טיפים לאירוח בחגים

יש שאוהבים לארח קבוצה קטנה ואינטימית, ויש שפותחים את ביתם ואת שולחנם לעשרות אנשים. איך שלא יהיה, המארחת בדרך כלל לא יושבת לרגע אחד. אך האם באמת המארחת חייבת לכרכר סביב האורחים ולא ליהנות בעצמה מהחוויה?

החגים שוב מתקרבים אלינו בצעדי ענק, וכך גם ההתרגשות, ההתלבטויות ופרפרי הבטן לקראת האירוח הבא של כל המשפחה. יש שאוהבים לארח קבוצה קטנה גילת אנקוריואינטימית, ויש שפותחים את ביתם ואת שולחנם לעשרות אנשים. איך שלא יהיה, המארחת בדרך כלל לא יושבת לרגע אחד. אך האם באמת המארחת חייבת לכרכר סביב האורחים ולא ליהנות בעצמה מהחוויה – אני סבורה שלא – כאשר המארחת נהנית, גם האורחים נהנים איתה.
הכנתי עבורכם מספר טיפים שישדרגו את חווית האירוח שלכם בערב החג.

הכנה מוקדמת: נסו להשאיר כמה שפחות סידורים ליום של ערב החג. הכינו את כל הבישולים מראש, מלבד סלטים טריים. דאגו לרשימות קניות מסודרות ונסו לכסות הכל מ-א' עד ת' על מנת שלא תגיעו "על הברכיים" לערב החג, מותשים ועייפים.

סביבת אירוח: נוחות היא מילת המפתח. חשוב ליצור תנאים טובים לאירוח, כמו מיזוג אוויר, כסאות ישיבה נוחים וריהוט אלטרנטיבי לילדים. לעיתים אנחנו נוטים להסתפק בשולחנות וכיסאות מתקפלים, ואפילו בכיסאות פלסטיק בחג. אולם יש לקחת בחשבון כי הם לא תמיד נוחים, ואף מורידים מאווירת החג החגיגית. אם אין לכם ברירה, נסו להצטייד בריהוט מתקפל נוח ודקורטיבי ככל האפשר.

צרו פינות ישיבה שונות: כאשר יש הרבה אורחים בחג, יש נטייה להפוך את כל הסלון לחדר אוכל גדול. אורחים לא אוהבים לשבת ליד שולחן ארוך שלוש שעות. למרות הצפיפות, נסו ליצור פינות ישיבה אלטרנטיביות ברחבי הבית, במרפסת, בגג, בגינה, או אפילו במטבח.

התארגנו בקלילות: אני אוהבת להראות במיטבי בשביל האורחים, ולכן משאירה את המקלחת, האיפור וההלבשה לרגע האחרון. את ההכנות כדאי לעשות עם בגדים נוחים ומזגן דולק. סדרו את הבית, תערכו שולחן, ורק אז תתפנו לסדר את עצמכם.

הפרד ומשול: ילדים זה שמחה, אבל שילוב בין ילדים ואוכל יכול להיות כאב ראש לא קטן. צרו שני שולחנות; האחד למבוגרים והשני לקטנים, עם מפה שאפשר בכייף לשפוך עליה פטל, וכלי אוכל חד פעמיים וצבעוניים שעושים כייף לאכול. כשהילדים עצמאיים הם גם נפתחים יותר אחד לשני.

הפרד ומשול 2: לי יש שתי כלבות. הן מרכז חיי, ולמרות שאני לא מבינה את זה, לפעמים יש אורחים שמפחדים ומעדיפים לא להיות בסביבתן. אם יש לכם חיות וזה המצב, כבדו את האורחים והכניסו את החיות לחדר מיוחד בו הכנתם מבעוד מועד מים ומזון למשך הארוחה. אחר כך תפצו אותם בשאריות ובטיול.

הכיסא של סבא: לסבא לא נוח לשבת על כיסא גן? לדודה תפוס הגב? יהיה להם יותר נוח לשבת על הכורסא היוקרתית שבסלון? אין בעיה. בניגוד לדעה הרווחת שקשה לנקות ריהוט מעור, מדובר בריהוט שהרבה יותר נוח לנקות מאשר ספת בד. איך? קחו סמרטוט לח, קלי קלות. לא להילחץ.
 
תמיד טוב שיהיה בבית: מומלץ להחזיק בבית ערכת ניקוי מיוחדת לעור, שניתן להשתמש בה מייד אחרי שהאורחים עוזבים. הערכה מכילה שני חומרים: האחד – חומר מיימי לשימוש והברקה על בסיס קבוע, למען הגנה ושמירה על הברק והגמישות של העור והסרת כתמי מזון כמו שוקולד ויין (שקיימים בכל אירוח משובח) , והשני – תחליב עור (על בסיס קרם) בו משתמשים אחת לשלושה חודשים על מנת לשמור על החיות של העור ולהגן ממנו מפני נזקי שמש. ניתן להשיג ערכה כזו בכל חנות המתמחה ברהיטי עור.

לא להגזים עם האוכל: כל פעם שאני מארחת אני מגלה מחדש שהכנתי יותר מדי אוכל. לעתים שולחן החג כל כך עמוס במאכלים, עד שפשוט אין חשק לגעת בו. אנשים מעדיפים לשמור על קלילות, ולאף אחד אין כוח לארוחות כבדות ומכבידות. לא חייבים לשים על השולחן שלושה סוגי בשרים וחמישה סוגי תוספות. לעתים, פחות מנות עושות את העבודה יותר טוב כאשר הן מושקעות ומעניינות.

גילת אנקורי היא שחקנית ויועצת תרבות האירוח של "ניקולטי"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר