טרה אוליבו 2017: בלנד של משק אחיה הוא שמן הזית הישראלי הטוב ביותר

20 שמני זית ישראליים זכו במדליית Prestige Gold ו-7 זכו במדליית Grand Prestige Gold
השנה מספר שיא של משתתפים בתחרות – 632 שמני זית מרחבי העולם הגיעו לירושלים. ויש גם גאווה ישראלית

זו השנה השמינית שתחרות שמן הזית העולמית טרה אוליבו התקיימה בירושלים. השנה הגיעו לתחרות 632 שמני זית שונים מ- 20 מדינות בעולם, ביניהן ספרד, איטליה, יוון, פורטוגל, תורכיה, ארגנטינה, אורוגוואי וארה"ב. כמו כן השתתפו 132 שמני זית כתית מעולה מישראל.

סלט תרד עם בוטנים פריכים ושמן זית של כרמי גולן
סלט תרד עם בוטנים פריכים ושמן זית של כרמי גולן. צילום איריס לוי

שמני הזית המצוינים הגיעו מ- 80 אזורי גידול שונים בעולם, מה שהבטיח מגוון רחב של טעמים, והשיפוט בוצע על ידי 46 שופטים בינלאומיים, טועמי שמן זית בכירים ואנשי קולינריה מובילים. השיפוט בוצע על פי כללי האורגנולפטיקה, שהיא הדרך המקובלת בעולם להערכת הטעם והריח של השמן, ומכאן את איכותו ופגמיו של שמן הזית.

סביצ'ה סלמון מתובל בשמן מגל ופלפל אדום
סביצ'ה סלמון מתובל בשמן מגל ופלפל אדום. צילום איריס לוי

20 שמני זית ישראליים זכו במדליית  Prestige Gold שמדורגת כמקום שני, ועוד 7 שמנים ישראליים זכו במדליית Grand Prestige Gold – המדליה הגבוהה ביותר אליה הגיעו שמני הזית הישראליים בתחרות. שמן הזית הישראלי הטוב ביותר לשנת 2017 הוא בלנד של משק אחיה. מסיק קיבוץ מגל קטף את תואר מותג שמן הזית הישראלי הטוב בתחרות. כרמי גולן ממושב נוב ברמת הגולן, זכה בתואר מותג הבוטיק הישראלי הטוב ביותר. שמן הזית פיקואל של משק תירוש הוא שמן הזית הישראלי הטוב ביותר מבין מותגי הבוטיק. ארץ גשור הוא בית הבד הטוב ביותר בתחרות.

קרפצ'יו בקר עם פלפל אדום ושמן פיקואל של משק תירוש
קרפצ'יו בקר עם פלפל אדום ושמן פיקואל של משק תירוש. צילום איריס לוי

את השמנים הזוכים זכיתי לטעום במסעדת מאפו של השף ניר צוק בתל אביב, לאחר הדגמה מעניינת של טעימת שמן זית על ידי ראש חבר השופטים הישראלי של טרה אוליבו. את טעמם המיוחד של שמני הזית אפשר היה לחוש בכל מנה ומנה. אהבתי במיוחד את זה של משק תירוש, שהוכתר כשמן הזית הישראלי הטוב ביותר מבין מותגי הבוטיק.

ארטישוק ירושלמי ברוטב עגבניות שרי דובדבן ברוטב טחינה ושמן משק אחיה
ארטישוק ירושלמי ברוטב עגבניות שרי דובדבן ברוטב טחינה ושמן משק אחיה. צילום איריס לוי

כל המנות בארוחה הוכנו עם השמנים הזוכים בתחרות. סביצ'ה סלמון וירקות היה טוב. המנה ממנה נהניתי במיוחד בשילוב המוצלח של שמן זית, הייתה ארטישוק ירושלמי עם עגבניות שרי דובדבן – שמן הזית היה פירותי, והדגיש את הטעמים של הירקות השונים.

אני ממליצה לקנות רק שמן זית כתית מעולה, הטוב לבריאות ומרומם כל מנה.

לאתר של הכותבת שף איריס לוי, גם בפייסבוק

עליזה יתום הגיבה

רשימה מעודכנת של יצרני שמן זית מופיעה באתר שמן זית מקומי

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר