טיולי נשים: ביקור בקברי צדיקים באומן – קבר רבי נחמן מברסלב

בשנים האחרונות ניכרת מגמה של עלייה במספר הנשים המחליטות לנסוע לאומן, לביקור בקברי צדיקים באוקראינה, ובמיוחד קברו של רבי נחמן מברסלב. זו חוויה שונה ומרגשת, המשאירה חותם בכל אחת מן המבקרות

בשנים האחרונות ניכרת מגמה של עלייה במספר הנשים המחליטות לנסוע לאומן, לביקור בקברי צדיקים באוקראינה, ובמיוחד קברו של רבי נחמן מברסלב. זו חוויה שונה ומרגשת, המשאירה חותם בכל אחת מן המבקרות.

הנסיעה סוחפת נשים רבות מכל מגוון קשת האוכלוסיה (צעירות, דתיות, סלבריטאיות, חילוניות מכל הגילאים), אשר בחרו לנסוע למסע לגילוי עצמי.
החיפוש אחר התיקון, התחדשות וריפוי – מושך אל המקום המוני נשים.

אבי נחום, מנכ"ל חברת כספי תעופה המייצגת את חברת התעופה איירוסויט, אומר: "בשנים האחרונות פוקדות את המקום אלפי נשים שמספרם עולה מדי שנה. הסיבה העיקרית להתעניינות הרבה היא המורשת הרוחנית והמנהיגותית שהשאיר רבי נחמן מברסלב לאחר מותו. נשים רבות רואות בנסיעה כמקור לחיזוק, להארה עמוקה וכאמצעי לגילוי הנפש והכרה עצמית".

נחום מוסיף: "בסביבות ט"ו באב – יום האהבה, המטוסים לאומן מלאים עד אפס מקום בקבוצות רבות של נשים המגיעות לביקור ועלייה לקברו של הצדיק בכדי לקבל ברכה, עצה, להיפתח ולקבל אנרגיות של התחדשות. הרבה נשים שואבות מהביקור באומן כוח הנמצא עמוק בתוך התודעה, ומגלות את עצמן מחדש לאחר הנסיעה הרוויה באנרגיות מיוחדות, והסמליות שיש במקום מביאה עמה אווירה של התחדשות, כוח ועומק שאין דומה לו בשום מקום אחר בעולם".

חברת התעופה איירוסויט מפעילה 12 טיסות שבועית מישראל לאוקראינה, ו- 8 טיסות לקייב עיר הבירה. הטיולים הינם במספר אופציות:
טיול של 6 ימים ו-5 לילות
המסלול מורכב מביקור בעיירה מז'יבוז' הידועה בעיקר בזכות היותה מקום מושבו של מייסד החסידות, הבעל שם טוב, ושם נמצא קברו. לינה בקרבת הקבר במבנה בעל 3 קומות – הכולל בית כנסת מקווה חדרי שינה וחדר אוכל בקומה העליונה. אופצית לינה נוספת הינה בשכונת וילות של 20 בתים אותם ניתן לשכור.
למחרת נוסעים לעיירה ברדיטשוב – עולים לקברו של רבי לוי יצחק הצדיק הגדול הקבור בבית הקברות היהודי.
משם ממשיכים לברסלב (מרחק של שעה מאומן) – עיירה הנמצאת על נהר הבוג, וסמוכה לכפרים ונחלים הנותנת תחושה של מרחב וטבע לצד עצים גבוהים עם עלים כסופים על גדות הנחל, אווזים וחיות אחרות שמסתובבים חופשי בכפרים ומחזירים אותנו הנשים לסיפורים חסידיים. השהות באומן הינה למשך 4 לילות וכוללת חוויה מדהימה של ערבי שירה בציבור סוחפת של כל קבוצות הנשים השוהות במקום ומאורגנת על ידי מדריכים, ריקודים ומוסיקה לתוך הלילה תוך כדי תפילה רגשית.
לאחר עלייה לקברו של הרבי נחמן מברסלב, יערך ביקור בפארק סופיה המפורסם שנחנך במאה ה- 19 וידוע כיצירת מופת של אדריכלות הנוף. הלינה תהיה בבתים מושכרים.
החבילה כוללת טיסה איירוסויט לאוקראינה (נחיתה בקייב), אשרת כניסה, לינה על בסיס חצי פנסיון, הסעות מאורגנות לכל המסלול ומדריך.
בעונת החורף – 600 $ – 700 $ לחבילה.
בעונת הקיץ – 800 $ – 900 $
בעונת השיא- ט"ו באב: 1,000 $-1,100 $

אופצייה נוספת- שילוב נסיעה לפראג פולין ואוקראינה – טיול של שבוע:
כולל ביקור בפראג – עלייה לקברו של בעל "הנודע ביהודה", סיור בעיר העתיקה בפראג, ביקור בבתי הכנסת העתיקים והמהר"ל מפראג, ביקור בארמון הנשיאות.
פולין – יציאה למחנות ההשמדה אושוויץ ובירקנאו, סיור בעיר קרקוב, ביקור בבית הכנסת הרמ"א ובית החיים, ומשם נסיעה לקברי צדיקים – צאנז אמורי חסידות צאנז. וביקור בעיר.
אוקראינה – סיור בבית הקברות בלבוב, יציאה לעיר חמלניצקי לשוק הענק, ביקור בבית הכנסת "ברודסקי" ופסלו של שלום עליכם, וכן סיור בשכונת פודול – הרובע היהודי לשעבר. בנוסף יערך סיור למעיין הבעש"ט, וכמובן אומן – עלייה לקברו של ר' נחמן מברסלב.
כמו כן יערך ביקור בבאבי יאר – אתר הנצחת קורבנות הטבח של יהודי קייב בעת מלחמת העולם השניה.
המחיר: החל מ- 1,600 $

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר