טרואר ארץ גפן מציעה מסע בין יקבי בוטיק נבחרים

באירוע שהתקיים במקום המתאים ביותר לכך – חנות היינות גפן יין בנווה צדק, המוכרת אך ורק יינות חשראליים, הציגה חברת "טרואר ארץ גפן" את פורטפוליו יקבי הבוטיק הנבחרים שלה, עם יינות מבטיחים בהחלט

באירוע שהתקיים במקום המתאים ביותר לכך – חנות היינות גפן יין בנווה צדק, המוכרת אך ורק יינות חשראליים, הציגה חברת "טרואר ארץ גפן" את פורטפוליו יקבי הבוטיק הנבחרים שלה, עם יינות מבטיחים בהחלט.

גישת ה'טרואר' – Terroir – שמקורה בצרפת, גורסת כי טעמו המיוחד ואיכותו של יין מסוים הם פועל יוצא של חיבור מרכיבי הקרקע לשכבותיה השונות, הגיאוגרפיה, הטופוגרפיה, האקלים והמיקרו אקלים של חלקת הכרם המסוימת.
זהו הרעיון עליו התבססו אנשי חברת "טרואר ארץ גפן" www.terroir.co.il, המייצגת ומשווקת תשעה יקבי בוטיק ישראלים הפרושים מהצפון הרחוק ועד לנגב.

יקב אסנס – מעלה צביה, הגליל המערבי
יקב בוטיק אורגני אסנס הוקם בשנת 2000 בישוב הקהילתי מעלה צביה בגוש משגב ליד כרמיאל.
יניב קמחי ויצחק אברמוב חברו יחד להקמת יקב אורגני ולייצור היין, ואומרים כי השם אסנס – Essence (תמצית) – מייצג ריכוז של טוב הלב, האדמה והידע על המשותף ביניהם. היקב מייצר כ- 5,000 בקבוקים בשנה.
הכרם: במורדות הסלעיים גיריים של הר כמון בגליל המערבי (ליד כרמיאל) נטועים גפני קברנה סוביניון וענבי מרלו הגדלים בשיטה אורגנית מוקפדת. הגידול האורגני מורגש בטעמו הייחודי, מאוד עוצמתי של היין המיוצר ביקב זה.
בין היינות שמציע היקב: אלקטרום 2003/2004, מרלו 2003, קברנה סובניון 2003/4, 2005.
כל היינות אורגניים. מחיר: החל מ- 66 ₪ לבקבוק.

יקב בוסתן המשושים – מושב חד נס, מערב רמת הגולן
היינן בני יוסף הקים בשנת 2001 את יקב הבוטיק בביתו שבמושב.
את מלאכת עשיית היין למד בני מסבתו עוד כשגרו בעיראק, שם הכינה יינות קידוש.
בני החליט לייצר בעצמו יינות לא שגרתיים, ומתנסה בהרבה ניסיונות מעניינים נוספים הקשורים בייצור אלכוהול ואוכל. היקב מייצר כ- 3,000 בקבוקים בשנה מזני קברנה סוביניון, מרלו, ברברה וסנג'ובזה.
ענבי היקב מגיעים מחלקות מובחרות מאזור רמת הגולן ורמת נפתלי המצטיינים בתנאי גידול ובכרמים איכותיים.

Red Poetry – חוות טל, כרמי יוסף, השפלה הדרומית
יקב הבוטיק רד פואטרי הוקם ע"י משפחת טל (אורנה, דובי, ובנם גיא), חקלאים המגדלים כרמים ועצי פרי. לדובי היינן היסטוריה משפחתית – אביו אלכס טל היה מבעלי יקב מקווה ישראל (יקב הבוטיק הראשון בארץ) וממקימי יקב גת ברחובות במאה שעברה.
היקב מיצר לעצמו את שתילי הגפנים – שתיל אירופאי קלאסי המעמיק שורש ויונק את טעמי ה"טרואר" המקומי של אדמות גיר. יקב רד פואטרי מייצר כ- 10,000 בקבוקים בשנה.
כל יינות היקב מיוצרים מענבים הגדלים מהכרמים שבבעלות המשפחה, המעבדת ומטפלת בהם. הכרמים ממוקמים על המדרונות המערביים של תל גזר הקדום – אזור ייצור יין ידוע בעת העתיקה.
היינות שמציע היקב: שיראז, מרלו, קברנה סובניון ועוד – החל מ- 97 ₪, שרדונה – החל מ- 61 ₪.

יקב בן שושן – קיבוץ ברור חיל, הנגב הצפוני, יקב מדברי
יקב בוטיק בן שושן הוקם ב- 1995 ע"י ניבה ויובל בן שושן בקיבוץ ברור חיל בנגב הצפוני כיוזמה פרטית.
היינן יובל הינו בוגר הפקולטה לחקלאות ברחובות – מדעי הצומח.
מרתף היקב שוכן בסליק היסטורי של ההגנה מתחת למגדל המים של הקיבוץ.
יקב בן שושן מייצר כ- 10,000 בקבוקים בשנה.
הכרם – כרמי עובדת באזור הר הנגב, הינו כרם בודד הגדל על שרידיה של חווה חקלאית קדומה בת אלף וחמש מאות שנה.
בכרם גדלים זני ענבי יין מסוגי קברנה סוביניון ומרלו על אדמת לס בגובה 550 מ' מעל פני הים, ונהנים מקרינה גבוהה ביום וטמפרטורות נמוכות בלילה במהלך עונת ההבשלה.

יקב נחשון – קיבוץ נחשון, שפלת הרי יהודה
יקב בוטיק נחשון נמצא בקיבוץ נחשון בעמק איילון, למרגלות הרי ירושלים ומנזר לטרון. נוכחות של גתות עתיקות באזור מעידה על אזור עתיק של גידול הגפן וייצור היין, ואף ידוע כי האזור היה חלק מ"דרך היין" הקדומה.
היקב נוסד בשנת 1996, ומהווה קשר בין עבר היסטורי מפואר לבין מציאות חקלאית מתקדמת.
יינן היקב הוא שלומי צדוק, המפתח בכרם נחשון זנים חדשים כמו קברנה פרנק, שיראז ונוספים המניבים תוצאות מצוינות ויבואו לידי ביטוי החל מיינות בציר 2004.
תהליך ייצור היין ביקב קפדני ומקצועי המלווה בשמחת העשייה ואהבת היין. מרעיון משוגע של אדם בודד הפך היקב לענף משמעותי בקיבוץ, ויקב נחשון מייצר כ- 20,000 בקבוקים לשנה.
הכרם, בבעלות היקב והקיבוץ, ניטע למרגלות נחל נחשון בשדות עמק איילון בואכה הרי יהודה. במשך שנים מכר הקיבוץ את הענבים ליקבים אחרים, וכאשר הוקם היקב בקיבוץ נהנו המקימים מגפנים בוגרות ומוכרות. זני הגפן הנטועים בכרם הם קברנה סוביניון, מרלו, שיראז, קברנה פרנק וארגמן.

יקב נשאשיבי – כפר אעבלין, הגליל המערבי
יקב בוטיק נשאשיבי הוקם בשנת 2001 בכפר אעבלין ע"י האחים נשאשיבי וד"ר מוניר נשאשיבי, בני משפחה נוצרית ותיקה ומבוססת, העוסקת מזה דורות בחקלאות ובבעלותה מאות דונמים של כרמי זיתים וענבים.
ייצור היין של האחים נעשה בתחילה כתחביב לצריכה עצמית, והפך למקצועי עם הקמת היקב השוכן במרתף בית המשפחה בן כ- 200 שנה, שנחפר ושוחזר.
זהו מבנה היסטורי מקסים הבנוי אבן, קירות ותקרות בעובי של יותר ממטר, בסגנון מזרחי של קשתות וקמרונים, השומר על טמפרטורה נמוכה ולחות מתאימה כנהוג באירופה – תנאים המשביחים את איכות היין.
היקב מייצר כ – 15,000 בקבוקים בשנה מזני קברנה סוביניון, מרלו ושרדונה.
בבעלות משפחת נשאשיבי כמה עשרות דונמים של כרמים ותיקים וצעירים, הנטועים בגבעות המקיפות את הכפר. כרמים אלה מצטיינים באדמה בינונית קלה בעלת ניקוז מעולה.
קרבה לרוחות הים עם תנאי אקלים קיציים חמים ומאווררים וקור מדורג בחורף, הם התנאים המאפשרים גידול מבוקר של הגפנים עם השקיה מינימלית, דילול מסיבי, ויבולים נמוכים המניבים תוצאות ייחודיות בענבים וביין.

יקב מישר – השפלה הדרומית
במושב מישר ליד גדרה נוסד ב- 1992 יקב הבוטיק המשפחתי מישר, על ידי חיה וזאב סמילנסקי (בנו של הסופר ס. יזהר), כאשר כל הכרמים נמצאים בחצר המשק הפרטית.
היקב מתמחה ביינות אדומים איכותיים העשויים מענבים אלה הגדלים בכרם שליד היקב. כל תהליכי גידול הכרם והכנת היין נעשים רק ע"י בני המשפחה, שמטרם לייצר ביקב יינות מענבים הגדלים באזור, באיכות הגבוהה ביותר האפשרית, במחיר הוגן, ולהגדיל את הכרם והיקב רק עד לגודל בו עדיין אפשר לתת תשומת לב אישית לכל גפן ולכל חבית ביקב.
יקב מישר מייצר כ- 10,000 בקבוקים לשנה.
בכרם, בן כעשר שנים, גדלים ענבי קברנה סוביניון, מרלו, שיראז ומוסקט אלכסנדרוני. אזור גידול זה – השפלה הדרומית, אינו אזור גידול יין מקובל. ענבי הכרם מיטיבים להבליט את הייחוד של האזור: קרקע חולית, קרבה לים, וקיץ מאוד חם.
טיפול קפדני במיוחד בכרם ויבולים נמוכים מאפשרים תוצאות מצוינות ביין.

יקב טפרברג – מול קיבוץ צרעה, הרי ירושלים
בהחלט לא יקב בוטיק טיפוסי נוכח גודלו והיותו חלק של יקב גדול, אך טרואר ארץ גפן הם משווקי יינות היקב למסעדות, ולפיכך הוטעמו גם יינותיו באירוע.
היקב הכשר הוקם ע"י משפחת טפרברג שהחלה ביצור יין עוד בשנת 1870ע"י אברהם טפרברג ברובע היהודי בירושלים, וממשיכה בדרך זו כחמישה דורות .
כרמי היקב הינם מההר הגבוה בעמק האלה ומהרי ירושלים. היינן שיקי ראוכברגר, מוסמך הפקולטה לחקלאות ברחובות ודייוויס קליפורניה, מייצר מגוון יינות בעלי אופי ייחודי לאזור תוך הקפדה על איכות גבוהה, וממגוון זנים – חלקם ייחודיים.
יקב טפרברג מייצר כ- 30,000 בקבוקים בשנה, ומקפיד על כל מרכיבי הכשרות עוד משלב גידול הענבים בכרם ועד לביקבוק.
אל תחמיצו את יין הקינוח נמצוין של היקב, המומחר הרבה פחות משוויו, ובוודאי מול יינות הקינוח המקומיים האחרים בשוק.

יקב שורק – מושב טל שחר
בין עמק איילון לעמק שורק, בלב אזור יין קדום בן 2000 שנה, שוכן יקב בוטיק שורק, אחד מיקבי הבוטיק הראשונים בישראל . היקב הוקם ע"י משפחת שחם: חלי, יוסי וניר הבן ב- 1994 במשק המשפחתי במושב.
יקב שורק העמיד לעצמו מטרה לשמר ככל האפשר את האיכויות שנתן הטבע, לפתח את היין ולהוסיף לו עושר ועומק ע"י יישון ארוך בחביות עץ אלון חדשות בתנאים הטובים ביותר להתפתחות היין. היקב מכוון לייצור יין איכותי בעל כושר יישון מעולה,ובעל טעמים מגוונים ועשירים.
יקב שורק מייצר כ- 10,000 בקבוקים בשנה.
בשנים האחרונות פועל ביקב בי"ס מעשי לייצור יין בניהולו של ניר שחם – יינן היקב. הקורס נמשך כשנה (מבציר לבציר), ובמהלכו מייצרים המשתתפים יין תוך כדי שילוב הלימוד התיאורטי הרחב הנדרש לייצור יין משובח.
בבעלות היקב כרם בן כ- 30 שנה וכרם נוסף בן כ- 8 שנים של ענבי קברנה סוביניון ומרלו, הנטוע על המדרונות המערביים של הרי יהודה בקרבת היקב.
איכותם הגבוהה של יינות שורק הנה תוצר ישיר של חומר הגלם המעולה – הענבים רק מהאזור ורק מכרמים בבעלות המשפחה ובטיפולה.

יקב שניר – הגליל העליון, בואכה צפון רמת הגולן
יקב הבוטיק שניר הוקם בשנת 2002 ע"י דני שטיין, שנשא עמו את החלום משנת 1974 עת ביקר באזור בורגון בחוותו של מיסטר ג'יי, שם התוודע לראשונה לעולם היין המופלא.
בעזרת חברים ובני משפחה החל דני בלימוד רזי ההכנה של היין, והחל מאז לטפח סגנון שהינו פועל יוצא של ענבי האזור והאקלים המושלם שלו.
דני, חקלאי בהווייתו ובנשמתו, הגשים את חלומו והקים יקב לתפארת למרגלות מבצר קלעת נמרוד, בשיפולי רמת החרמון. היקב מייצר כ- 5,000 בקבוקים, ובכוונתו להתרחב בעתיד הקרוב.
הכרם: בשיפולי הר החרמון, בגובה של כ- 850 מטר, מתנוסס לו כרם שעל המטופח. הכרם נהנה מטרואר משובח המאופיין בטמפרטורות נמוכות מאוד (בחורף מושלג ובקיץ, קרירות יבשה), מקרקע וולקנית עשירה ומנוקזת היטב ומטיפוח ובציר ידני של כורם מסור ומקצועי.

יקב סומק – זיכרון יעקב, שפלת החוף הצפונית
יקב סומק הינו יקב משפחתי שהוקם בשנת 2000 בידי הילה בן-גרא וברק דהאן. היקב מייצר את יינותיו מכרמים השייכים למשפחה באזור זיכרון יעקב, ומעובדים על ידה מאז 1882.
בחירת זני היינות המיוצרים ביקב משקפת היטב את הטרואר האופייני לאזור זה. טיפול אישי וקפדני מוענק לענבים ע"י ברק, כורם מקצועי המגדל ובוצר את הענבים על פי סגנונה הייחודי של הייננית הילה. ברק והילה מקפידים על יבולים נמוכים, השקיה מבוקרת, ושיטות גידול ייחודיות המאפשרות קבלת חומר גלם איכותי ביותר.
כרמי היקב נטועים על גבעות זיכרון המצטיינות בניקוז מעולה, אדמה עשירה ורוחות מערביות מהים, המצננות את הענבים בימי הקיץ החמים. אלה מאפשרים תהליך הבשלה מבוקר ומדויק. כל תהליך עיבוד הכרם והבציר נעשה באופן ידני וסלקטיבי, ומאופיין באיכות פרי גבוהה מאוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר