004 הנקרא על שמה של אמו של מאיר כפיר, עשוי משילוב של 23% ענבי סנג'ובזה, 23% נביולו, 21% מרלו, 6% קברנה סוביניון, 18% קברנה פרנק, 9% ענבי שיראז, וזה יין שאולי מקפל בתוכו את סיפורו של יקב כפיר ומאיר היינן, שבמקום לבחור ולהתמקד בזן ענבים אחד או שניים מהמוכרים לכולם, כמו הקברנה סוביניון והמרלו, בחר כאן לחבר לכם טעמים ואזורי גידול לידי יין אחד שעשוי מכל כך הרבה זני ענבים.
היין רך ועגול. טעמיו חדים, וצבעו מבריק כהה ואדום. טעמיו עשירים, והארומות המטפסות במעלה האף נותנות סיפור של אדמה ופרי. גוף היין בינוני עד מלא, ו-18 חודשי היישון בחביות העניקו ליין עומק וריחות תבלון.

דווקא הברברה 2005 היווה הפתעה, ובהחלט, לדעת רבים, לטובה. היין בעל חמיצות גבוהה שהתמתנה לרעננות ואיזון, בזכות הוספת קברנה סוביניון. 86% ענבי ברברה ו-14% ענבי קברנה סוביניון הרכיבו את היין.הקברנה העניק ליין עמוד שדרה ומחזק עמידותו. הטאנינים רכים. 12 חודש שהה היין בחביות שהעניקו לו טאץ' מתובלן ורמז עדין לעץ וטעמי תותי בר. הסיומת ארוכה.

ביקב כפיר לא נתנו לאורחים ליהנות רק משני יינות ההשקה, אלא פתחו בפניהם את מגוון יינות היקב, לרבות ליקרים ויינות קינוח מתקתקים. טעמנו הוד 2004, יערה 2005, השרדונה 2005, שיראז 2005, קברנה פרנק יין קינוח 2004, זוהרה 2003, לילות לבנים 2004, וגליה רוזה 2005 – ונהנינו.

בהזמנה של יקב כפיר נרשם כי האירוע על פני היומיים של סוף השבוע יתקיים בכל מזג אוויר, אבל על האווירה החמה שיצרה לכבוד הבאים משפחת כפיר, לא שמעו באף תחנה מטרואולוגית,ולפיכך – מי שלא בא הפסיד.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר