יד מרדכי מציעים: מסלול טיול מרענן וצונן לימי הקיץ החמים

יד מרדכי מציעים בשיתוף עם החברה להגנת הטבע, מסלול טיול לימי הקיץ אל נחל עמוד עליון – בוסתני פרי, טחנות קמח, עצי דולב ענקיים ובריכת מים צוננים להתרעננות בקיץ.

איך מגיעים: נוסעים בכביש עכו צפת, בצומת חנניה פונים לכיוון צפת בכביש מספר 866. כקילומטר אחרי הכניסה למושב בית שמאי, פונים ימינה לדרך עפר ובה שלט המפנה לנחל עמוד, נוסעים כקילומטר עד למגרש חנייה, כאן מתחיל ומסתיים המסלול.

דרגת קושי: קל עד בינוני ( בסוף עליה ארוכה אך נוחה מאוד ושווה את המאמץ)
אורך המסלול: כ – 3.5 ק"מ (כשלוש שעות)
עונה מומלצת: כל השנה, בעיקר בקיץ.
תיאור המסלול:
חלקו העליון של נחל עמוד נמצא בגליל העליון, קרוב למושב מירון ולצפת.
נחל עמוד נקרא על שם עמוד אבן גדול הנמצא בחלקו התחתון של הנחל קרוב לכנרת, בעונה זו של השנה אזור העמוד יבש ולכן בקיץ מומלץ לטייל רק בחלקו העליון, הקריר והזורם של הנחל.
המסלול מתחיל במגרש החנייה. עולים על השביל המסומן בצבע אדום עד לבניין בטון נטוש, זוהי משטרת עין תינה שהוקמה על ידי הבריטים בתקופת המאורעות כדי להגן על מקורות המים שבנחל עמוד. עוצרים לתצפית יפה על העיר צפת ועל הרי הגליל העליון וממשיכים בירידה בשורה ארוכה של מדרגות אל הנחל. המעיין שנפגוש למטה, ליד מבנה הבטון נקרא עין א-תינה על שם עצי התאנה הרבים שנמצאים כאן. מכאן ממשיכים בקטע היפה ביותר של הנחל שנקרא בעבר בפי הערבים וואדי טוואחין על שם טחנות הקמח הרבות שפעלו כאן ושאת שרידיהן רואים לאורך הדרך.
ממשיכים לאורך הבוסתן עד לבריכת שכווי (בשביל מסומן בכחול), כאן עוצרים למנוחה מרעננת בצל העצים, משתכשכים במים הקרירים וכשנמאס (לא צריך למהר), ממשיכים בשביל המסומן בשחור עד לטחנת קמח נטושה, בדרך חוצים גשר, מתחברים אל שביל הבוסתן וחוזרים אל עין יקים. עולים חזרה במדרגות עד למגרש החנייה.

ניתן לשלב את הטיול עם סופ"ש בצפון.
לפרטים נוספים טלטבע 6388688 -03.