יבואן היינות שמעון לסרי (WineWise) מקווה לשנות את הטעם הישראלי

לפני כשנה נפגשנו לראשונה עם שמעון לסרי מחברת WineWise, הפועל תחת המותג "Les Grands Vins – היינות הגדולים של צרפת". עניין אותנו לשמוע מה התחדש אצל "יבואן בוטיק" חביב זה בשנה האחרונה, ומסתבר כי יש הרבה חדש.

לפני כשנה נפגשנו לראשונה עם שמעון לסרי מחברת WineWise, הפועל תחת המותג "Les Grands Vins – היינות הגדולים של צרפת". מפגש עם שמעון הנו תמיד חוויה של טעם טוב לכל מי שמתעניין במסעדות טובות בפריז וביינות איכותיים.

עניין אותנו לשמוע מה התחדש אצל "יבואן בוטיק" חביב זה בשנה האחרונה, ומסתבר כי יש הרבה חדש. קודם כל, שמעון הפסיק למכור לחנויות, מפני שלדבריו הוא לא יכול להתחרות עם היבואנים הגדולים.
תחום התחרות היחיד בו יכול לסרי לגבור על היבואנים הגדולים, הוא השוק הפרטי, לו שמעון מוכר במחיר סיטונאי, אותו היבואנים לא יכולים לתת.
"אני נותן לפרטיים מחירים שנתתי קודם לסיטונאים, עם הפרש של 60-50 אחוז לטובת הצרכן", הוא אומר.

חידוש נוסף הוא אתר אינטרנט מושקע – www.les-grands-vins.com, שגם בו מוכר שמעון יין במחירים סיטונאיים.
שמעון לסרי מוכר, כמובן, למסעדות, ומתכונן לפתוח חנות, בה יימכרו היינות שלו, לצד גבינות של צביקה כפיר, אביזרים, וחפצי אמנות של לטיסייה לוי.
במסגרת הפעילות השיווקית מקיים לסרי פעמיים-שלוש בחודש טעימות ב"מגדלי זיו" ברמת החייל ת"א, למינימום 15 איש, כשבטעימה האחרונה היו 23 איש. המחיר 60 ₪ כולל כיבוד – שווה לכל נפש.

מבחינת היינות, שמעון ממשיך לייבא Chateauneuf-du-Pape של Brotte, ומאותו יקב יביא גם Cornas – יין שמיוצר בפחות מ- 1,000 בקבוקים בשנה (כ- 200-150 ₪ לבקבוק), וכמו כן יביא Hermitage לבן – גם זה אין הרבה בארץ, לצד Chateauneuf-du-Pape לבן אותו הוא מייבא.
מ- Domaine Barville ימשיך לסרי להביא את La Fiole du Pape ("בתו של האפיפיור", לא עלינו) העשוי משלושה בצירים ביחד; היום בציר של 1998, 2000, 2001 , כאשר לפי שמעון, 1998 ו- 2001 היו שנים מצוינות, ו- 2000 שנה טובה.
עוד חידוש צרפתי: יינות בורגונדי לבנים מיקבים איכותיים, שרדונה מבורגונדי, ו- Pouilly Fume של Jean Pabiot מעמק הלואר.
Chateau Pech – Menel עשוי מ-: 70% סירה, 15% גרנאש, 15% קריניאן.
Clos de la Maladiere – יין ממונופול (יקב יחיד) מ- 2002 שהייתה שנה טובה. עדיין לא מוכן לשתייה, ויש לחכות מספר שנים. דורש שהייה בדקנטר לפני הגשה.
La Fiole du Pape – Chateauneuf-du-Pape – בבקבוק פטנטי בסגנון מיוחד – 3 בצירים שונים של ענבי גרנאש, סירה, ומורבדר, מהשנים 1998, 2000, 2001 (1998 ו- 2001, כאמור, היו שנים מצוינות, ו- 2000 שנה טובה). היין שהה בחבית בין שנה לחמש שנים, לפי שנות הבציר. מיוצרים קרוב ל- 500,000 בקבוקים בשנה מיין זה. היצרן, יקב Brotte, מוכר את הכמות הגדולה של Chateauneuf-du-Pape בצרפת, ובישראל עובד בלעדית עם שמעון.

שמעון מצא לאחרונה בצרפת ויביא ארצה Armagnac Vintage 1979 אשר בוקבק ב- 2005. "הארמניאק הזה גר עדיין בחבית. לא אוהבים לשמור אותו בבקבוקים, אלא בחביות קטנות מהן הוא מועבר לחביות של 3,000 ליטר ורק אז מבוקבק (כ- 600 550 ₪)", אומר שמעון, המרחיב פעילותו גם ליינות איטלקיים, כשהוא מתחיל ב- Chianti Classico Reserva ו- Super Toscana. "יין כמו קיאנטי רגיל לא מעניין אותי, אני נשאר בנישה של יינות איכותיים", הוא מצהיר.

את ה- Pouilly Fume ואת היינות האיטלקיים מצא שמעון בתערוכת VinExpo האחרונה, ובאפריל הוא ישתתף בטעימות בורדו העתידיות, בימים בין 10-1 באפריל, בהם כל ה- Chateaux של בורדו פתוחים לטעימות העתידיות, כולל פטרוס (Petrus), וד'איקם Yquem) (d, ושמעון בהחלט מתכוון לנצל את מדיניות הדלת הפתוחה.

"הלקוחות יודעים שאני מביא דברים טובים, במחירים סבירים וזול יותר מאשר בחנויות, והם באים לקנות", אומר שמעון המעיד על הרבה פידבק באינטרנט, ובוודאי לא הזיקה לו החשיפה אצל דניאל רוגוב ב"הארץ" ושגיא קופר ב- Ynet.
"מה שאני מחפש זה לא כמות אלא איכות: להביא מה שאני אוהב ולמכור במחירים סבירים.
כשאני שואל על היקפה של קניה ממוצעת, אומר לסרי כי היא נעה מבקבוק אחד עד שלושים. "יש מגוון לקוחות ומגוון דגמי קנייה, אין מכנה משותף. המחירים הם בין 34 ₪ ל- 300 ₪, ובטווח הזה יש מבחר לכל הרצונות והטעמים של מי שרוצים ליהנות מיין".

"אני חושב שאנשים בישראל מתחילים לשתות יותר, ורוצים דברים טובים – לא יינות פשוטים, ובמחיר סביר. אצלי זה אפשרי, ובגלל זה איני רוצה למכור לחנויות, אלא רוצה שאנשים פרטיים יפנו אלי וייהנו ממחירים יותר טובים. אני עובד מהבית, יש לי מחסן קטן, מה שמאפשר לי לתת מחירים יותר טובים", אומר לסרי, המעיד על כך שאין תופעה שאדם קונה אצלו ולא חוזר. "אם יש במקרה בקבוק מקולקל, אני מחליף בלי לשאול שאלות. זה חלק מהשירות".


מה אתה אומר על מחירי היינות היקרים?לא מוצדק לשלם מחירים כאלה על יין כפי שמשלמים על שאטו פטרוס ואחרים. אני לא הייתי קונה בקבוק ב- 1,000 יורו ומעלה. זה פשוט לא כדאי. אפשר לקנות הרבה יותר בקבוקים אחרים וליהנות.


מה היין הטוב ביותר ששתית בשנה האחרונה?
קשה להגיד, זה תלוי בחברה עם מי שותים, ומה אוכלים בארוחה.
שתיתי בבורדו Palmer 96 שהיה מצוין, Chateau Pontet Canet שנת 2004 מחביות – יין צעיר מאוד אבל יין עם עתיד, ו- 2004 Chevalier Montrachet של Chartronשהיה מצוין. אי אפשר להגיד מה היין הכי טוב ששתיתי.

ומה ישראלים אוהבים?
בעצמי איני יודע. נושא היין הנו חדש לישראלים. המון שנים שתו יינות קידוש, התחילו עם יינות אחרים כשהתחילו לנסוע לחו"ל, ויצאו ממשקאות קלים כדי להגיע ליין. אבל מה בדיוק אוהבים, איני יודע. ביינות שאני מייבא, אני מנסה לתת לישראלים יינות שאני אוהב, להכניס טעמים ויינות חדשים לפה. להוציא מיינות עולם חדש, ולעבור ליינות עולם ישן שמרגישים בהם פחות את העץ, פירות מסביב וטעמים מסביב. אני בעד לשתות יין בפני עצמו ולא את כל מה שמסביב, כמו ביין אוסטרלי או יין אמריקאי, בו שותים עץ או פירות, ולא את הזן עצמו. אני מקווה לשנות את הטעם הישראלי.


שמעון לסרי
WINEWISE
טל': 03-6052584
פקס: 03-6023970
נייד: 054-6535483
אתר: www.les-grands-vins.com
מייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר