טונה – עולה חדשה מהפיליפינים מצטרפת למדפים

שחקן חזק נוסף מצטרף לשוק הטונה בארץ: Century Pacific מהפיליפינים בשותפות עם קבוצת יבנה מוצרי מזון. צילום איריס לוי
חביבת האימהות ומומלצת ספורטאים המעוניינים לבנות את מסת השרירים שלהם בלי לצבור שומן מיותר בזכות ריכוז גבוה של חלבון וריכוז נמוך של מלח בשימורי טונה

כשמציצים במה יש לנו הישראלים במזווה הפרטי, מגלים ברוב הבתים קופסה של שימורי טונה. ההערכות אומרות כי ב- 75% מהבתים אוכלים טונה לפחות פעם בשבוע – נתון מרשים לכל הדעות. שוק הטונה בארץ נמצא בצמיחה מתמדת, ומגלגל כמיליארד  שקלים בשנה – גם זה לפי הערכה. הצריכה היומית בישראל של מוצרי טונה הולכת וגדלה מדי שנה, בזכות הערכים התזונתיים הגבוהים, ביניהם אומגה 3 ואחוז חלבון גבוה, ובמיוחד הודות לקלות הצריכה – לפתוח ולאכול. אלה הפכו מוצר זה לחביב האימהות ומומלץ הספורטאים המעוניינים לבנות את מסת השרירים שלהם בלי לצבור שומן מיותר, בזכות ריכוז גבוה של חלבון וריכוז נמוך של מלח בשימורי טונה.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

בארץ יש לא מעט שחקנים על מדף שימורי הטונה בסופרמרקט, ביניהם בולטים סטארקיסט ומרינה, ועכשיו מצטרף שחקן חזק נוסף – חברת סנצ'רי פסיפיק (Century Pacific) מהפיליפינים, בשותפות עם חברת קבוצת יבנה מוצרי מזון. לקבוצת סנצ'רי פסיפיק הבינלאומית יש 30 שנות ניסיון כחברה מובילה בתחום המזון והמשקאות בפיליפינים. מוצריה נמכרים בכ-60 מדינות ברחבי העולם, ויש לה מפעלי ייצור בפיליפינים, ארצות הברית, הולנד, דובאי, אוסטרליה וברזיל

באירוע השקת המוצר החדש בארץ, אמר מנכ"ל סנצ'רי שהטונה החדשה על מדפינו תהיה מאוד תחרותית מבחינת המחיר ואיכות המוצר. לדבריו, זאת בזכות העובדה שהיא החברה היחידה בישראל שיכולה לשלוט מקרוב בתהליך כולו, משלב הדייג ועד הגעת המוצר למדף ללא פערי תיווך, ובנוסף לשלוט על הטעם של המוצר המוגמר. לפני הכניסה לארץ נעשו מבחני התאמה וטעימה של הטונה, בהם הפחיתו את רמת המליחות כדי לקלוע לטעם הישראלי.

קציצות טונה עסיסיות. צילום איריס לוי
קציצות טונה עסיסיות. צילום איריס לוי

טעמתי את הטונה של סנצ'רי. טעמה עסיסי, ובמבט ראשון על תכולת הקופסה הפתוחה רואים גושים שלמים של בשר הטונה, ולא פירורים כפי שקורה בדרך כלל בקופסאות של חברות אחרות. טעמה היה עדין ולא "דגי" – אהבתי. אפשר לאכול את הטונה כמו שהיא, אך הרבה יותר מעניין לשלב אותה בתוך מאכלים אחרים, כמו בסלטים – סלט ירוק או סלט עדשים, בתוך תבשיל חם עם פסטה ועגבניות, בקציצות, בפיצה, ואפשרויות נוספות.

באירוע ההשקה של הטונה הוגשה מנה קלה להכנה, טעימה מאוד וגם ללא גלוטן, שמתאימה לאירוח משפחתי, אותה אני משתפת כאן:  רול וייטנאמי, שבמלית שלו הוסיפו לירקות גם טונה ששיפרה את הטעם והגדילה את הערך התזונתי.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

רול וייטנאמי ירוק במלית טונה ובמטבל אינדונזי

חומרים

חבילת דפי אורז

אבוקדו חתוך לרצועות שמפזרים עליו מי לימון ומלח

1/4 חבילת בצל ירוק קצוץ

3 מלפפונים חתוכים למקלונים

חופן נבטים

3 גזרים חתוכים למקלונים

1/4 חבילת בזיליקום

1/4 חבילת כוסברה קצוצה

קופסת טונה מסוננת

2 כפות טחינה גולמית

כף רוטב סויה איכותי

מעט רוטב צ'ילי חריף

2 כפיות מיץ לימון

לרוטב

1/4 כוס סויה

4 כפות חמאת בוטנים

3 כפות מיץ לימון

1 כפית סוכר חום

1/4 כוס קרם קוקוס

1/4 כוס מים

גרדת לימון

אופן ההכנה

לערבב את הטונה עם הטחינה הגולמית, רוטב סויה, רוטב צ'ילי, מיץ לימון, בזיליקום וכוסברה קצוצה.

מוסיפים לקערה את האבוקדו הפרוס, מקלוני גזר ומלפפון, הבצל הירוק ונבטים, ומערבבים עד קבלת תערובת אחידה.

מרטיבים את דפי האורז במי ברז וממתינים כדקה לריכוך.

ממלאים את דפי האורז בסלט שהכנו ומגלגלים.

מכינים את הרוטב

מערבבים את כל המצרכים.

הגשה

מגישים את הרול הווייטנאמי על צלחת יפה לצד הרוטב.

שף איריס לוי, 054-4944205, גם בפייסבוק

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר