טחינה, נענע, צנובר, כבש

סודות וטעמים מהמטבח הערבי-ישראלי של מסעדת אל באבור. בספר זה, מאת חוסאם עבאס עם נירה רוסו, נאספו יותר מ- 160 מתכונים המבוססים על חומרים מקומיים אותם קל לרכוש, ואיתם קל להכין מטעמים של אזורנו.

טחינה, נענע, צנובר, כבש
סודות וטעמים מהמטבח הערבי-ישראלי של אל באבור
מאת חוסאם עבאס עם נירה רוסו
המתכונים בספר כשרים
ידיעות אחרונות – ספרי חמד
המחיר: 118 ₪


מי שנוסע בכביש ואדי ערה צפונה, ועובר את אום אל פאחם, רואה משמאלו את מסעדת אל באבור. עד האינתיפאדה הייתה המסעדה מקום פופולרי לסעודות דשנות, אך אי השקט השפיע לרעה על כמות המבקרים בה.
על רמת האוכל במסעדה זה לא השפיע, וכשחזר השקט – חזרו גם הסועדים אל המסעדה.

בספר זה נאספו יותר מ- 160 מתכונים המבוססים על חומרים מקומיים אותם קל לרכוש, ואיתם קל להכין מטעמים של אזורנו.
בספר מדריך תבלינים (כולל אופן הכנת תבליו הבהראת השימושי כל כך), עשבי בר ושמותיהם בעברית וערבית, עשבי תיבול, ירקות מיוחדים, ואפילו חנויות מתמחות המומלצות ע"י מחברי הספר.

פרקי הספר כוללים: סלטים, מאכלי חצילים, חומוס וטחינה, ביצים, חמוצים וכבושים, לבנה ואחיותיה, סיפורים מסביב לטאבון, מגוון מתכוני מנות ביניים: מאפי בצק ממולאים, פלאפל וקובה, תבשילים, בשר כבש ומאכליו, בשר טחון, אורז ובורגול, ממולאים, ממתקים, משקאות, ופרק על שמן זית.
נסו את המקלובה של אורז, עוף וירקות (צילומי המנות של פיליפ מטראי מרהיבי עין), עוף צלוי על פיתה, שוק כבש ממולאת באורז וצנוברים (מנסף), או כפתה בטחינה (סינייה).

יש משהו מוכר, ידוע ומרגיע באוכל מכאן עם חומרים של כאן. ספר זה בהחלט מוביל בכיוון זה, וידה האמונה של נירה רוסו – עיתונאית, סופרת ובשלנית בעצמה; מורגשת היטב.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר