טיפים לזיהוי דגי ים טריים

בשנים האחרונות עולה וגוברת המודעות ליתרונות הבריאותיים של הדגים.
מעטים יודעים כי החורף הוא העונה הטובה לשימוש וצריכת דגים אלו. מלבד ירידת הטמפרטורה המקטינה את הסיכון בקילקול הדג, בעונה זו ניתן לדוג את הדגים ביותר קלות, וכך ליהנות מדג טעים ואיכותי התורם לבריאות הסועד.

ארגון התג הירוק ממליץ שלא לקנות בשוק הדייגים, למרות האווירה, ריח הים, ספינות הדיג והרשתות הפרושות. הסחורה שנמכרת שם מתוך דליים וללא קירור נאות – לעיתים קרובות לא ממש יצאה מהים באותו רגע, ועלולה להיות מסוכנת. לכן יש לרכוש דגים רק בחנויות המפוקחות ע"י הווטרינר העירוני.

לפניכם סימני זיהוי לדגים טריים:
 העור צריך להיות מבריק, לח ומעט רירי.
 הריח צריך להיות נעים. לדג טרי אין ריח של דג, אלא ריח של ים.
 בדג שלא נוקה, הזימים צריכים להיות אדומים.
 בשר הדג צריך להיות אלסטי אך נוקשה. אסור שאצבע שתשקע בו – תשאיר גומחה, בשר של דג טרי חייב לחזור למצב מתוח.
 כדאי לקנות דגים לפי העונה: החורף היא העונה המועדפת לדגים טריים, במיוחד אחרי הסערות. צריך להתחשב במצאי הדגים ולא להחליט מראש איזה דג רוצים.
 לבדוק את תנאי האחסון בחנות – עדיף במקרר, מכוסים בפתיתי קרח, שמונעים התייבשות, שומרים על הקור אבל לא מקפיאים. טמפרטורה של סף קפיאה, מעלה אחת מתחת לאפס, היא הטמפרטורה האידיאלית. אין לקנות דגים מתצוגה, אלא אם כן יש עליהם שכבה יפה של קרח מרוסק.
 אחרי הקנייה יש למהר ולהכניס למקרר – אם אוכלים את הדג באותו יום (וזה מומלץ) – או למקפיא.


התג הירוק הינו הארגון הוטרינרי לפיקוח וולונטרי בתחום המזון מהחי, הן בתהליכי היצור, והן בתהליכי ההובלה והשיווק.
התג הירוק שם לו למטרה לשדרג את רמת איכות יצור המזון והובלתו, מעבר לכללים והתקנות המחייבות, שנקבעו ע"י משרדי הבריאות, החקלאות וגופים אחרים.
העיקרון המרכזי בתג הירוק הוא הסכמתם של כל המצטרפים לקבל עליהם מרצון את כללי הפיקוח המחמירים של הארגון, ולהיות כפופים להנחיות המקצועיות של מומחי התג הירוק.



ד"ר גידי ציפורי הוא יועץ מדעי לפרויקט התג הירוק







כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר