טעם של ים

ספר מיוחד זה, שהפורמט האלבומי שלו קצת משונה נוכח השימושיות הרבה שלו גם בתנאים סביבתיים לא בדיוק ביתיים, מיועד ליאכטורנים המפליגים אל מרחבי הים התיכון מהמרינה של הרצליה (או מכל אחת מהמרינות האחרות לאורך חופי ארצנו)

טעם של ים
ניחוחות, סיפורים ומטעמים
עשור למרינה של הרצליה
רעיון: טובה מנור
עריכה: ציפי לביא
עיצוב: סטודיו מודן/יעל מיכלסון
בהוצאת החברה העירונית לפיתוח תיירות – מרינה הרצליה, מודן הוצאה לאור
המחיר: 50 ש"ח


ספר מיוחד זה, שהפורמט האלבומי שלו קצת משונה נוכח השימושיות הרבה שלו גם בתנאים סביבתיים לא בדיוק ביתיים, מיועד ליאכטורנים המפליגים אל מרחבי הים התיכון מהמרינה של הרצליה (או מכל אחת מהמרינות האחרות לאורך חופי ארצנו), ולפיכך מתייחס אל תנאי הבישול במטבחון היאכטה ומגבלותיו. כמובן שניתן ליישם את המתכונים בתנאים פחות מיטלטלים במטבח הביתי.

אתם מכירים ספר בישול אחר עם פירוט הכלים לשולחן לצוות של ארבעה? גם רשימת הכלים ומצרכי המזון עונה לדרישות המטבח מצומצם-השטח, אך יש כאלה בהרבה בתים.
הספר כולל, כמובן, גם סיפורי מסעות והפלגות של הכותבים הרבים – לכולם קשר לארוחות אלה ואחרות, כשחומר גלם בולט ועיקרי הם הדגים, אך גם מקומם של עוף, בשר וירקות לא נפקד מפרקי הספר. ויש גם אמונות טפלות הקשורות לים. הידעתם שפרסת סוס על ספינה מונעת סערות? אם ידעתם את זה, אז כנראה אתם יודעים גם שמטבע כסף מתחת לתורן מבטיחה שיט מוצלח וחזרה בטוחה לנמל הבית.

פרקי הספר כוללים סלטים (כמו סלט תאנים וגבינת רוקפור, החצילים של יוסוף, או סלט בורגול וגרגרי חומוס); מרקים מחממי בטן (אפונה, בצל, גולאש עם בצקניות, יוגורט), ארוחות קטנות בסיר אחד (נזיד תפוחי אדמה ונקניקיות, נזיד קטניות וחלבון סויה, פריטטה קישואים); פסטות למיניהן; מתכוני עוף (בפטריות ויין, בתפוזים, בעגבניות ושמנת); מאכלים יווניים (מוסקה, קלפטיקו); מאכלי בשר (קציצות בשר וכרישה, צ'ילי קון קרנה), ואפילו טשולנט פולני (כדי לא לשכוח על הספינה את בית אמא); דגים (בקלה, בורי, סטייק, סביצ'ה וקציצות טונה, סטייק – שניצל כריש, חריימה של היאכטה, לובסטר, פסטה עם פירות ים, קסואלה פירות ים); וקינוחים (מרקחת או קונפי תאנים, אורז עם חלב, סחלב).
מכיוון שחובה לשתות על היאכטה לעת ערב למראה השקיעה, לפניכם מתכונים לקוקטייל לימונצ'לו, סנגריה או פונץ', קוקטייל קומולונימבוס (ענני סערה), ואחרים.

כאמור, הספר מיועד ליורדי ים, וגם לכאלה שלא יורדים לשום מקום ונשארים במטבח בבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר