טרנטינו – אופציה שפויה לאוכל איטלקי

טרנטינו - אופציה שפויה לאוכל איטלקי
למרות מיקומה בלב קניון לב המפרץ בחיפה, טרנטינו הינה מקום שקט שחובבי האוכל האיטלקי יוכלו לאכול בו טוב

אוכל איטלקי יכול להיות נפילה או הצלחה, אין אמצע. ולא רק בישראל, גם באיטליה נפלתי לא פעם, ודווקא לא במלכודות תיירים, לכן שמחתי לבוא, לטעום ולהיווכח שגם בארץ יכולים לעשות אוכל איטלקי טוב ובמחיר שפוי.

טרנטינו, למרות מיקומה בלב קניון לב המפרץ בחיפה, הינה מקום שקט שחובבי האוכל האיטלקי יוכלו לאכול בו טוב, בלי לנסוע לאיטליה וגם בלי לשלם מחיר טיסה על אוכל. השף מיכאל גרטופסקי (מסעדת מיכאל במושב לימן) עושה חסד עם הפרודוקטים המקומיים והמיובאים, ומביא לשולחן הסועד את איטליה במלואה עם התאמה לחך הישראלי.

לכבוד החורף הושק במקום תפריט חדש, מרענן וטעים: פוקאצ'ה ביאנקה עם חמאת כמהין, מנת אנטיפסטי טעימה עם טוסטונים – שלטעמי היו קצת מיותרים, פטה כבד עוף –  הפתיע בעדינות שלו, קרפצ'יו פלפלים אדומים, סלט רוקט עגבניות שרי וארטישוקים מטוגנים, בורטה של באפלו, סוג של סלט יווני. הכל טעים, והכי חשוב: טרי, וללא עודפי תיבול.

במחלקת המנות העיקריות באו ניוקי עם פטריות – מנה עדינה ונימוחה, 'חונקי כמרים'  (Strozzapreti – סוג של פסטה מוארכת) ברוטב שמנת, פרפדלה עם חצילים, שיפוד פילה עגל רך, כבדי עוף על פירה חלבי אמיתי.

דווקא הקינוחים לא היו איטלקים: מרנג לימון, פרופיטרול וסופלה שוקולד שהיו מאד טעימים, אבל היה חסר לי איזה קנולי – אותו מאפה סיציליאני צינורי מבצק פסטה, עם מילוי מתוק של ריקוטה, וניל או שוקולד.

טרנטינו אינה מסעדה כשרה, וטוב שכך. אין שמנת צמחית שמכסה ומטביעה את האוכל, היד המבשלת עדינה ומאוד טעימה. יין הבית הוא 'הר' של יקב תבור, אבל יש ארון יין מכובד עם מבחר נאה של יינות.

ברגע שנכנסים למסעדה, משאירים את המולת הקניון בחוץ ולרגע קט ממש מרגישים את איטליה. גם הצוות קשוב, יש מוזיקת רקע נעימה, המסעדה גדולה יחסית ומאוד נקיה. בהחלט חו"ל באמצע המול – בון אפטיטו.

 

טרנטינו, קניון לב המפרץ, ההסתדרות 55 חיפה, 04-8408444

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר