חצי יובל לפסטיבל קול המוסיקה בגליל העליון

פסטיבל קול המוסיקה בגליל העליון, מוותיקי הפסטיבלים למוסיקה בארץ, חוגג השנה 25 שנה לקיומו. הפסטיבל השנה יתקיים במשך שבוע ימים בין ה- 2 באוגוסט ל– 8 באוגוסט בתוך הנוף של הרי הגליל העליון

פסטיבל קול המוסיקה בגליל העליון, מוותיקי הפסטיבלים למוסיקה בארץ, חוגג השנה 25 שנה לקיומו. הפסטיבל השנה יתקיים במשך שבוע ימים בין ה- 2 באוגוסט ל– 8 באוגוסט בתוך הנוף של הרי הגליל העליון. שלומי שבן. צילום: אריאל ואן סטראטן

הפסטיבל מנוהל ומופק על ידי המחלקה לתרבות של המועצה האזורית גליל עליון.
הפעם, לרגל 25 שנות קיום הפסטיבל, הפסטיבל הוא בסימן הספרה 5 ומכפלותיה.
בפסטיבל השנה מגוון רחב של סגנונות , כאשר הדגש הוא על קשר אינטימי עם הקהל. גם השנה יתקיימו חזרות פתוחות ללא תשלום, כדי לתת לקהל אפשרות לעקוב מקרוב אחר תהליך היצירה. עוד בפסטיבל:

1. מוסיקה קאמרית במיטבה: במרכז האירוע חמש חמישיות הפסנתר האהובות ביותר: שומן, דבוז'ק, ברהמס, פורה ושוברט.
2. ערב של שושנים – שירי אהבה של מוצרט (6 נוקטורנים), מונטוורדי וחיים פרמונט סביב הבריכה בליל האהבה. ביצועים נדירים של שירים אלה בארץ.
3. אופרות בבימוי מלא: "הקול האנושי" מאת פולינק – ההצלחה של השנה שעברה ו"הזמרת הקרחת" אופרה חדשה, סרקסטית וקומית שכתב ישראל שרון.
4. בכורות של יצירות ישראליות: יצירתו של יחזקאל בראון שנכתבה לפני למעלה מ-60 שנה: "עבודת השבת" עם החזן ישראל רנד; בכורה עולמית לשירי האהבה של חיים פרמונט למילים של יונה וולך, נתן זך, שקספיר ומשורר יהודי – רפאל בן יצחק, מתקופת הרנסנס באיטליה; שלומי שבן והפסנתר – הפקה מיוחדת לפסטיבל בה ינגנו שירים מקוריים של שבן וכן תתארח רונה קינן ורביעייה קאמרית. שבן ינגן גם קטעים קלאסיים מתוך קונצ'רטו של מוצרט לפסנתר ומתוך חמישיית הפסנתר של שוסטקוביץ' .
5. חן צימבליסטה חוזר לפסטיבל בכמה ארועים, ביניהם רונה קינן. צילום: יניב אדריחן ינגן על פני המים בארוע ערב של שושנים.

במסגרת הפסטיבל, יתקיים פסטיבל לילדים, קול המוסיקה לילדים, בין התאריכים 6-8 באוגוסט. ביום הראשון של הפסטיבל יתקיים קונצרט מתוק, שבסופו יחלקו גלידה לילדים, של שירי הילדים של סבא וסבתא משנות ה-40 וה -50בביצוע רונה קינן ושלמה יידוב. עם סיומו בשעה 20.00 יתקיים "מסע מחוף לחוף" באמפי קרני בקיבוץ עמיר יחד עם חן צימבליסטה והתזמורת הקאמרית אשדוד עם מתופפים ורקדניות.

ביום השני של הפסטיבל, בשעה 10:30 בבוקר יתקיים קונצרט לילדים "מקלאסיקה ועד לזמר עברי" עם אנסמבל קולי "כרמל" ומיד לאחריו מפגשים עם נגנים: עדינה הרעוז (נבלאית), מיכאל מלצר (חליל וחלילות) וחן צימבליסטה (כלי הקשה). במקביל יתקיים סיור נוף ומים בשמורת הדן בלווי הפתעות מוסיקאליות.

ביום השלישי – שבת בבוקר, תתקיים פעילות מוסיקלית מגוונת לילדים, עם תחנות מוסיקליות בתוך החורשה של קיבוץ איילת השחר עד שעות הצהרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר