יוזמה חדשה של "בן אנד ג'ריס": טסת? זיהמת? תן תרומה

חברת הגלידות נרתמת למען איכות הסביבה, ומאפשרת לכל הטסים "לקזז" על זיהום האוויר שגרמו במסגרת הטיסה ע"י תרומה לארגונים ירוקים

במסגרת הפעילות הענפה של חברת "בן אנד ג'ריס" למען שמירת איכות הסביבה והמלחמה בהתחממות כדור הארץ, יצאה החברה לאחרונה בפרוייקט ייחודי המאפשר לאנשים להזדכות על זיהום האוויר שהם גרמו במהלך טיסה.

כאשר מטוסים טסים בשמיים נגרם זיהום אוויר בשל פליטת פחמן דו חמצני אשר תורם להתחממות כדור הארץ. "בן אנד ג'ריס" מאפשרת לטסים לקזז את הזיהום אוויר שהם גרמו ו"להזדכות" עליו ע"י תרומה לאחד מהארגונים הירוקים העולמיים.

כל מי שמעוניין לקזז את הזיהום אוויר שנגרם עקב הטיסה שלו, יכול להיכנס לאתר אינטרנט מיוחד ש"בן אנד ג'ריס" הקימו, שם ישנו "מחשבון פליטת הפחמן". באמצעות המחשבון ניתן לחשב את כמות הפחמן הדו חמצני שנפלט במהלך הטיסה פר בן אדם והכמות הזו מומרת לסכום כסף אותו ניתן לתרום באמצעות האתר לארגונים ירוקים שונים העוסקים בהצלת יערות הגשם, אנרגיה סולרית, גרינפיס ועוד.
בין הפרמטרים שנבדקים במחשבון: יעד היציאה ויעד ההגעה, האם הטיסה היא לכיוון אחד או הלוך-חזור, כמה נוסעים, באיזה מחלקה טסת, האם הטיסה היתה ישירה או עם עצירות ועוד.

לדוגמא: טיסה היוצאת מתל אביב לשדה התעופה בברלין, הלוך חזור, מחלקת תיירים, עבור 2 אנשים, טסים למרחק של 3,534 מיילים וצריכים לשלם סכום של 34.63 $.
בטיסה מתל אביב לבנגקוק, הלוך חזור, מחלקת תיירים, 2 נוסעים, טסים למרחק של 8,622 מיילים, צריכים לשלם סכום של 83.38 $.
בטיסה מפריס ללוס אנג'לס, הלוך חזור, מחלקת עסקים, טסים מרחק של 11,303 מיילים, 2 נוסעים צריכים לשלם 168.19 $.
את התשלום ניתן לבצע באמצעות אתר האינטרנט של בן אנד ג'ריס וכן גם לבחור את הארגון אליו רוצים לתרום.

אבי זינגר, מנכ"ל "בן אנד ג'ריס" ישראל מציין, שנושא ה"קיזוז" בטיסות נהוג בקרב עובדי החברה כבר כמה שנים, וכל עובד שטס במסגרת העבודה מחוייב לקזז לאחר מכן את הטיסה שלו.
זינגר מוסיף, כי בימים אלו החלה החברה לשווק את נושא הקיזוז גם בקרב הציבור הרחב, והוא מקווה שהפרוייקט יתרום יותר למודעות בנושא התחממות כדור הארץ.

http://benjerryus.myclimate.org

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר