טיפים לדיאטה של אחרי החגים

כדי להתמודד עם הקילוגרמים העודפים שצברנו בפסח, קודם כל צריך להחליט שמתחילים עכשיו ולא ומחר. כי עכשיו הזמן לחזור לאכול במידה, ולנקוט כמה צעדים בוני אמון בעצמנו. אנו לקראת עונת הקיץ, הפסח מאחורינו, והאביב הנו תקופת התחדשות מתאימה במיוחד לפצוח בדיאטה.

להלן כללים להצלחה בטוחה וגם לקצת בגרות בתחום התזונה:
1. מתחילים עכשיו – דחייה למחר רק מעלה את הנזק ונותנת "רשות מדומה" לחסל עוד עוגה או קינוח עשיר בקלוריות (כי מחר דיאטה…).

2. העלימו את הנשנושים – מוותרים על הנשנושים וה"שטויות" שליד הקפה. יש לנו נטייה כזו להדחיק אותם ולא לספור אותם כקלוריות. רק שהם בעלי משקל ניכר, תרתי משמע.

3. פחות שתייה מתוקה – לעבור להרבה מים ומשקאות דיאט. גם כוס שתייה (יין ו/או מיץ) היא בעלת ערך קלורי לא מבוטל, קרוב ל-200 קלוריות. כן, גם "מיץ טבעי 100%". הוא אולי טבעי, אבל גם מלא קלוריות שמקורן בסוכר.

4. הנזק שבממרחים – נמנעים ממריחת כמויות גדולת של ממרחים מתוקים/שמנים על פרוסת הלחם (לא צריך לוותר על הלחם), גם אם מדובר בלחם קל. ממרחים כמו גבינת שמנת (30% שומן), חמאה (80% שומן), מיונז (74% שומן), אבוקדו (25-40% שומן) וחומוס תעשייתי (29% שומן), נחשבים עשירים מאוד בשומן וקלוריות.

5. לא בקיצוניות – אם את או אתה סובלים מהשמנה ניכרת – אל תתחילו בבת אחת בצורה קיצונית. אי אפשר לשמור על משטר דיאטה קיצוני לאורך זמן, ודיאטות קיצוניות עלולות לגרום לבעיות בריאותיות.

6. סיבים עדיפים – מעדיפים מוצרים עשירים בסיבים תזונתיים כמו לחם מקמח מלא, קורנפלקס מחיטה מלאה, קוואקר וקטניות. הסיבים התזונתיים מעלים את קצב חילוף החומרים ואת ההוצאה האנרגטית על עיכול המזון (שריפת קלוריות). בנוסף לכך, הם גם מאזנים את רמת הסוכר ומעניקים תחושת ושובע.

7. תשכחו מפיצוחים – מפחיתים צריכה של פיצוחים או עוגיות המכילות אגוזים ובוטנים – ערכם הקלורי גבוה יחסית בשל תכולת השומן הגבוהה שבפיצוחים.

8. פעילות גופנית – מומלץ לנצל את מזג האוויר הנעים השורר בתקופה זו לטיולים ברגל ופעילות גופנית מחוץ לבית. כבר לא קר מדי בחוץ, ועדיין לא מאוד חם. האביב שבחוץ ההוא תקופה אידיאלית לפעילות גופנית מחוץ לבית. הליכות ארוכות מאוד מומלצות.
גם בחדרי הכושר מציעים מבצעים לקראת עונת הקיץ, ומומלץ לבדוק ולראות מה מתאים לכל אחד.

9. תעשו שריר – זוכרים שהקיבה היא שריר? וכמו שהצלחנו במשך שנים להרחיב אותו, ניתן גם לכווץ אותו. צריך פשוט להחליט מראש לאכול פחות, ולא להגיע למצב של "התפוצצות". עם הזמן, הקיבה תתכווץ ותרגישו את המלאות והשובע גם לאחר אכילה של כמויות קטנות יותר של מזון.

10. אל תרוצו לספר – לא רצים לספר לכל העולם שהתחלתם דיאטה. חכו שיראו את התוצאות וישאלו אתכם איך עשיתם את זה – זה הרבה יותר נעים ומעניק חיזוקים חיוביים להצלחת הדיאטה ושמירתה לאורך זמן.


שיטת ד"ר לוי – לרזות מתחילים מהראש
רח' ברקאי 3 פינת הרוא"ה, רמת-גן
טל. 03-6764880
www.drlevy.co.il






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה