טש וטשה: גאורגיה עם גיוון

בערבים הופכת המסעדה לבר עם דיג'יי וריקודים עד אמצע הלילה. צילום יניב קדר
עם כל השינויים שעברה המסעדה והחידושים בתפריט היא ממשיכה לספק חוויה מיוחדת ומוצלחת שתתאים לאוהבי המטבח הגאורגי ולמי שמחפשים לגוון אותו

מסעדת טש וטשה עזבה את יפו ועברה למתחם התחנה. לא רק המסעדה: גם החצ'פוריה הצמודה נדדה יחד איתה למקום החדש. המרחק לא גדול, אבל זה כמו עולם אחר: החלל גדול יותר, העיצוב שונה וכן האווירה מסביב למסעדה. גם התפריט השתנה, והוא פחות גאורגי מכפי שהיינו רגילים. הכותרת החדשה למקום היא "Jaffa to Tabilisi", והטעמים בהתאם.

צילום חיים יוסף
צילום חיים יוסף

שלא יהיה ספק: יש כאן עדיין מקום של כבוד למאפים הגאורגיים ובראשם החינקלי והחצ'פורי; ומנות אהובות כמו הבאדריג'אני – פרוסות חציל אפוי ממולאות בממרח אגוזי מלך ועשבי תיבול, עדיין מככבות בתפריט. אבל יש גם אחרות, פחות גאורגיות, כמו גרבלקס, שמקורו בכלל בסקנדינביה.

צילום יניב קדר
צילום יניב קדר

בערבים הופכת המסעדה לבר, עם דיג'יי וריקודים עד אמצע הלילה, עובדה שמתאפשרת רק כאן, במתחם זה שאין בו בתי מגורים. בערבי שלישי מארח דיג'יי עדי ברנדה את הזמר גיאורגי קוקלי; ברביעי טש טש שר ומנגן יחד עם אלן אלייב בכלי הקשה; בחמישי מופיעה רקדנית הבטן אורית סוכרי עם ודיג'יי איבגני שרצקוב; בשישי מופיע זמר הבית גיאורגי קוקלי בערב שירים אתניים עם דיג'יי נתי נתן; ובמוצ"ש מופיעים רקדני הבלט הגיאורגי ציציאשווילי.

צילום חיים יוסף
צילום חיים יוסף

התחלנו את הארוחה עם סלט ציצו – ירקות טריים עם פרוסות אגס, פירורי כרובית, עשבי תיבול, פיצוחים, ורוטב של הדרים וטחינה סגולה (48 שקלים). שילוב יצירתי ומרענן של רכיבים טריים, עם רוטב שמחזק את הסלט ולא מכביד עליו. גם מנת הצ'רחאלי הייתה מספקת – גרסה של קרפצ'יו סלק שמוגש עם גבינה כחולה, כוסברה, שמיר, גרעיני רימונים ורוטב רימונים (38 שקלים). שילוב קצת חריג ביחס למקובל, שעובד מצוין.

צילום חיים יוסף
צילום חיים יוסף

מהעיקריות הזמנו שתי מנות – חאשלמה, כלומר קדירת בשר לחי ביין לבן עם ערמונים, תפוח אדמה, גזר ובצל ירוק (98 שקלים); ואצ'ארולי – מאפה בצורת סירה ממולא בגבינות גאורגיות וביצה רכה (42/66 שקלים). החאשלמה היה מפתיע – הרגשנו כאילו אנו אוכלים את החמין של אמא, ואמא שלנו אינה קשורה לגאורגיה כלל וכלל, יותר למזרח אירופה. לא ברור אם אלו הרכיבים שעושים את זה, התיבול, או הכל ביחד. טעים, אבל לא בטוח שגאורגי באופן מובהק.

צילום חיים יוסף
צילום חיים יוסף

האצ'ארולי היה מעולה – הזמנתי את המאפה הקטן שגם כך היה בגודל מכובד. יש בו כמות יפה של גבינה והביצה המובטחת, תערובת אידיאלית לטבול בה חתיכות מהמאפה.

צילום חיים יוסף
צילום חיים יוסף

עם כל השינויים שעברה המסעדה והחידושים בתפריט, היא ממשיכה לספק חוויה מיוחדת ומוצלחת, כזו שתתאים גם לאוהבי המטבח הגאורגי וגם למי שמחפשים לגוון אותו.

טש וטשה – מתחם התחנה מבנה 5 נווה צדק תל אביב, 03-6771373. ב'- ד' , 17:00-1:00, ה' 17:00-2:00, ו' 16:00-2:00, שבת 16:00-1:00

צילום ניר קדר
צילום ניר קדר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר