טורטליני עוף במרק חצילים ותרד טורקי, עם שמן זית ומיץ לימון

מצרכים:לבצק: 500 גר' קמח לבן3 ביצים4 חלמוניםחצי כף שמן זית1 כפית מלח למילוי:1 קג' בשר עוף, מפורק מעצמותיו ונקי מעור, טחון3 כפות שמן זית2 כפות ג'ינג'ר טרי קצוץ דקחצי כוס עירית קצוצה דקחצי כף פלפל לן גרוס4 שיני שום קצוצות דק1 כף מיץ לימון סחוט טרילמרק:עצמות משני עופות כולל הכנפיים – אפשר להוסיף גם עוף שלם (מהעופות שפורקו עבור המילוי)2 גזרים קלופים, חתוכים ל-4 חלקים1 בצל קלוף פרוס1 כרישה פרוסה1 ראש סלרי קלוף וחתוך ל-42 גבעולי טימין2 עלי דפנה4 שיני שום קלופות1 צרור פטרוזיליה1 צרור עלי סלרי4פלפל אנגלי3 ליטר מיםחצי כף מלחעוד צריך:5 חצילים בלאדי שרופים על הכיריים וקלופים300 גרם תרד טורקי שטוףחצי כוס שמן זיתחצי כוס מיץ לימון סחוט טרימלח גסהכנה:-שוטפים את לשדי העוף, ומכניסים אותם יחד עם כל מצרכי המרק לסיר גבוה ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים על להבה נמוכה כשעתיים. מדי פעם מסירים את הקצף עם כף. מסננים את המרק במסננת דקה, מעבירים את המרק לסיר רחב ומבשלים אותו ברתיחה חמש דקות נוספות.-מכינים את הבצק: שמים במעבד מזון או בקערה את חומרי הבצק מספר שניות עד שהם מתגבשים לכלל בצק. ממשיכים ללוש את הבצק על משטח מקומח עוד כמה דקות, מהדקים היטב, עוטפים בניילון נצמד ומקררים כשעה.-הכנת המילוי: מערבבים את כל החומרים היטב וצרים מהם בעזרת ידיים משומנות כדורים קטנים בגודל של מטבע.-חותכים את הבצק לשלושה חלקים, ומרדים כל חלק בעזרת מערוך או מכונת פסטה לעלה דק מאד. חותכים לריבועים בגודל של כ-10 ס"מ.מניחים כדור מילוי במרכז כל ריבוע בצק. מורחים את שולי הבצק בחלמון. מקפלים פינת בצק לפינה נגדית, כך שמתקבל משולש בצק ממולא. אוחזים בשתי הקצוות של בסיס המשולש, מקרבים אותם אחד אל השני ומהדקים היטב. כך עושים עם כל הכמות.-מבשלים בסיר עם מים רותחים, מעט מלח ומעט שמןזית כארבע דקות ומסננים.-מוסיפים לסיר המרק הרותח את בשר החצילים והתרד. מוסיפים גם את הטורטליני המבושלים, מביאים שוב לרתיחה ויוצקים אל צלחות הגשה עמוקות. זולפים לכל צלחת מעט שמן זית, מיץ לימון ומעט מלח גס.ממתכוני "טבעוף" של "באר טוביה עופות איכות"

מצרכים:
לבצק:
500 גר' קמח לבן
3 ביצים
4 חלמונים
חצי כף שמן זית
1 כפית מלח

למילוי:
1 קג' בשר עוף, מפורק מעצמותיו ונקי מעור, טחון
3 כפות שמן זית
2 כפות ג'ינג'ר טרי קצוץ דק
חצי כוס עירית קצוצה דק
חצי כף פלפל לן גרוס
4 שיני שום קצוצות דק
1 כף מיץ לימון סחוט טרי

למרק:
עצמות משני עופות כולל הכנפיים – אפשר להוסיף גם עוף שלם (מהעופות שפורקו עבור המילוי)
2 גזרים קלופים, חתוכים ל-4 חלקים
1 בצל קלוף פרוס
1 כרישה פרוסה
1 ראש סלרי קלוף וחתוך ל-4
2 גבעולי טימין
2 עלי דפנה
4 שיני שום קלופות
1 צרור פטרוזיליה
1 צרור עלי סלרי
4פלפל אנגלי
3 ליטר מים
חצי כף מלח

עוד צריך:
5 חצילים בלאדי שרופים על הכיריים וקלופים
300 גרם תרד טורקי שטוף
חצי כוס שמן זית
חצי כוס מיץ לימון סחוט טרי
מלח גס

הכנה:
-שוטפים את לשדי העוף, ומכניסים אותם יחד עם כל מצרכי המרק לסיר גבוה ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים על להבה נמוכה כשעתיים. מדי פעם מסירים את הקצף עם כף. מסננים את המרק במסננת דקה, מעבירים את המרק לסיר רחב ומבשלים אותו ברתיחה חמש דקות נוספות.
-מכינים את הבצק: שמים במעבד מזון או בקערה את חומרי הבצק מספר שניות עד שהם מתגבשים לכלל בצק. ממשיכים ללוש את הבצק על משטח מקומח עוד כמה דקות, מהדקים היטב, עוטפים בניילון נצמד ומקררים כשעה.
-הכנת המילוי: מערבבים את כל החומרים היטב וצרים מהם בעזרת ידיים משומנות כדורים קטנים בגודל של מטבע.
-חותכים את הבצק לשלושה חלקים, ומרדים כל חלק בעזרת מערוך או מכונת פסטה לעלה דק מאד. חותכים לריבועים בגודל של כ-10 ס"מ.
מניחים כדור מילוי במרכז כל ריבוע בצק. מורחים את שולי הבצק בחלמון. מקפלים פינת בצק לפינה נגדית, כך שמתקבל משולש בצק ממולא. אוחזים בשתי הקצוות של בסיס המשולש, מקרבים אותם אחד אל השני ומהדקים היטב. כך עושים עם כל הכמות.
-מבשלים בסיר עם מים רותחים, מעט מלח ומעט שמןזית כארבע דקות ומסננים.
-מוסיפים לסיר המרק הרותח את בשר החצילים והתרד. מוסיפים גם את הטורטליני המבושלים, מביאים שוב לרתיחה ויוצקים אל צלחות הגשה עמוקות. זולפים לכל צלחת מעט שמן זית, מיץ לימון ומעט מלח גס.



ממתכוני "טבעוף" של "באר טוביה עופות איכות"


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר