טארט טאטין אגסים

חומרים8 אגסים בגודל בינוני2 כוסות סוכר60 גרם חמאה250 גרם בצק עלים או פריך.אופן הכנהבוחרים במחבת עם ידית מתכת. או תבנית קוטר 22 ס"מ. שניתן לבשל בה על אש גלויה והיא מתאימה גם לאפייה.1. שמים את הסוכר והחמאה במחבת או בתבנית ומחממים על אש בינונית תוך בחישה בכף עץ. עד שהסוכר נמס ואין בו גושים. מבשלים מספר דקות נוספות לקבלת קרמל בצבע עינברי עמוק. מסירים מהאש.2. קולפים את האגסים. חותכים לרבעים ומרחיקים ליבה וגרעינים. מסדרים את האגסים במעגלים צפופים על הקרמל כאשר צד המגל כלפי מטה. עד שהתבנית מכוסה באגסים.3. מרדדים את הבצק על משטח מקומח לעובי כחצי ס"מ. מניחים את דיקית הבצק על האגסים. מצמידים את קצות הבצק לשולי התבנית.4. אופים כ 40 דקות בתנור שחומם מראש לחום בינוני 170 מעלות עד שהבצק זהוב. מוציאים מהתנור ומצננים מעט מניחים על הבצק צלחת בוטר גדול מהתבנית . בעזרת מגבת מרימים את התבנית בזהירות ומטים מטה כך שהנוזלים שהצטברו ייזלו לכוס. כך מבטיחים שהבצק לא יירטב מהנוזלים.5. מניחים על תבנית צלחת ההגשה גדולה מהתבנית הופכים בזהירות ומסירים מהתבנית .מגישים את העוגה בעודה חמה ובטמפרטורת החדר עם מעט הרוטב שנוקז.

חומרים
8 אגסים בגודל בינוני
2 כוסות סוכר
60 גרם חמאה
250 גרם בצק עלים או פריך.

אופן הכנה
בוחרים במחבת עם ידית מתכת. או תבנית קוטר 22 ס"מ. שניתן לבשל בה על אש גלויה והיא מתאימה גם לאפייה.

1. שמים את הסוכר והחמאה במחבת או בתבנית ומחממים על אש בינונית תוך בחישה בכף עץ. עד שהסוכר נמס ואין בו גושים. מבשלים מספר דקות נוספות לקבלת קרמל בצבע עינברי עמוק. מסירים מהאש.

2. קולפים את האגסים. חותכים לרבעים ומרחיקים ליבה וגרעינים. מסדרים את האגסים במעגלים צפופים על הקרמל כאשר צד המגל כלפי מטה. עד שהתבנית מכוסה באגסים.

3. מרדדים את הבצק על משטח מקומח לעובי כחצי ס"מ. מניחים את דיקית הבצק על האגסים. מצמידים את קצות הבצק לשולי התבנית.

4. אופים כ 40 דקות בתנור שחומם מראש לחום בינוני 170 מעלות עד שהבצק זהוב. מוציאים מהתנור ומצננים מעט מניחים על הבצק צלחת בוטר גדול מהתבנית . בעזרת מגבת מרימים את התבנית בזהירות ומטים מטה כך שהנוזלים שהצטברו ייזלו לכוס. כך מבטיחים שהבצק לא יירטב מהנוזלים.

5. מניחים על תבנית צלחת ההגשה גדולה מהתבנית הופכים בזהירות ומסירים מהתבנית .מגישים את העוגה בעודה חמה ובטמפרטורת החדר עם מעט הרוטב שנוקז.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר