טל שקד מסכם שנה וקובע: יינות עד 50 ₪ יתחזקו על רקע המשבר הכלכלי

בואנית היין, שותפה ביקב רקנאטי ובעלת רשת חנויות "דרך היין" צופה מגמות בשוק היין לשנת 2009. לדברי טל שקד, מנהל השיווק: "מחירי היינות הישראלים לא יירדו, כי אין עודפים שצריך להיפטר מהם"

טל שקד מנהל השיווק של חברת "שקד", יבואנית יין ואלכוהול, שותפה ביקב רקנאטי ובעלת רשת החנויות, מציין מגמות שיובילו להערכת החברה בשוק היין הישראלי בשנה שבפתח ועל רקע המשבר הכלכלי. בין מסקנותיו:

• היינות המקומיים והמיובאים עד 50 ₪ לצרכן יתחזקו בחנויות ובמסעדות על חשבון היינות היקרים: המשבר הכלכלי פוגע בכלכלת העולם הרבה יותר מאשר בשוק המקומי, על מנת להתחרות, רבים מהיקבים בעולם כמו מונדאבי מארה"ב, רופינו מאיטליה והרד'יס מאוסטרליה, מורידים מחירים בכדי לאפשר ליבואנים השונים למכור את היינות בארצם, ירידת ערכם של המטבעות הזרים מעניקה סיוע תחרותי נוסף ליבואנים.

• בעולם הפנימו שכדי למכור בעידן הנוכחי, צריך להוזיל מחירים. יינות יבוא יוזלו משמעותית. בישראל המשבר עוד לא ממש השתלט עלינו, ולכן היינות ישמרו על מחיריהם ולא יתייקרו השנה.

• במבעבעים ושמפניה, הביקוש טרם הגיע לשיאו: בעקבות ירידת המיסוי במהלך 2007 החל יבוא מסיבי של יינות מבעבעים מרחבי העולם ושמפניה מצרפת, ואף מספר יקבים ישראלים השיקו יינות בסגנון זה, הגידול של קטגוריית יינות אלו היה משמעותי גם בשנת 2008, ואנו צופיים כי מגמה זו תמשיך גם בשנה הבאה.

• ריכוז קניות מספקים הגדולים: לקוחות רבים מעדיפים מתחילת המשבר הכלכלי לרכז את קניותיהם מהספקים הגדולים בכדי לשפר את כוח המיקוח שלהם בתנאי המסחר, עם דגש לתנאי אשראי ארוכים, מגמה זו אף תגבר בשנת 2009, כמובן על חשבון הקטנים.

• עולים מארצות חבר העמים – מגזר זה באוכלוסיה מזוהה יותר מכל עם צריכת הוודקה, רבים מהעולים שכבר וותיקים בישראל הינם משכילים, ותרבות היין, צריכת היין והדגש על יינות איכות הם חלק בלתי נפרד מתרבות הצריכה שלהם.

• עולם גלובלי – הביקוש למותגי יינות בינלאומיים: צרכני יינות האיכות היו צריכים בעבר לשוטט ברחבי העולם בכדי לרכוש את השמות הגדולים, היום, כמעט כולם כבר זמינים בארץ, ובמחירים כמעט זהים לארץ המקור, למרות המצב, הביקוש ליינות כמו שאטו פטרוס מבורדו או גאיה מפימונטה, לא ידעך.

• צפוי קיטון למרות ירידת מחיר במכירות וודקה סופר פרמיום: צריכת הוודקה בישראל היא בין הגבוהות בעולם לנפש, בשנים אחרונות החלו יבוא מותגי וודקה פרמיום במחירי צרכן בין 100-500 ₪ לבקבוק, בהתאם לתקופה אנו צופים כי מגמה זו תשנה, וכי יחזרו לצרוך וודקה איכותית, אך במחיר נמוך בהרבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר