טרטר ומוסר באוליב ליף

טרטר סלמון טעים להפליא וסביצ'ה מוסר ים מדהים הוגשו לטועמינו במסעדת אוליב ליף הכשרה של מלון שרתון תל-אביב. הברכות לשף צ'רלי פדידה

"כנראה שמדובר במחסום פסיכולוגי", אמר לי שותפי לארוחה. מסעדות שמצהירות על עצמן ככשרות יוצרות סימן שאלה גדול עוד לפני שמתיישבים. לכן, מפני שיצאנו כל כך מרוצים, חשתי בתחושת ניצחון קטנה: אפשר להכין אוכל כשר טעים ואיכותי . נקודה.

זו הפעם השלישית שלי במסעדת האוליף ליב במלון שרתון תל-אביב. הפעם הגעתי בעקבות הבטחה של שף המלון, כי המסעדה התהדרה בתפריט קיץ חדש וקליל יותר, ואכן לא התבדיתי .

פתחנו את הארוחה עם שרדונה גמלא של יקבי רמת הגולן, שהתאים מאוד
ופתח לנו את התיאבון.
מנת הפתיחה הראשונה שדגמנו הייתה סביצ'ה מוסר ים וטרטר סלמון – מורגשים הטריות של הדגים והתיבול המיוחד. כמי שנמנעה מאכילה של דגים חיים (גם בסושי), טרטר הסלמון פשוט מדהים – מנה מומלצת.
סביצ'ה – 59 ₪, טרטר סלמון – 50 ₪.
לצמחונים שבינינו: קרפצ'יו זוקיני עם מרק זוקיני וסלט קייצי עם אגוזי קשיו – המנה בהחלט עונה על ציפיות של מנה קלילה ולא יומרנית מדי, וטעימה להפליא – 45 ₪.

בעקבות מנות הפתיחה הגיעו מנות ביניים חמות. הראשונה טריו כבד אווז – מנה משולשת המורכבת מכבד אווז, רביולי כבד אווז, ופטה כבד אווז ולצדו ריבה העשויה מעגבניות שרי. במילה אחת: טעים. בשלוש מילים: טעים, טעים, טעים!

המנה הנוספת שהגיעה אל שולחננו הייתה שקדי עגל עם כרישה, חלב קוקוס ואספרסו; ורביולי פתוח עם בשר כבש מתובל וצנוברים. השילוב של שקדי עגל מעניין מאוד, אף על פי שלטעמי הצלייה של שקדי העגל לא הייתה במידה הנכונה. 
הרביולי עם הבשר – מנה משובבת נפש עם טעם אוריינטלי ביתי, וטעימה מאוד.
טריו כבד אווז – 75 ₪, שקדי עגל – 65 ₪.

זה לא הספיק לגרגרנים שכמותנו, והמשכנו את החגיגה עם שתי מנות עיקריות, וחשוב לציין גם את הצורה בה הוגשו המנות. האחת: שיפודי פרגית בגריל שהגיעו על מגהץ שממנו יצא עשן של פחם בוער, ומשך את תשומת הלב של כל יושבי המסעדה. אומנם מדובר בפרגיות, אבל השילוב של ההגשה עם עשייה נכונה יוצרים מנה פשוטה וטעימה עד מאוד.
לצד המנה מגיעים אורז עם עדשים ועגבנייה צלויה. כל המנה הזו מזכירה ארוחת ברביקיו ממש מוצלחת.

המנה השנייה: צלע של כבש על נתח פילה מיניון. בפועל המנות האלו מגיעות בנפרד, ולצדן ריזוטו סלק שממש נמס בפה. מידת עשיית הבשר הייתה מדויקת. למי שעדיין סקפטי לגבי אופיו של בשר כשר – אני ממליצה להגיע לטעימה.
מחיר השיפודים – 55 ₪, צלע כבש על פילה מיניון – 175 ₪.

כדי שלא נלך הביתה בלי טעם מתוק, מציעה המסעדה מגוון של קינוחים לא קונבנציונליים בכלל, בעיקר בגלל נושא הכשרות, ובאוליב ליף מצליחים לעשות זאת בגדול. החל ממרקיז השוקולד, שאין לזהות שאינו מכיל מרכיבים חלביים, ארטיק וניל עם פיסטוקים בציפוי שוקולד – מנה מקורית ומצוינת לימי הקיץ החמים, וגם מספקת את המתיקות המתבקשת.
מנה שאהבנו במיוחד היא ממתק מרוקאי הנקרא ספינג'. לאשכנזים שבינינו: מדובר בנתחי בצק מטוגן טבול בסירופ סוכר מתוק. פשוט שחיתות.

ראוי לציין גם את שף המלון, איש רב קסם, צ'רלי פדידה, שבניצוחו ובהשראתו הומצא התפריט, שבהחלט מתאים למי שמעוניין בארוחה מגוונת, קלילה ועסיסית.
נחזור שוב.

מסעדת אוליב ליף
מלון שרתון, הירקון 115 ת"א
טל. 03-5219300

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר