טייגר לילי: ביקור שני בתאילנד שבצפון תל אביב

כשנפתחה מסעדת טייגר לילי, ביקרנו וכתבנו. עתה חזרנו למסעדה, כי עבור כל אלו שכבר ביקרו במדינה ואהבו את האוכל המיוחד שם, מדובר בבשורה, שכן מעטות המסעדות התאילנדיות בארץ ועוד כאלו המציעות גרסה קרובה למקור

כשנפתחה מסעדת טייגר לילי התאילנדית החדשה בתל אביב, ביקרנו בה וכתבנו. עתה חזרנו למסעדה, כי עבור כל אלו שכבר ביקרו במדינה ואהבו את האוכל המיוחד שם, מדובר בבשורה, שכן מעטות המסעדות התאילנדיות בארץ ועוד כאלו המציעות גרסה קרובה יחסית למקור.

האוכל הצבעוני, הטרי והייחודי של התאילנדים הנו אידיאלי עבור החך הישראלי תאב החידושים, שמקבל אוכל מיוחד המושך בו זמנית לעוד ועוד ביס. לשמחתנו, את החוויה הזו עברנו גם במסעדה, השוכנת רחוק מחופיה הקסומים של תאילנד, בלב ליבה של רמת החי"ל בתל אביב.

לפני האוכל, כמה מילים טובות על העיצוב. מעצב הפנים ירון טל, אחד ממעצבי הפנים המצליחים המתמקד בעיצוב מסחרי, עשה פלאים גם בחלל הזה. הוא שילב ב-350 המ"ר בר בצד שולחנות רבים, באווירה מערבית-מודרנית עם שלל נגיעות תאילנדיות מתבקשות. אהבנו במיוחד את הטיפול במטבח הפתוח, הנראה כהמשך של המסעדה ופחות כאזור נפרד ממנה.

אז מה בתפריט? שלל מנות שלעולם לא נצליח כנראה לבטא את שמותיהן, כולן באחריותו של השף והבעלים המשותף יניר גרין, לשעבר קרן, דיקסי, ג'ירף, פרנג'ליקו ועוד.

כל מי שהיה בבנגקוק יזהה את העמדה להכנת הסום טאם, סלט פפאיה ירוקה המוגש עם עגבניות שרי, בוטנים, שום, שמן דקלים, רוטב דגים, לימון וצ'ילי חריף (32 שקלים). מנה טריה, חריפה ומלאת טעם. האגרול, הממולא באיטריות שעועית, נבטים וירקות (26 שקלים) היה עדין ביחס למקובל במסעדות סיניות בישראל, אך טעים. רמת החריפות, אגב, מצויינת על בתפריט וניתן כמובן להפחיתה אם רוצים.

עוד ניסינו מהראשונות: מו סאוואן, נתחי בשר לבן המוגשים בצד מרינדת סויה, וויסקי תאילנדי, זרעי כוסברה ועוד תבלינים מקוריים (30 שקלים). הבשר היה פריך כמובטח ועשוי במידה הנכונה, אך המרינדה היתה כה ייחודית ושונה בטעמה, שאנחנו לא אהבנו את השילוב ביניהם. היאם וון סון הוא סלט אטריות שעועית המגיע עם בצלים, סלרי, עגבניות שרי, כרוב סיני, כוסברה, בוטנים ומיץ לימון, כמו גם שרימפס/עוף/טופו (30 שקלים). אנו ביקשנו אותו עם עוף וקיבלנו סלט מצוין, טרי, עם רכיבים המשתלבים היטב זה עם זה.

מהעיקריות הלכנו לפי ההמלצה וניסינו גנג קייוואן, תבשיל חלב קוקוס תאילנדי עם קארי ירוק, חצילים, בזיליקום תאילנדי, פלפל אדום, שעועית ירוקה ואפונה ירוקה, כמו גם תוספת לבחירה – טופו, שרימפס או עוף, ואנו בחרנו בטופו (69 שקלים). המנה מגיעה בכלי מסורתי עם מנה של אורז מאודה כהלכה, והכל ביחד היה פשוט טעים. כזו היתה גם הפאד סאן לי אנג – אטריות ביצים עם נתחי עוף בחלב קוקוס, קארי אדום, רוטב דגים, כפיר ליים, בצל ירוק, בצל לבן, גזר, אגוזי קאשיו קלויים ועלי כוסברה טריים. מעט חריפה, עם רכיבים מבושלים בצד טריים, זו דוגמא לסיבה מדוע האוכל התאילנדי מוצלח כל כך, ולמה כדאי להגיע לטייגר לילי.

קינחנו, איך לא, עם בננה לוטי, כלומר בצק פריך במילוי של בננות פרוסות, קוקוס קלוי, בוטנים קצוצים, העשוי במחבת עם חמאה ומוגש כשמעליו חלב מרוכז, קוקס קלוי, אבקת קוקוס וכדור של סורבה קוקוס (35 שקלים). מתוק, כמובן, ודומה עד מאוד למקור.

טייגר לילי היא תוספת חשובה לסצינה הקולינרית של תל אביב, שהגיע הזמן שתאמץ כמו שצריך את המטבח התאילנדי. אל תוותרו על ביקור וארוחה.

טייגר לילי
רח' הברזל 32, רמת החי"ל תל אביב
טל. 1-700-70-70-97
www.tigerlilly.co.il
א'-שבת 12:00-24:00

צילום דניאל לילה, איתי סיקולסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר