חציל קלוי עם עגבניה טרייה, גבינת פטה וברוסקטה שום

מצרכים2 חצילים בינוניים יפים ומוצקיםלימון גדול או 2 קטנים5-6 כפות שמן זית3 שיני שום2 עגבניותלחם שאור בכמות של 2 פרוסות לסועד200 גרם גבינת פטה אופן ההכנהמניחים רשת צלייה על הגז וקולים את החצילים (ניתן גם בתנור).פורסים את הלחם לפרוסות בעובי 1 ס"מ ומורחים עליהן שמן זית ומלח גס. אופים בתנור בחום גבוה עד שמתקבל צבע שחום ולהוציא מהתנור. מיד כשמוציאים מהתנור את הברוסקטה, יש לשפשף עליה את שיני השום. לאחר שהחצילים קלויים, יש לקלף אותם בעדינות, להשאירם שלמים ולפרוס אותם לשלושה חלקים כל שמכל חציל יצאו שלוש פרוסות שמנמנות. מניחים בצלחת יפה, מתבלים את החציל במלח, מיץ לימון ושמן זית ולהניח עליו פרוסת עגבניה טריה, ברוסקטה ועליה מפוררים גבינת פטה. לסיום יש לזלף על הכל שמן זית, מלח גס ופלפל שחור גס.

מצרכים
2 חצילים בינוניים יפים ומוצקים
לימון גדול או 2 קטנים
5-6 כפות שמן זית
3 שיני שום
2 עגבניות
לחם שאור בכמות של 2 פרוסות לסועד
200 גרם גבינת פטה

אופן ההכנה
מניחים רשת צלייה על הגז וקולים את החצילים (ניתן גם בתנור).
פורסים את הלחם לפרוסות בעובי 1 ס"מ ומורחים עליהן שמן זית ומלח גס. אופים בתנור בחום גבוה עד שמתקבל צבע שחום ולהוציא מהתנור. מיד כשמוציאים מהתנור את הברוסקטה, יש לשפשף עליה את שיני השום.

לאחר שהחצילים קלויים, יש לקלף אותם בעדינות, להשאירם שלמים ולפרוס אותם לשלושה חלקים כל שמכל חציל יצאו שלוש פרוסות שמנמנות. מניחים בצלחת יפה, מתבלים את החציל במלח, מיץ לימון ושמן זית ולהניח עליו פרוסת עגבניה טריה, ברוסקטה ועליה מפוררים גבינת פטה. לסיום יש לזלף על הכל שמן זית, מלח גס ופלפל שחור גס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר