טיפים לשתיית יין: היין, האחסון, הכוס, והזהירות

יום טוב קליין, מנהל השיווק של kliens winery – יקב בוטיק חדש בהרי יהודה, מציע טיפים כיצד ליהנות משתית יין ולמצות את כל הטעמים

· השלב הראשון בבחירת יין, הוא בחירת חנות היין. כדאי לבדוק שבחנות קיימת הקפדה על אחסון בקבוקי היין בטמפרטורה קרירה, ושתחלופת היינות בחנות מהירה. יש לבדוק היטב יינות לבנים (יבשים וחצי יבשים) שצבעם אינו בהיר; ייתכן שאוחסנו בצורה שאינה נאותה, וטעמו של היין נפגע.

· ההקפדה על אחסון נכון של בקבוקי היין נמשכת גם בבית. עד לפתיחתם כדאי לאחסנם בשכיבה במקום חשוך. הטמפרטורה המתאימה לאחסון בבית היא בין 11 ל– 18 מעלות צלזיוס. רצוי לא לאחסן בקבוקי יין במקרר הביתי לתקופה ארוכה.

· גם כוסית היין ממנה שותים יכולה להשפיע על ההנאה. רצוי להשתמש בכוסית עגולה שקופה עשויה זכוכית, שקוטר שולי הכוסית קטן מקוטר מרכז הכוסית, כדי לשמר על הארומה של היין. מומלץ לשתות יין לבן מכוסית בעלת רגל ארוכה ונפח כוס קטן, ויין אדום מכוסית בעלת רגל קצרה ונפח כוס גדול יותר.

· נוהגים להגיש יינות לבנים לפני יינות אדומים, יינות יבשים לפני המתוקים, ויינות צעירים לפני יינות ישנים (לפי התאריך הטבוע על תווית הבקבוק).

· בעבר היה נהוג לשתות יין לבן עם דגים, עוף ובשר לבן, ויין אדום יחד עם בשר אדום; אבל היום רבים אינם מקפידים על חלוקה זו, וכל אחד בוחר לעצמו את היין המועדף עליו, ללא קשר למזון.

· כמות היין שמוזגים לכוס היא בין חצי כוס לשלושת רבעי הכוס בלבד.

· כדי למצות את ההנאה מהיין בכל החושים לפני הלגימה הראשונה, כדאי להריח וליהנות מהארומה המיוחדת של כל יין. טועמים מעט מהיין, ולאחר שסופגים את הריח והטעם של היין ממשיכים ללגום מהכוסית.

· יין הוא מתנה המתקבלת ברצון. בקבוק יין משובח תמיד יעשה את העבודה. כאשר מוזמנים לארוחה, כדאי להתייעץ עם המארח איזה סוג יין הוא מעדיף לקבל במתנה, שיתאים ללוות את הארוחה.

· חשוב: לא נוהגים במכונית לאחר שתיית יין. אורחים שנהנו משתיית יין, עדיף שיחזרו לביתם במונית או לבקש "טרמפ" מאחד האורחים האחרים.


יום טוב קליין הוא מנהל השיווק של kliens winery – יקב בוטיק חדש בהרי יהודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר