טעימת תסיסה ביקב ססלוב

חברי מועדון הלקוחות של יקב ססלוב הגיעו לחגוג עם משפחת יקב ססלוב את טעימת התסיסה. מתוך מיכל נירוסטה ענק שלף בארי ססלוב בכדי פלסטיק נוזל סמיך, ירקרק, לא מסונן, מתקתק, מעניין, ומרענן של 100 אחוז ענבי גוורצטרמינר אחרי 4 ימי תסיסה מיום הבציר

"חברים יקרים", כך קידמה את חברי מועדון הלקוחות וחובבי היין של יקב ססלוב ההזמנה שהגיעה בשבוע שעבר במייל, "ביקב ססלוב בקיבוץ אייל, מסתיים ביום שלישי הקרוב בציר 2006. זהו הבציר הגדול ביותר שראה היקב עד כה. כ- 85 טון ענבים הגיעו ליקב מ- 7 כרמים שונים בגליל העליון. היינות נמצאים בשלבים שונים של תסיסה והיקב כולו מלא ניחוחות של תירוש, של יין ושל שמרים. עכשיו אנחנו רוצים לשתף אתכם בחוויה. האגרונום של היקב, עידו אביאני, ביקר בכרמים בערב יום כיפור, טעם, בדק והגיע למסקנה כי קצב הבשלת הענבים הואט באופן משמעותי ויש להמתין עם הבציר. לפיכך חלפו להם ימים אחדים והענבים נמצאו מוכנים לבציר עת הגעתם לשיאם ביום שני השבוע".

טעימת התסיסה נקבעה ליום שישי, 13.6.2006 בשעה 11 בבוקר.
ואכן, בשעה היעודה הגיעו חברי המועדון, בודדים, זוגות ומשפחות שלמות עם ילדיהם, לחגוג עם משפחת יקב ססלוב את טעימת התסיסה.
מתוך מיכל נירוסטה ענק שלף בארי בכדי פלסטיק נוזל סמיך, ירקרק, לא מסונן, מתקתק, מעניין, ומרענן של 100 אחוז ענבי גוורצטרמינר אחרי 4 ימי תסיסה מיום הבציר.

מאוחר יותר יוסיפו למיץ ברנדי, לעצירת שלב התסיסה. זהו שלב בו התירוש נמצא בתחילת דרכו להפיכתו ליין. אלו ענבים אותם מכנה בארי ססלוב הענבים המתאימים ביותר, המגיעים מהכרם של אייל מילס בכרם בן זימרה. בארי מספר כי נבצרו קצת יותר מ-2טון ענבים הנותנים כ- 1,200 ליטר של מיץ, מהם ישארו בסוף כ-1,000 ליטר להפקת היין. הענבים נבצרו כשחלקם העיקרי מצומקים אך מלאי מיץ, וביניהם היו גם ענבים עשירים בפרי וגם ענבים ירוקים.
טעימת התסיסה היא טעימה מעניינת ומרתקת. היא מראה את השלב הראשוני הבתולי להפיכת מיץ פרי ליין.
מהמיץ הזה יופק יין הקינוח יסמין 2006 של היקב, והטעימה מבשרת טובות. ברי מספר כי הענבים של כרם מילס נבצרו ב-3.4PH – מדד נמוך בעקבותיו לא צריך להוסיף חומצה ליין. ל-PH חשיבות רבה בקביעת איכות היין ותהליך התסיסה הראשון ובמניעת זיהומים בקטריאליים. בשל השבועות האחרונים בהם היו ימי שרב בגלל האקלים החם, ה-PH מן הסתם יכול היה להיות הרבה יותר גבוה. לחומצות חשיבות רבה בתחושה המרעננת שהן מעוררות בפה, וכן בהשפעתן על טעמים נוספים ביין.

בארי סיפר לבאים על תוכניותיו לארח את הביקורים הבאים בבציר 2007 עם סיום הקמת שלוחת היקב בגליל, שם הוא מבקש ליצור מפגש בתוך המתקן החדש בו ייערכו סיורים בכרמים, לרבות שהות של סוף שבוע שתכלול הרבה יין.

יקב ססלוב
טל. 09-7492697
www.saslove.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר