יאקוזה – הסושי כחוויה אולטימטיבית

בסושי תמצאו שילוב של מאכלי ים וירקות, עם מרכיבים בריאים ופשוטים. כשאתם מחפשים ריגוש ונטיות קולינריות חדשות, אל תשכחו את הסושי.תוכלו להתנסות במיוחד בשונה, בבלתי רגיל ובלא שגרתי; והכל פרי יצירתו של שף הסושי

יש הגורסים שסושי הוא אוכל מושלם. אוכל עם שיק וריח אופייני של דרום מזרח אסיה. לסושי יש תדמית של אוכל המיועד לקהילה אליטיסטית מעונבת של אנשי ההיי-טק, שמעדיפים לשחק אותה מערביים שאוכלים אוכל מהמזרח הרחוק, ושלא אכפת להם לשלם מחירים מחרידים להבהיל.

סושי, סשימי, קונוס ורול, זה לא אוכל בשביל לטרוף, וזה גם לא אוכל שבהכרח אתה יכול להרביץ ממנו בלי הכרה, שכן המנות החביבות והקטנטנות האלו מכילות אורז; וזו, כידוע לכם, פחמימה מורכבת, שמתחילה להיערם בקיבה ולייצר יציקות וחסימות בטון עם ריצוף של פועל זר.

בסושי תמצאו שילוב של מאכלי ים וירקות, עם מרכיבים בריאים ופשוטים. כשאתם מחפשים ריגוש ונטיות קולינריות חדשות, אל תשכחו את הסושי.
תוכלו להתנסות במיוחד בשונה, בבלתי רגיל ובלא שגרתי; והכל פרי יצירתו של שף הסושי.

כשאתם אוכלים סושי, קשה לגלות התנגדויות מול האוכל הצבעוני, הנקי, העדין והפשוט והמיוחד הזה.
תמצאו ירקות צבעוניים, או דג לא מבושל, כשהם עטופים במעטה דקיק של גרגרי אורז לבנבנים עשויים אחד אחד, המוקפים באצת ים בשילוב נימוח בפה עם גרגרי סומסום יפני שחור, כשמגוון הטעמים המגוונים והחדשים משתוללים עם שלל רטבים מיוחדים העשויים מטבל חרדל מתובל או מיונז, שלאחריהם נוסיף גם את הוואסבי החריף ואת הסויה המלוחה, וכולם מתפוצצים לך בחיך בחגיגה אמיתית.

הסושי הוא אוכל כייפי, הוא טעים, הוא מזין, וזו חוויה ובידור לעין ולחיך המעוררים תיאבון גם יחד.
סושי זה גם עסק. זו אינה גחמה או שיגעון פרטי של מישהו שחזר זה עתה מטיול במזרח ואבא נתן לו כמה שקלים לפתוח סושייה. ומסעדה על טהרת הסושי, חייבת להיות לדעתי, לא פחות ממצוינת.
הרכיבים חייבים להיות טריים ומוצגים לנגד עיניכם, ומלאכת אומן הסושי נגלית וחשופה מול מבטיכם המשתאים.

ביאקוזה שבקצה רחוב דיזנגוף, תוכלו למצוא פינה נחמדה של מסעדה שכזו, שלטעמי האישי הינה מוסד המעיד על עצמו.
זה לא שעשן הסיגריות לא עיצבן אותי גם בחלל המסעדה וגם סביב הבר, ומאידך מישהו כנראה חשב על הלא מעשנים והתקין את מערכת היניקה ומיזוג האוויר כך שיעלימו את העשן בעת שהוא ניסה לפלס את דרכו מעלה אל החלל.

יכולנו לבחור לסעוד את ליבנו סביב השולחנות האינטימיים במסעדה, בסמוך למסך הפלזמה הענקי המשדר קטעי ספורט, או סרטים, או קטעים בשידור חי ממצלמה מעל הבר, שהעבירה היישר מעמדת ההכנה של הסושי מן את היצירה וזריזות ההכנה.

בחרנו דווקא את המסוע המסתובב סביב הבר, ותמורת מחיר קבוע של 95 ₪ לאדם, בחרנו לפתוח בדיל של אכול כאוות יכולתך.
מרקים לפתיחה לבחירה: החל ממרק בנוסח מיסו יפני, אל מרקים בנוסח תאילנדי סיני – מרק תירס, מרק חריף חמוץ ומרק וונטון – שעשוי כופתאות בצק עם עוף.

זוגתי העדיפה שלא לאכול סושי, והיא בחרה במנת צ'ופ סוי – שהייתה עשויה מבחר ירקות מוקפצים ברוטב סויה, המוגדרת כמנת תוספת בנוסח תאילנדי. זו מנה גדושה ועשירה, המוגשת בתוך מחבת ברזל יציקה לוהטת, ששמרה על חומה של המנה עד כלותה.

סביב דלפק הבר, על מסוע מסתובב, נעות להן צלוחיות צבעוניות של סושי, שממשיך להיערם כנגד צלוחיות שממשיכות להתרוקן אחת אחר השנייה ע"י הסועדים סביב כסאות הבר.
הסושי כאן הוא גולת הכותרת. המבחר כל כך מגוון של סושי, מאקי וניגירי, סושי וסאשימי. בתחילה הסושי נוסע ובא אליך. אתה אוכל ואוכל, חוטף ואוכל, ולבסוף אתה ממש שמח שהסושי ממשיך לנסוע ממך והלאה, ולרגע הוא לא נעצר על ידך מתחנן שתמשיך לקחת אותו מהצלחת, כי אתה פשוט כבר לא יכול.

על הדלפק פתחנו בקבוק יין מצוין אותו רכשנו לפני שנים אחדות בדיוטי פרי ב-26.90 $ – קברנה סוביניון וינטג' ריזרב 2001 מיקב פלאם. זהו יין עם צבע כהה נוטה לשחור, עם שילוב נכון בין טאנינים, פרי טוב המזכיר דומדמנית, ועץ החבית שמורגש ומלווה את הטעם מבלי להשתלט על הפרי. הבקבוק נח במקרר היין עד הערב, ובתוספת 40 שקלים דמי חליצה אותם שילמנו בלב חפץ, הוא ליווה את הסעודה שלנו, בהתאמה טובה.

לקינוחים בחרנו קרם פסיפלורה – ומוס וניל משולב בפצפוצי פרלינה על מרנג קוקוס, ניסינו גם סורבט מעולה בטעם אקזוטי של מנגו. מנת קינוח נוספת בשם שקיעה אדומה, שהייתה עשויה קרם פטל, בשילוב קרם עוגיות, בציפוי שוקולד לבן, או קינוח נוסף בשם הכלה הסינית, שהייתה מנה שמורכבת ממוס שוקולד לבן עם שבבי פקאן סיני בציפוי עדין של שוקולד מריר.

התמחור במסעדה שפוי והוגן. הוא נגזרת של סושי איכותי, טרי וטעים, והמחירים עומדים בכבוד מול מחירי מסעדות סושי ראויות אחרות בצפונה של תל אביב וצפונה בהרצליה פיתוח.

האהבה שלנו לסושי לא תחלוף במהרה. הדרך בה מוצג הסושי לראווה במנות קטנות, ייחודיות, מפתות ומגרות, נעות להן באיטיות על מסוע, מזמינות ומעודדות את הסועד לדגום את הסושי באיטיות ובכבוד, ולאט לאט לאפשר ללשון ולחך להתמודד ולזהות את הטעמים, להיחשף אליהם ולהתענג עליהם.

מסעדת יאקוזה מספקת שירות מהיר, אדיב ומסביר פנים ללקוחות, שיוקירו להם על כך תודה.
לטעמי, כחובב סושי מושבע, תמצאו ביאקוזה את אחת מארוחות הסושי היותר טובות בארץ.

אומרים לנו שהסושי לא רק טעים, אלא אפילו טוב בשבילנו. אז מי אני שאתווכח.

יאקוזה
דיזנגוף 342 תל-אביב
טל.03-6042360
פתוח מ-12-בצהרים עד 01:30

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר