יום עם הנסיכה באילת

ביקור במלון הנסיכה באילת מגלה מלון שונה, ממוקם בתוך שמורת טבע, רחוק (יחסית) מהעיר, ולכן משתדל לספק לאורח הכול: ים ובריכות, אוכל ומשקאות, מופעים ובילוי, וגם שקט ושלווה

יום ראשון בבוקר, הטיסה של 6.40 לאילת – מטוס ראשון. היעד: מלון הנסיכה באילת. אני מסתכל על הנוסעים במטוס. עורך הדין עם החליפה, השחקן מיכאל הנגבי עם צוות צילום – טסים לצלם סרט פרסום או תוכנית טלוויזיה כלשהי. כשאנחנו מנמיכים מעל יטבתה אני רוצה לשאול אותו אם הוא כאן בשביל השוקו.

במלון הנסיכה לפני 8.00 בבוקר תכונה והתרגשות. מחכים למאות תיירים צרפתים שיגיעו ישירות מצרפת לשבוע ימים במלון לרגל חגיגת חתונה, ויאכלסו 180 חדרים.
9.00 בבוקר. אנחנו – גלית מנהלת יחסי הציבור הנמרצת של המלון ואני, אחרי ארוחת בוקר טובה וטרייה – כולל לחמים שנאפו ממש הבוקר במלון. גלית מציינת שיש מעט אורחים, אחרי שבשישבת התקיים כאן המלון היה מלא.

עשינו גם סיור בחדרים והתפעמתי מהמראה של ים/הרים מחדרי המלון השונים.
עכשיו בלובי, המוזיקה בווליום גבוה. נכון, האוטובוסים של הצרפתים הגיעו, וחיל חלוץ צרפתי צעיר של נערות צווחניות מקדמות את פניהם בהתרגשות בחוץ. בפנים באזור הקבלה קוקטייל של מיץ ופירות. עוד שבוע תוסס בחיי מלון הנסיכה יוצא לדרך.
חדר אוכל סאנרייז, הנסיכה
הצרפתיות והצרפתים המותשים מטיסת לילה, מגיעים עטופים במעילי חורף – אחרי הכול הם הגיעו מחג המולד המושלג ותוקע הנוסעים בשדות תעופה באירופה. לא נורא, עוד מעט הם יתקלפו, ובהדרגה הלבן של העור יהפוך דרך ורוד ויגיע עד אדום לוהט מהשמש האילתית שכבר בשעה זאת של בוקר מצביעה על יכולותיה.

מתברר שזו לא החתונה הראשונה של אצולת יהודי צרפת, המתקיימת כאן, ומלון הנסיכה מתאים את המראה ואת השירותים שלו בהתאם למזמין ולאורחים – כולל השתלטות על הקבלה באירוע קודם, והפיכתו משטח הקבלה לדוכן הגשת בראנץ' חגיגי, הפיכת חוף הים הפרטי של מלון הנסיכה לאתר ארוחות, שלא לדבר על מופעים של מיטב הלהקות והזמרים. ככה חוגגים חתונה של יהודי צרפת Comme il faut (כמו שצריך).

ועכשיו למלון עצמו:
לאחרונה הושלם במלון הנסיכה באילת תהליך של שיפוץ, שדרוג ועיצוב מחודש שהתנהל במשך השנתיים האחרונות מאז מונה אייל מונטה, שראיון עימו נביא בהמשך, לתפקיד מנכ"ל המלון. מונטה מסביר: "תהליך השיפוץ בוצע במגמה להשביח את הנכס יוצא הדופן שלנו".
מאז פתיחתו בתחילת שנות ה- 90 נחשב הנסיכה כאחד המלונות המפוארים והמבוקשים באילת. זהו אתר נופש ייחודי, אוטונומי, אלגנטי ומפואר, הממוקם בתוך שמורת טבע, והנו לא רק המלון הדרומי ביותר בעיר, אלא בכלל הבניין האחרון לפני מחסום הגבול של טאבה, כשעד אליו נוסעים מרחק גדול יחסית במונחים של אילת, בשטח פתוח – כשהים משמאל והרי אילת מימין .

במלון 338 חדרים ו- 64 סוויטות מפוארות, מהן גם שבע סוויטות נושאיות בהשראת אתרים וארצות אקזוטיות. לנופשים במלון מספר גדול להפתיע של אפשרויות בחירה מבחינת גודל החדר, עיצובו, סגנונו ומחירו – הן לנופשים בזוג והן למי שיוצאים לחופשה עם כול המשפחה.

אז מה עשו כאן במהלך השיפוץ?VIP lounge הנסיכה
שטיחים חדשים נפרסו בכול מסדרונות המלון וכול המשקופים הוחלפו.
לחוף הים נרכש ריהוט ושמשיות חדשות, ובמקביל נפתחו בו מסעדת גריל חדשה ועמדת השכרת ציוד שנורקלינג להתבוננות בשמורת האלמוגים בחוף.
פאב המלון המשקיף אל הים, בשטח של כ- 600 מ"ר, נפתח מחדש תחת השם "מוסקו-ניו יורק" לאחר ששופץ והותקנה בו מערכת שמע ותאורה מתקדמת.
טרקלין ה- VIP בקומה ה- 15 עוצב מחדש בסגנון מודרני ובגוונים פסטליים, ובו פינות ישיבה פרטיות, מתחם מרכזי, ומרפסת המשקיפה על הרי אדום והים. בטרקלין יש מארחת שדואגת לכיבוד מגוון לאורך כול שעות היום, ושירותי משרד הכוללים חיבור אלחוטי לרשת האינטרנט (באופן מצער ביותר: בתשלום, כאילו שאינטרנט אינו היום שירות טריוויאלי ומובן מאליו – לי לפחות), ושירותי פקס.
מרפסת הלובי המשקיפה בחלקה אל הים ובחלקה אל הבריכה, עוצבה ורוהטה מחדש, ובעת ביקורי במקום שהו בה אותם צרפתים מאירוע החתונה, שעדיין חיכו לקבלת חדריהם.

סוויטות וחדרים אשר שופצו ועוצבו מחדש: חדר פרימיום, הנסיכה
חדרי פרימיום:
חדרי המלון היוקרתיים הממוקמים בקומות הגבוהות אובזרו במסכי פלזמה, רוצפו בפרקט, ורוהטו בריהוט עדכני בגוונים חומים.

8 סוויטות קלאב: כול סוויטה משתרעת על 60 מ"ר, עם מרפסת גדולה של 14 מ"ר. הסוויטות אובזרו במסכי פלזמה, רוצפו בפרקט, ונרכש עבורן ריהוט בגווני חום וטורקיז.

7 סוויטות נושאיות: הסוויטה המרוקאית, הסוויטה הרוסית, סוויטות הכולולות, הסוויטה התאילנדית, הסוויטה ההודית והסוויטה הפיליפינית.הסוויטה ההודית, הנסיכה
כול סוויטה צוידה עוצבה בפרטי עיצוב, וריהוט מקורי שיובא מהארץ אותה היא מייצגת, וכול אחת מהן זכתה לריצוף ועיצוב חדרי אמבטיה, סלון וחדר שינה בסגנון אתני ואותנטי. כך, למשל, מרוצפת סוויטת "קזבלנקה" המרוקאית במרצפות אשר הוטבעו בהן בעבודת יד אבני זכוכית. יש בה כולי הגשה ממרוקו, ועל קירותיה יצירות אמנות מהמקום.
בסוויטה ההודית מתאפיין הריהוט בגילופי עץ של דמויות מסיפורי הרי קרישנה, ובסוויטה הרוסית "אנסטסיה" מעוטר קיר שלם בציורי צארים רוסיים. בכול סוויטות הנושא הותקנו מערכות שמע משוכוללות, מכשירי DVD ומסכי פלזמה,
גם מרפסות סוויטות הנושא זכו לתשומת לב, שופצו ועוצבו מחדש. המרפסות רחבות הידיים צופות אל ההרים ולים, ובכול אחת מהן מיטות שיזוף, דק מעץ וג'קוזי.

סוויטות ג'וניור: אלה שופצו תוך שמירה על העיצוב המקורי, והן מעין לופט דו מפלסי מרווח, עם ריהוט עשוי ראטן בצבע קרם, וטקסטיל בגווני טורקיז וורוד. בחלק מהסוויטות יש יציאה למרפסת, ובאחרות יציאה לגינה. בסוויטות אלו נעשו עבודות תחזוקה, ומסכי הטלוויזיה הוחלפו בפלזמות.

הסוויטות הנשיאותיות: האיכות העיצובית הקלאסית שלהן נשמרה, ומזהים אותההסוויטה הרוסית, הנסיכה בפינות הישיבה, בריהוט בחדרי השינה, בארונות, בוילונות ובשטיחים. הסוויטות צוידו במסכי פלזמה ובמכונות אספרסו. באמבטיה הותקן מנגנון ג'קוזי, ובסלון מערכות שמע חדישות.
כול סוויטה נשיאותית משתרעת על 200 מ"ר ומוקפת במרפסות גדולות הצופות אל נוף היקפי באמת מרשים ומרגיע, של הרי אדום וים סוף. בסוויטות הנשיאותיות מוצג אוסף נדיר של חפצי חרסינה רוסית, פסלונים, וציורים. 

כמו בכול מקום, אלה שיכולים להרשות לעצמם, מקבלים יותר, וכך אורחי הסוויטות במלון הנסיכה נהנים בחדר מקבלת פנים של פירות אקזוטיים, מבחר פרלינים, שמפניה, חלוקים ונעלי בית ועיתונים יומיים. בנוסף יש לשוהים בסוויטות כניסה חופשית לטרקלין ה- VIP ולספא, וגם שירות הסעות משדה התעופה ואליו.שף פיטר הומל, הנסיכה

לא נרחיב על כול השירותים במלון – למבוגרים ולילדים, רק נציין כי על המזון במסעדות והבארים במלון אחראי שף פיטר הומל:
מסעדת "סאנרייז" – מסעדת המלון המרכזית.
"לה בל אפוק" – מסעדת הגורמה של המלון המבוססת על מטבח פיוז'ן צרפתי- ים תיכוני בניצוחו של פיטר הומל.
"splash" – מסעדת הגריל בבריכה פועלת בשעות הצהריים ומציעה ארוחות בשרים ודגים מגוונות, או ארוחות קלות מבוססות על סלטים וחטיפים קלים.
מסעדת גריל נוספת פועלת גם בחוף הים הצמוד.

נעים להכיר: אייל מונטה – מנכ"ל מלון הנסיכהאייל מונטה
אייל, רמת-גני במקור ובוגר תיכון בליך המפורסם, גולני. לאחר שירותו הצבאי עבד במשרד הביטחון. כשסיים שם, בעידן של שיחות הסכמי אוסלו, התחילו לדבר על מלונאות ותיירות. אייל, שרצה לראות במה מדובר, עבר בין בתי המלון בת"א, התקבל לדן פנורמה כמלצר בשירות חדרים, התחיל לעלות בתפקידים, הבין שזה מה שהוא רוצה לעשות, והלך ללמוד בביה"ס למלונאות תדמור בהרצליה במגמה "משולבת" – כול המקצועות: מלצרות, טבחות, משק, קבלה – קורס של שנה וחצי.
אייל המשיך ללימודי מינהל מלונאי – עם המכללה למינהל ובהמשך עם אוניברסיטת בר אילן, והוא בוגר גאה של המחזור הראשון.

מונטה חזר לדן פנורמה, בו הקימו אז את מרכז הכנסים, היה ראש צוות בהקמה, התקדם עד מנהל התפעול של המרכז למשך מספר שנים, וכשנפתח מלון קראון פלזה הרצליה – בעצם מלון דניאל שעבר למשך שנה וחצי לניהול של קראון פלזה – עבר אליו כסגן מנהל מזון ומשקאות.
ההמשך היה בקראון פלזה ת"א – מנהל מזון ומשקאות.
בתחילת שנת 2000 הוזמן אייל מונטה ע"י רשת פתאל ועבר לאילת – תחילה כסמנכ"ל מזון ומשקאות של מג'יק סנרייז קלאב בקיבוץ אילות, אחר כך מנכ"ל המלון, וב- 2004 מונה למנכ"ל פרדייז אין וקלאב – שני בתי מלון שנסגרו ב- 2005 לשיפוצים.
הוא הגיע לנסיכה כסמנכ"ל, וביוני 2007 התמנה למנכ"ל המלון.

אייל, איך זה להיות מנכ"ל מלון?אייל מונטה
בנסיכה אני מרגיש שאני באמת מנהל מלון – הכול באחריותי עד התוצאה הסופית. יש לי מחויבות משולשת: לאורחים, לעובדים, ולבעל הבית – אלכסנדר טסלר. יהודי גרמני מפרנקפורט לשעבר ראש המגבית בגרמניה – ציוני אמיתי.
אני מרגיש מחויבות אמיתית כלפי האורחים – בלי זה כלום לא יזוז. לגבי העובדים – יש לנו בין 300 ל- 400 עובדים בהתאם לעונה, כ- 280 מהם עובדים קבועים, חלקם מאוד ותיקים מאז יומו הראשון של המלון – 18 שנים. יש פה עובדים שהתחתנו, הקימו משפחות, וזה העוגן הכלכלי והקיומי שלהם. כשאתה תהיה מחויב לעובדים הם יהיו מחויבים לאורחים.
לי, כמנהל, יש במלון הנסיכה יתרונות, כי אני לא ברשת. ההחלטות הניהוליות הן באמת שלי – לטוב ולפחות טוב, וכמובן שאני עובד עם יועצים בתחומים השונים.
שיווק ומכירות אנו עושים לבד – מה שאומר מלחמה יותר קשה מול כול הגורמים. ברמה הניהולית, כול מנהל במלון יכול בדבריו והחלטותיו להרים או להפיל את המלון. אין רשת, תרתי משמע, מאחוריו.

איך מלון הנסיכה בהשוואה למלונות אחרים באילת?
הנסיכה הוא מלון שונה. לא דומה למלון אחר. בהווייתו זהו מלון רזורט לדוגמא. מלון שהוא לבד, רחוק מהעיר, לכן אנו נותנים את כול השירותים כמלון ריזורט – בכול חוויית האירוח של המלון.
אנחנו מלון בתוך שמורת טבע מכול עבריו – הרי אילת מסביב וחוף האלמוגים בחזית המזרחית – כול הזמן בקשר עם רשות הטבע והגנים.
יש לנו 419 חדרים מתוכם 64 סוויטות. זה ייחודי. אין כמות סוויטות כול כך גדולה במלון אחר בעיר. הייחודיות היא גם בגודל החדרים: מינימום 32 מ"ר לזוג + 2, לעומת גודל סטנדרטי 22-24 מ"ר. זה גדול אפילו ברמה עולמית.
יש לנו מרכז כנסים ל- 1,000 איש בישיבת תיאטרון, ואולמות קטנים יותר – הכול באותו מפלס. מאוד מיוחד.
הכנסים היוקרתיים עד 419 חדרים מתקיימים אצלנו: כנס ענף הקניונים, כנס אלרגיה ואיידס, כנס התאחדות הקבלנים הארצית, כנס ה- CFO, כנסי מכבי שירותי בריאות, כנס לשכת עורכי הדין הצעירים, כנסים רפואיים מכול העולם כמו כנס מדעי המוח – אלה כנסים חוזרים.

על מה אתה שם דגשים מיוחדים במלון?
על איכות השירות ועל להפוך את המלון לבית. יש לנו הרבה אורחים חוזרים. מלון הנסיכה הוא מותג – יש לשמור על כך. זה הכי קשה. זה גם מותג חזק וגם המלון הכי ישן בעיר. צריך כול הזמן לאזן. חשוב שכול אורח יידע שהוא מגיע לבית ולמשהו שונה.

מה עם הריחוק ממרכז אילת?
לא כולם אוהבים את המלון, כי הוא לא ממוקם במרכז העיר ולא קרוב לקניון – ויש כאלה שאוהבים את הנסיכה בדיוק בגלל כך.
זה מאפשר לנו לסגור את המלון לסופ"שים ייחודיים, ומצד שני – אורח יכול להיות כאן שבוע שלם ולא יחזור אירוע על עצמו.

מה עם אורחים מחו"ל?
יש אצלנו דגש על התיירים הצרפתים, כמו אלה שבאו לחתונה שתתקיים בשבוע זה בו אנו משוחחים – שני מטוסים, 180 חדרים – וכול יום במשך השבוע יחוו אירועים וחוויות שונים.
אנחנו חזקים בנישה הזאת של הצרפתים. מהלכים כאלה מובילה מחלקת השיווק שלנו, עם נציגים בצרפת, רוסיה וגרמניה. באוקטובר האחרון המלון היה סגור רק לצרפתים – 400 חדר, בעקבות עבודה של מקדמת מכירות שיושבת בפריז.
תפעול אירוח שבועי כזה דורש שת"פ של כול הצוות הניהולי.

ומה עם פרויקטים כאלה לקהל הישראלי?
ב- 15 בינואר תהיה שבת שירה, ואנו נקיים סופ"ש שירת הים לחובשי כיפות סרוגים – כ- 250 חדרים, 500 איש, וקיימנו גם  סופ"ש של זמר ימתיכוני.
מדובר במיזמים שהם רק של מלון הנסיכה, עם מפיקים שמגיעים אלינו עם רעיון, ואיתם אנו מפתחים את הרעיון לסופ"ש קונספטואלי שלם.

אתה מצליח להתנתק מהמלון לפעמים?
מלון זה דבר סוחף. אם לא עומדים בפיתוי, הוא יכול להיות תחליף לבית. צריך לדעת לאזן, ולעמוד בפיתויים. המשפחה היא בראש, ותמיד אפשר למצוא איזון. אילת כעיר – מאוד נוחה. הכול קרוב, אין נסיעה. תמיד אפשר לנהל זמן ולמצוא זמן. 

צילומי המלון: אורי אקרמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר