חקלאי גרנות ישווקו תפוחי אדמה בשיתוף האחים לוטרינגר

הסכם שת"פ נרחב של מגדלים מהצפון, מקיבוצי מרכז הארץ החברים בגרנות ומדרום הארץ מפוני גוש קטיף. מטרת המיזם לחזק את החקלאים ולהביא לצרכן מוצר איכותי ובמחיר הוגן

חברת "חקלאי גרנות", התארגנות הקיבוצים והמושבים החברים בגרנות לשיווק תוצרת חקלאית ישירות לקמעונאים, חתמה על הסכם שיתוף פעולה ארצי, בו שותפים "האחים לוטרינגר" ממושב גבעת חן ליד רעננה, ומגדלים מכל הארץ – החל מקיבוצי הצפון, קיבוצי ומושבים המרכז החברים בארגון גרנות, עד  קיבוצי הדרום וחקלאים מפוני גוש קטיף.

מיון תפוחי אדמה. צילום יובל לוטרינגר

משק האחים לוטרינגר הוקם על ידי ישראל לוטרינגר ז"ל, וכיום מנוהל על ידי שלושת בניו, מיכה, ניר ויובל. בית האריזה במושב גבעת חן נפרס על שטח של כ-10 דונמים, ועוסק במיון ואריזה של תפוחי אדמה. המשק מוכר מזה עשרות שנים בענף הירקות כמשק איכותי ומקצועי, ובעבר עסק בעיקר בגידול ואריזה של גזר. במסגרת המיזם הארצי ישווקו תפוחי אדמה לרשתות השיווק באריזת רשת ייעודית תחת מותג "חקלאי גרנות". ההפצה למשווקים ולרשתות השיווק ברחבי הארץ תבוצע על ידי התנועה עמק חפר (שבבעלות גרנות), היא תהיה גם אחראית לאיסוף התוצרת מהמגדלים ולהבאתם למשק לוטרינגר, אשר יהיה אחראי על מיון תפוחי האדמה ואריזתם. בסך הכל יעובדו במסגרת המיזם מעל ל-2,000 דונם של תפוחי אדמה, והיבול השנתי מוערך בכ-15,000 טונות.

צילום יובל לוטרינגר

יובל לוטן, מנהל שותף במשק לוטרינגר, אומר: "בית האריזה הותאם ושופר בעיקר לטובת העבודה על המיזם המשותף בתחום תפוחי האדמה. הפעילות המשותפת מתבטאת בייזום ותכנון הגידול בשדה, מיון, אריזה והפצה, תוך שיתוף פעולה הנהנה מניסיון, טיפול מקצועי של הצדדים, ומעל הכל חיבור אנושי מעולה בין כל המעורבים".

תמיר בושניצקי, מנכ"ל חקלאי גרנות, אומר: "גם בתפוחי אדמה, כמו בתחומים אחרים, אנו פועלים במקצועיות ובשקיפות מול המגדלים, מתוך מטרה לחזק את המגדלים העובדים עימנו מצפון ועד דרום, ולהביא לצרכן מוצר איכותי במחיר הוגן. אנו שמחים על החיבור עם שותפים לדרך כמו משק לוטרינגר".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר