חסילון – 25 שנים בזכות ולא בחסד

ביקור במסעדה הפועלת כבר 25 שנה הוא מאורע נדיר במדינתנו, שבה מסעדות אינו מחזיקות מעבר לשנים ספורות, במרבית המקרים. חסילון, השוכנת כיום בהרצליה פיתוח, חריגה בנוף המסעדות, ולא בכדי

ביקור במסעדה הפועלת כבר 25 שנה הוא מאורע נדיר במדינתנו, שבה מסעדות אינו מחזיקות מעבר לשנים ספורות, במרבית המקרים. חסילון, השוכנת כיום בהרצליה פיתוח, חריגה בנוף המסעדות, ולא בכדי.

המסעדה הוקמהבמרכזון המסחרי הקטן של כפר שמריהו על ידי בועז ואורלי חבקין, שרצו להביא לארץ ניחוחות וטעמים שהכירו במסעותיהם ברחבי העולם במסגרת עבודתם בחברת אל-על. הביקור שלנו במסעדה נערך לרגל רענון התפריט שנעשה עם כניסתו למסעדה של שף חדש מדרום צרפת, השף פטריס.

אנחנו לא הכרנו את חסילון בעבר, כך שטעימת המנות שלנו אינה יכולה להתבסס על השוואה שכזו. עם זאת, יכולנו להשוות את איכות האוכל בחסילון למסעדות אחרות בהן אכלנו, וללא ספק זוהי אחת המסעדות הטובות ביותר אותן פקדנו.
כל המנות, אליהן נגיע בהמשך, היו עשויות כהלכה, נטולות שומנים עודפים המכבידים על העיכול, ועשירות ברכיבים ובטעמים.

התחלנו עם אגרול (28 ₪), שאמנם טוגן בשמן עמוק אך רכיביו מצליחים לאזן זאת בזכות הקלילות שלהם; ורצועות העוף שיש בתוכו רק מוסיפות לטעם. סלט צ'יינה גריל (38 ₪) היה מצוין לא פחות, הודות לשילוב נכון של חסה, שבבי צ'יפס בטטה, קלמרי מטוגן, נבטים; והכל עם רוטב יפני פיקנטי.

מהעיקריות הגיעו האנטריקוט – נתח איכותי של בשר שנעשה כהלכה, וגם רוטב השמנת הצליח להוסיף לטעם המוצלח של המנה (98 ₪); וגם פילה הסלמון שנחרך היטב בגריל היה טעים במיוחד, הודות לרוטב היפני המעט מתוק שהתלווה אליו, שהצליח לחזק את טעם הדג מבלי להשתלט עליו (90 ₪).
מנה עיקרית נוספת אותה הזמנו – חסילונים ברוטב בנגקוק – הוכיחה שהשם הניתן למסעדה ניתן לה בזכות ולא בחסד. החסילונים נעשו כהלכה, ויחד עם ירקות רבים ורוטב קארי הם יצרו מנה מושלמת (94 ₪). גם התוספות השונות, מאורז ועד צ'יפס, היו עשויות היטב.

הקינוח שחתם את הארוחה, אם כי כדאי להגיע אליו רעבים יותר מאיתנו, היה פרופיטרול (32 ₪)  – שלוש פחזניות מומלאות ברוטב וניל וגאנש שוקולד חם. מתוק, טעים ובהחלט מספיק לשני סועדים.

המחירים, כאמור, אינם זולים, אם כי המסעדה מציעה ארוחות עסקיות מוזלות בשעות הצהרים. אך גם בערב, במחיריה הרשמיים, היא מציעה תמורה מצוינת למחיר וחוויה קולינרית שקשה למצוא בקלות, אך בהחלט אפשר לצפות ממסעדה הפועלת כבר 25 שנה.

מסעדת חסילון,
רח' שנקר 14
א.ת. הרצליה פיתוח
טל. 09-9589688
א – ג 00:00 – 12:00, ד – ש לקוח אחרון – 12:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר