ט"ו בשבט במסעדות: לא רק פירות יבשים

הפירות היבשים משתלטים על מסעדות ארצנו, המתכוננות לט"ו בשבט עם מנות מיוחדות. ריכזנו עבורכם את מיטב ההצעות

באידה הנהריינית: שוט שיכר פירות העונה ב- 5 ₪ צילום: עידוא דגן
לכבוד ט"ו בשבט, מסעדת אידה בנהריה וביסטרו אידל'ה הסמוך מזמינים את המבקרים בצפון בחג לבוא לארוחת טעמים זוגית, או לשוטים של שיכר פירות יבשים (שקדים, תמר) ב- 5 ₪ לשוט, מתוצרת מקומית של "שיקויי געתון". כמו כן ניתן יהיה לקנות בקבוקי שיכר ב- 15% הנחה לכבוד החג.
אידה וביסטרו איד'לה, שד' הגעתון 48 נהריה, טל. 04-9513444

חוגגים ט"ו בשבט במסעדת ויולט
יוסי שטרית, שף מסעדת ויולט, יצר בהשראת חג הנטיעות מנה מיוחדת ועשירה בטעמים: אסקלופ כבד אווז עם טארט פירות יבשים, דלעת וצימוקים. המנה תוגש במהלך ימי החג, בין התאריכים 30-31/1, בתפריט הצהריים והערב במחיר של 73 ₪. במקביל, המשפחות הסועדות ב"ויולט" בימי החג יקבלו שתיל במתנה, עם ברכת שנת צמיחה והתחדשות.
ויולט , רח’ הדגן משק 6, מושב אודים, טל. 09-8350902

ט"ו בשבט צמחוני בכרמלה בנחלה
ב"כרמלה בנחלה" יחגגו את ט"ו בשבט בסוף שבוע צמחוני. בשישבת של ה-29-30 בינואר יגיש השף דניאל זך תפריט טעימות צמחוני זוגי, בניחוח חורפי, ב- 320 ₪ לזוג.
בתפריט: משקה פתיחה של רוזטה שקדים וערק עם תפרחת ורדים; מנות פתיחה של סלט עשבי תיבול קצוצים מהשוק בלימון, שמן זית וקשיו קלוי; סלט סלקים צלוי וגבינת חלומי צרובה בשמן זית, זעתר ועלים וסשימי חצילים עם סלט שורשים ורוטב מיונז ווסאבי; למנת ביניים יתחממו הסועדים עם מרק אישי; לעיקריות יוגשו ניקוי תפוחי אדמה ביתי ברוטב שמנת, ערמונים ופיטריות פורצ'יני ומלח שחור וריזוטו עגבניות טריות בבזיליקום ושמן זית עם ביצה עלומה, צ'ילי וגבינת מונצ'גו ולקינוח – צלחת טעימות זוגית.
כרמלה בנחלה, רח' התבור 46, פינת הרמב"ם 14, תל-אביב טל. 03-5161417

"עלמה" חוגגת ט"ו בשבט: טרין פירות יבשים מתנה על הזמנת ארוחת בוקר זוגית
מסעדת "עלמה" במלון דניאל בהרצליה פיתוח, מזמינה לחגוג את ט"ו בשבט מול גלי הים התיכון, עם ארוחת בוקר ישראלית לצד מזנון בפירות יבשים.
הפתעת טרין פירות יבשים וגבינה – המוגש על חשבון הבית למזמינים ארוחת בוקר זוגית.
במהלך חג האילנות (29-31 בינואר 2010), תוכלו ליהנות ממזנון מיוחד הכולל עשרות סוגי פירות יבשים במחיר 35 ₪ בלבד לצלחת, לצד מנת ספיישל של טרין פירות יבשים וגבינה, מבחר פירות יבשים עם אגוזי לוז מוגש עם מעדן גבינת ריקוטה חמאה ופטה עם מיקרו עלי בייבי וסירופ חמוציות, במחיר היכרות של 40 ₪.
עלמה (בלובי של מלון 'דניאל'), 9:00-23:00, רמות ים 60, הרצליה-פיתוח. טל. 09-9528282

ב"ביאלה" מציגים תפריט שורשים לט"ו בשבט
רון ביאלה, שף ביסטרו "ביאלה", מגיש לערב ט"ו בשבט, יום שישי, ה- 29 בינואר, תפריט שחוזר לאדמה ולשורשים ומתבסס על חומרי גלם לא מעובדים המגיעים הישר מהאדמה. בתפריט: מרק שורשים וקצף כרובית; סלט שורשים, ירקות כתומים, גבינת עיזים וערמונים; ניוקי דלורית עם אספרגוס ואפונה בחמאת עיזים; סטייק טונה אדומה בלימונים כבושים על ריזוטו מלא של דלעת וערמונים; כתף טלה sous vide עם לפת בקרמל וציר בקר זעפרן; עוף אורגני על פירה שורשים סגולים. הארוחה ביום שישי ה- 29/1/10 החל מ- 17:00במחיר 150 ₪ לסועד.
biala, רח' הארבעה 14 תל-אביב, טל. 03-6240996

ט"ו בשבט בטל בייגלס: בייגלס עם פירות יבשים ומאפינס
טל בייגלס מכינים את הפירות לקראת ט"ו בשבט. החל מה- 20 בינואר יציגו מהדורה מוגבלת של בייגל עם פירות יבשים קינמון ואגוזים (4.5 ₪ ליחידה) וגם מאפינס פירות יבשים – תפוחים מיובשים וקינמון, אוכמניות וחמוציות, צימוקים ומשמש במחיר של 13 ₪ ליחידה.
טל בייגלס, רח' קרליבך 41, תל אביב, סינמה סיטי צומת גלילות, רח' עמק רפאים 46 ירושלים

ט"ו בשבט חגיגי במסעדת LOCA בכפר סבא
במסעדת LOCA בכפר סבא, יגיש השף איגור וינבאר תפריט מיוחד על טהרת הפירות היבשים. וינבאר בנה תפריט מיוחד לרגל החג המשלב פירות החג כגון: טארטלת גבינת עיזים וריבת תאנים עם תפוח עץ אפוי (46 ₪); קרוסטיני שריפמס לצד סלט פירות יבשים ופרי הדר (42 ₪); מוס פורל מעושן עם עוגיות גבינה כחולה ושזיף מיובש (55 ₪); חזה עוף בציפוי אגוזי מלח ממולה במישמש ומוצרלה עם חמאת עגבניות מיובשות (72 ₪); שוק אווז מעושן עם אושפלאו ושזיפים יבשים (78 ₪) אוסובוקו טלה עם רוטב ירקות שורש וצימוקי עגבניות שרי עם ריזוטו חיטה וצימוקים (89 ₪); סטייק רוסטביף ברוטב פירות יבשים ויין פורט לצד תפו"א ננסי, שום ורוזמרין (95 ₪). בנוסף יהנה כל שולחן מריבה ביתית שיכין וינבאר במקום ותוגש בצנצנת אישית. התפריט יוגש במהלך חג ט"ו בשבט 29-31.1.
Loca רח' עיט 1, כפר סבא טל. 09-7653011

טועמים ט"ו בשבט ב- Kitchenworks
ב- Kitchenworks, חנות כלי המטבח המביאה שורה של מותגים אמריקאיים מובילים כגון Calphalon, Rsvp ו- Amco, יחגגו את ערב ט"ו בשבט, יום שישי ה- 29 בינואר 2010, בין השעות 09:00-14:00, עם מאפים ברוח החג שיוכנו על ידי השף משה נעים ויוגשו, כמדי יום שישי, לטעימות המבקרים בחנות כמו לחם מקמח מלא עם אגוזים, מאפה תפוחים עם צימוקים וקינמון, טארט שקדים ואגסים ומאפינס גבינות עם שומשום וקשיו.
Kitchenworks, רח' נחלת בנימין 115, תל אביב, טל. 03-5186288

ט"ו בשבט אלכוהולי ופירותי ב- Temple Bar
Temple Bar, רשת הפאבים האיריים בסינמה סיטי, רמת השרון, וב-Cinemall, לב המפרץ-חיפה, מציעה לרגל ט"ו בשבט בירות ייחודיות בטעמי פירות. ב- Temple Bar מוגשים לא פחות מ- 9 סוגי בירות המשלבים טעמי פירות בתוכן: קסטיל רוז', קריק, מונגוזו בננה, ויצ'ווד גרין גובלין, טימרמנס אפרסק או פירות יער, פרימיום פרומבואז סט. לואיס, פרימיום קסיס סט. לואיס ולינדמנס תפוח.

ט"ו בשבט לילדים ולהורים במסעדת בנחלה
מסעדת "בנחלה" בנהריה מזמינה את המשפחות לרגל ט"ו בשבט, (חמישי שישי שבת, 28-30.1.10) לגלות את גן העדן של המסעדה, המשתרע על שטח של 10 דונם ומציע לילדים להשתולל בגינת התבלינים, מטעי הזית, חורשת האקליפטוס ומגרש המשחקים המושקע.
לרגל החג יתבצע במקום איסוף פקאנים מהמטע הפרטי בן עשרות העצים הפזורים במקום. עוד פעילות בסימן החג לכל המשפחה – נטיעות שתילים. כל משפחה תקבל שתיל אותו היא מוזמנת לקחת הביתה או לחילופין לנטוע בהדרכת צוות המסעדה במתחם גינת המסעדה. במידה ומזג האויר יאפשר תתקיים הפעלה לילדים על ידי ליצנית עם פעילויות יצירה ומשחק.
המבוגרים לא מקופחים במסעדה: לצד תפריטי הילדים יוצעו מנות ספיישל שיצר השף עומרי שחר לט"ו בשבט, למשל סינטה רול פירות יבשים בציפוי פריך עם רוטב טריאקי 42 ₪; סלט ירוק ברוטב וינגרט הדרים ופירות יבשים מוגש עם גבינת קממבר מטוגנת 48 ₪; פילה דג ברמונדי עם ציפוי פירות יבשים ופיצוחים על מצע פירה בטטה וסילאן 71 ₪.
סיידר פירות יבשים ויין מתובל לחג יחולק לסועדים במחיר של 10.
בנחלה, יצחק שדה 17 א', נהריה, טל. 04-9512074 www.banahala.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר