טיפים לתזונה נכונה בפסח – הארוחות שאחרי ארוחת ליל הסדר

מי שחושב שארוחת ליל הסדר היא החלק הבעייתי של החג מכיוון שמדובר בארוחה גדולה ודשנה, טועה. ובגדול. דווקא שבוע החג הארוך, החופשה, הטיולים והארוחות הרבות, הם המוקש האמיתי של הדיאטה והשמירה על הבריאות

מי שחושב שארוחת ליל הסדר היא החלק הבעייתי של החג מכיוון שמדובר בארוחה גדולה ודשנה, טועה. ובגדול. דווקא שבוע החג הארוך, החופשה, הטיולים והארוחות הרבות, הם המוקש האמיתי של הדיאטה והשמירה על הבריאות.

לפניכם טיפים שיעזרו לעבור את ימי חול המועד של פסח בשלום ובלי תוספות:
1. לא לשכוח שמגוון המזונות לא כולל רק מוצרים המבוססים על קמח. כל שאר המאכלים שאוכלים כל השנה יכולים לשמש היטב גם בחג זה. המדובר בירקות, פירות, מוצרי חלב, בשרים, פסטרמות, דגים, וכל מה שאינו חמץ ואינו מצה.

2. המצה עשויה מבצק "צפוף" בקלוריות ומוסיפה קלוריות רבות לתפריט, אבל לא ממש משביעה. לכן ממש לא מומלץ לקפל את המצה לחצאים או רבעים, או לאכול בקומות, כי זה רק מחמיר את הנזק.

3. כדי לקזז את נזקי המצה, כדאי לבחור ממרחים בריאים ודלי שומן כמו פסטרמה דלת שומן, גבינות עד 5%, טונה.

4. מצות וקמח מצה, בגלל שהם יבשים מאוד, סופגים כמויות גדולות מאוד של שמן כאשר מטגנים אותם. התוצאה היא מאכלים משמינים מאוד ולא בריאים במיוחד. לכן כדאי להימנע עד כמה שאפשר מטיגון. עדיף לאפות או לבשל את המזון.

5. חוץ מארוחת ליל הסדר ועוד ארוחה ביום החג, יש להשתדל לאכול כרגיל. אחת הבעיות העיקריות בחג זה היא המעבר מבית לבית, מהדודה לסבתא, והתוצאה היא שבמשך שבוע אוכלים ארוחות כבדות ועשירות.

6. לטיולים כדאי להצטייד מראש במזון שהוכן בבית. הוא יהיה בריא, טעים, דיאטטי וזול יותר– "כריכי" מצה המכילים מריחת מיונז + פסטרמה + ירקות, או כריך המכיל גבינה 5% + זיתים, או כריך המכיל חומוס דל שומן + פסטרמה ומלפפון חמוץ, הם דוגמאות למה שאפשר להכין בקלות.

7. אפשר להחליף בחלק מהימים את הארוחה הכבדה בארוחה שתכיל פרוסות פסטרמה מנתח הודו שלם בתוספת תפוח אדמה או אורז וסלט ירקות – ארוחה קלה לעיכול ולהכנה, בריאה ולא משמינה.

8. מבין הקינוחים כדאי לבחור פירות או גלידות, ולהימנע מעוגות או ממתקים עתירי סוכר.

ליאורה חוברה היא דיאטנית קלינית M.Sc ויועצת התזונה של חברת זוגלובק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר