יאסו אלבי: קשה להיפרד ממקום כזה

סיגר הדגים של אלבי – עלי סיגר דקיקים מטוגנים ופריכים המכילים מוסר ים עם פטרוזיליה, נענע, בצל ירוק ואיולי יוגורט. צילום שחר בן-פורת.

אולי זה הגיל, אבל הרעיון להגיע למסעדת אלבי בשישי-שבת נשמע לנו מופרך. החפלה המתרחשת במקום, במיוחד בשעות הצהריים, היא חד משמעית: הדי.ג'יי עם המוזיקה, המוני האנשים שממלאים את השולחנות. נשמע מעולה, אם היינו צעירים ב-10-15 שנה לפחות. למרות שיש סיכוי לא רע שגם אז היינו מעדיפים, כמו היום, לבוא לאלבי באמצע השבוע. האווירה יותר רגועה ונינוחה, ואפשר ליהנות משיחה ואוכל טוב. מה עוד שלסוף השבוע צריך להזמין כמה שבועות מראש.

אלבי – מראה טיפוסי בסופי שבוע. צילום מדף הפייסבוק

זה מה שעשינו ממש לאחרונה. באמצע השבוע, בשעות הערב, הגענו לאלבי כדי לגלות מה מציעה המסעדה היוונית הזו. למרות שהיא פועלת בשוק הפשפשים כבר יותר מתשע שנים, זה היה הביקור הראשון שלנו במקום.

התפריט של המסעדה מבוסס על הקונספט הידוע של 'שרינג' – שיתופיות. לא בטוח אם בעידן הרסס הטיפתי בו אנו חיים זה בהכרח הדבר הנכון לעשות, אבל כל אחד בוחר את בחירותיו. שלושה חלקים יש לתפריט, כל אחד עם שם יווני אחר: 'ארטימיס' כולל מנות ראשונות, 'אפרודיטה' מנות ביניים, ו'זאוס' כולל מנות קצת יותר גדולות, אם כי לא בהכרח בגודל של מנות עיקריות. ניתן להזמין כל מנה בפני עצמה, או לבחור שלוש מנות במחיר מוזל: שלוש מנות מארטימיס ב-145 שקלים, שלוש מנות מאפרודיטה ב-180 שקלים, שלוש מנות מזאוס ב-215 שקלים.

צילום שחר בן-פורת

מה מציעים תפריטי אלבי? ארימיס כולל מנות כגון צזיקי (31 שקלים) המכיל יוגורט יווני אמיתי – 18% שומן ומרקם עשיר יותר מזה של היוגורט שאנו מכירים מישראל, כמו גם תוספת של גבינת שמנת לחיזוק המרקם, מלפפון ושום.

צילום שחר בן-פורת

יש עלי גפן דולמה (37 שקלים) – עלי גפן מתקתקים הודות לשילוב של צימוקים עם אורז, שמשתלבים מצוין ביוגורט-שמיר שעליו הם מוגשים. אנו מציעים בחום להזמין סקורדליה (32 שקלים) – ממרח שקדים עם שום ובצל, המקבילה היוונית לחומוס הישראלי, ממרח שכיף לאכול אותו עם ובלי לחם.

צילום שחר בן-פורת

החלק בתפריט הקרוי אפרודיטה, מכיל סיגר דגים (59 שקלים) – עלי סיגר דקיקים מטוגנים ופריכים, המכילים תערובת קלילה ומרעננת של מוסר ים עם פטרוזיליה, נענע, בצל ירוק ואיולי יוגורט. פשוט מעולה.

צילום שחר בן-פורת

אם מתיקות באוכל לא מרתיעה אתכם, תזמינו את הבקלוואה טלה (65 שקלים) – השילוב של צימוקים עם הבשר והפיסטוקים, כמו גם הסילאן והטחינה מעל הבקלאווה, מספקים למנה מתיקות בולטת. שמחנו שבצק הפילו פריך כמתבקש, ושטעמו של הבשר לא נעלם בתוך המתיקות, אלא משתלב בה היטב.

צילום שחר בן-פורת

מנה יוונית ידועה נוספת המוצעת כאן, היא מאפה האלים (59 שקלים) – אם אינכם מכירים, מדובר בגבינת קפלוטרי מגולגלת בעלי פילו ומוגשת בצלחת ובה דבש, סילאן וסומסום שחור. לגבינה יש טעם מלוח חזק למדי, והמתיקות של הדבש והסילאן מאזנת אותה היטב. גם במנה זו הבצק הוא רק המעטפת למילוי, והוא פריך בדיוק כפי שצריך.

צילום שחר בן-פורת

מתוך החלק בתפריט הקרוי זאוס הזמנו גירוס טלה (87 שקלים) – שתי פיתות יווניות קטנות, שעליהן מונחת תערובת של בשר שוק טלה מפורק שבושל בבישול ארוך, עם טחינה, סלט עגבניות, עמבה, בצל ירוק, נענע ופטרוזיליה. הכמות מדויקת כך שאפשר בקלות לגלגל את הפיתה ולאכול את כל מה שיש עליה. הפיתה רכה ובה בעת יציבה מספיק, והבשר הרך והעשיר בטעם הופך את המנה הזו לאחת ממנות הגירוס הטובות שאכלנו. שאר התוספות הופכות את הטעם למורכב יותר, ואת המנה כולה למרעננת.

צילום שחר בן-פורת

מנה נוספת היא הסביצ'ה אינטיאס (71 שקלים) – הבסיס של המנה היא טחינה עשויה עם מעט לאבנה. לא ציפינו כאן לטחינה, שמעניקה מעט כבדות למנה כולה, אבל טעמי הטחינה משתלבים היטב עם הדג. מדובר באינטיאס כבוש בלימון, והוא מוגש עם צ'ילי אדום, בצל ירוק, נענע ופטרוזיליה.

צילום שחר בן-פורת

אם התפריט כולו מביא את יוון לצלחת, הקינוחים מגיעים מעולמות אחרים. נכון שמנת הלו ארטיק (41 שקלים) היא בטעם לימונערק, אבל זו למעשה גרסה של שלגון מגנום, עם ציפוי עבה של שוקולד לבן ותכולה של גלידה בטעמי לימון וערק.

צילום שחר בן-פורת

גם מנת הסמורס (44 שקלים) כלל לא מזכירה את יוון, אלא את השחיתות האמריקאית – עוגיית פאדג' שוקולד ועליה בננות מקורמלות, גלידת בננה-נוטלה ומרשמלו שרוף, ובוטנים מלוחים מסביב. הבוטנים אמנם לא מאזנים את המתיקות הרבה של המנה, אבל אם אתם צריכים לסיים את הארוחה עם קינוח מתוק, זה הקינוח בשבילכם. כל כמה שהוא נשמע בלתי אפשרי בגלל ריבוי הרכיבים, איכשהו הכל משתלב ביחד.

היה לנו קשה לחזור לרכב, ולנסוע הביתה, ולא רק בגלל שאכלנו הרבה בארוחה הזו. זה היה קשה בגלל הקושי להיפרד מהמקום – הנינוחות של אמצע השבוע, האווירה המיוחדת של שוק הפשפשים, השירות האדיב והאוכל המצוין. נחזור לאלבי בקרוב, זה בטוח.

אלבי – עולי ציון 6 שוק הפשפשים יפו, 077-4417072, ב'-ה' 18:00-24:00, שישי-שבת 12:30-24:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר