טעים ללא גלוטן

בשנים האחרונות גדלה מאוד האוכלוסייה הנמנעת מאכילת גלוטן, הן מטעמי בריאות והן מטעמי שמירה על המשקל. ספר המתכונים החדש של רות טרכטמן הופך את החיים ללא גלוטן – לעשירי טעם

טעים ללא גלוטן
מאת רות טרכטמן
עיצוב וצילום: סטודיו ב.דיזיין – יעל רון ומורן בויס
המחיר 128 ₪
ניתן להזמין ולרכוש באמצעות אתר המכירה
ובמספר חנויות ובבתי טבע ברחבי הארץ (הרשימה באתר).

רות טרכטמן היא אימא שאוהבת לבשל ולאפות לילדיה. העובדה ששלושת ילדיה הם חולי צליאק, רק אתגרה אותה לאפשר להם חיים קולינריים "נורמליים", מבלי לחסוך מהם טעמים ומבלי שיחוו שונות מול הסובבים אותם.

כל מי שזקוק לאוכל נטול גלוטן מכיר את קומץ החנויות המספקות מוצרים נטולי גלוטן, וכך גם מספר מועט של יצרנים האמונים על ייצור מוצרים ללא גלוטן. כתוצאה מהביקוש הגובר וההיצע המצומצם, מוצאים עצמם הסובלים מצליאק צריכים לשלם עשרות אחוזים יותר על מוצרים לעומת מקביליהם עתירי הגלוטן.

רות טרכטמן החליטה לאפשר לילדיה את מה שכל הילדים אוהבים: פיצה, בורקס, ג'חנון, בייגלה, סופגניות ומגוון עוגות ועוגיות. היא רצתה שהם יאכלו כל מה שהם רוצים, למרות שבדרך כלל הדברים אסורים עליהם בגלל תכולת הגלוטן,

במהלך המסע היצירתי אל נבכי המטבח נטול הגלוטן, מצאה טרכטמן פתרונות וגילויים רבים שהתגלו גם כחסכוניים, קלים ונוחים, ובעיקר מאפשרים אכילה של מגוון המאכלים והמאפים שכולם נהנים מהם.

לדבריה, בניגוד לרוב המתכונים נטולי הגלוטן הקיימים, המירה והתאימה רות מתכוני בסיס למתכונים נטולי גלוטן תוך יצירה של תערובות בצק מסוגים שונים, במטרה להגיע לטעם ולמרקם שלא ייפלו מאלה של בצקים ומאפים המכילים גלוטן. במקביל הקפידה על מציאת פתרונות שיאפשרו דילוג על המוצרים היקרים המאפיינים את תקציב הכלכלה של מי שאוכל תזונה נטולת גלוטן.

תוך כדי שכלול הפתרונות, רות החלה גם לפתח מתכונים למאכלים נוספים, ואף החלה לשתף ולהנגיש את המתכונים לצרכנים הנמנעים מגלוטן באמצעות טור בעיתון מקומי ואחר כך בבלוג הפופולארי "טעים ללא גלוטן" – שבו מאגר מגוון של מתכונים לגדולים וקטנים.

רות חברה לסטודיו ב.דיזיין של המעצבים יעל רון ומורן בויס – הנמנע אף הוא מצריכת גלוטן בעקבות גילוי צליאק, וכך נולד הספר: "טעים ללא גלוטן" המבוסס על טהרת הבצקים ללא גלוטן, בו המתכונים נטולי הגלוטן מאפשרים הנאה ממאכלים ומאפים מגוונים כמו לחם אגוזים, פיתות אפויות, לחמניות גבינה, בייגלה, לחם אחיד, חלות, קובאנה תימנית מהירה, ג'חנון, גביניות, כיסונים, אמפנדס, סופגניות, פסטה, מאפה חביתיות, פחזניות, קרקרים ונשנושים למסיבות וטיולים, שכל מה שמי שלא אוכל גלוטן רק יכול היה לחלום עליהם מרחוק.

הספר יצא לאור לאחר שנה שלמה של עבודה, בישול, אפייה, טעימות וצילומים של המתכונים. הנסיינים שנהנו מהמתכונים היו בחלקם אנשים שהגלוטן אסור עליהם, וחלקם אנשים שיכולים לאכול גלוטן. הקבוצה האחרונה העידה כי הטעם זהה לטעם של מאכלים זהים המכילים גלוטן. מאחר וההמלצה להתנזר מגלוטן היא נחלת דיאטות רבות- הרי שהספר מומלץ לכולם ולא רק לקהילת חולי הצליאק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר