טוגני גורמה (צ'יפס)

יש שלא יכולים לוותר על טוגנים (צ'יפס) לצד הבשר. במיוחד עבורם ולכל מי שאוהב, מתכון ייחודי לצ'יפס גורמה. מה שעושה כאן את ההבדל הוא אופן ההכנה. ניתן גם לבצע רק חלק מהשלבים.חומרים:תפוחי אדמה מהזן הבהיר, בכמות המבוקשתמלח גס (מלח בישול)שמן טיגון1-2 בצל יבש חתוך לרבעים (2 רבעים לכל טיגון)קערה עם מי ברזקערה עם מים רותחיםקערה עם מי קרחאופן ההכנה:קולפים את תפוחי האדמה וחותכים לאורכם רצועות דקות בעובי אצבע, ומניחים בסיר עם מי ברז קרים לכ- 10 דק'. משתדלים שלא לבחוש במים בזמן הוצאת הרצועות. שלב זה גורם לעמילן לרדת לתחתית הסיר, מה שימנע מרצועות הצ'יפס להידבק אחד לשני בזמן הטיגון.מעבירים לסיר עם מים רותחים למשך כ- 5 שניות (גורם לריכוך מסוים של תפו"א, כך שבסוף הטיגון תוכנו של הצ'יפס יהיה רך).השלב הבא לא חובה, אך למהדרין, להעביר את הצ'יפס לסיר עם מי קרח לטבילה של 1-2 שניות. שלב זה גורם לצ'יפס בזמן הטיגון להיות פריך בחלקו החיצוני, תוך שמירה על רכות בחלקו הפנימי.מכאן נעביר את הצ'יפס לסיר הטיגון שחומם מראש למצב רתיחה, ומטגנים עד הצבע המבוקש. מוזהב, כתום – כל אחד ואהבתו. אפשר להוסיף בצל יבש לסיר בתחילת הטיגון, המעניק ארומה מיוחדת לצ'יפס. את הצ'יפס המוכן מעבירים לקערה מתאימה, ומפזרים מעל מלח גס בנדיבות.יורם קוהן 4201717 – 052http://www.MeetTheMeat.com

יש שלא יכולים לוותר על טוגנים (צ'יפס) לצד הבשר. במיוחד עבורם ולכל מי שאוהב, מתכון ייחודי לצ'יפס גורמה. מה שעושה כאן את ההבדל הוא אופן ההכנה. ניתן גם לבצע רק חלק מהשלבים.

חומרים:
תפוחי אדמה מהזן הבהיר, בכמות המבוקשת
מלח גס (מלח בישול)
שמן טיגון
1-2 בצל יבש חתוך לרבעים (2 רבעים לכל טיגון)
קערה עם מי ברז
קערה עם מים רותחים
קערה עם מי קרח

אופן ההכנה:
קולפים את תפוחי האדמה וחותכים לאורכם רצועות דקות בעובי אצבע, ומניחים בסיר עם מי ברז קרים לכ- 10 דק'. משתדלים שלא לבחוש במים בזמן הוצאת הרצועות. שלב זה גורם לעמילן לרדת לתחתית הסיר, מה שימנע מרצועות הצ'יפס להידבק אחד לשני בזמן הטיגון.
מעבירים לסיר עם מים רותחים למשך כ- 5 שניות (גורם לריכוך מסוים של תפו"א, כך שבסוף הטיגון תוכנו של הצ'יפס יהיה רך).
השלב הבא לא חובה, אך למהדרין, להעביר את הצ'יפס לסיר עם מי קרח לטבילה של 1-2 שניות. שלב זה גורם לצ'יפס בזמן הטיגון להיות פריך בחלקו החיצוני, תוך שמירה על רכות בחלקו הפנימי.
מכאן נעביר את הצ'יפס לסיר הטיגון שחומם מראש למצב רתיחה, ומטגנים עד הצבע המבוקש. מוזהב, כתום – כל אחד ואהבתו.
אפשר להוסיף בצל יבש לסיר בתחילת הטיגון, המעניק ארומה מיוחדת לצ'יפס.
את הצ'יפס המוכן מעבירים לקערה מתאימה, ומפזרים מעל מלח גס בנדיבות.


יורם קוהן 4201717 – 052
http://www.MeetTheMeat.com



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר