יוסי בן אודיס ממסעדת הטרקלין בת"א הוכתר כסומלייה הטוב ביותר בעולם

יוסי בן אודיס (ראשון מימין): "התחרות מול כלל הנציגים בעולם הייתה מאתגרת וחוויתית, ולא ציפינו בכלל להגיע לגמר"
בן אודיס הוכתר באולימפיאדת המסעדנות WFRS cup 2018 הראשונה שנערכה בסנט פטרסבורג ברוסיה ותתארח בשנה הבאה בירושלים

אולימפיאדת המסעדנות WFRS cup תגיע להתארח בירושלים בשנת 2019. להחלטה זו אחראי המסעדן והסומלייה יוסי בן אודיס ממסעדת הטרקלין בת"א, שזכה בתואר הסומלייה הטוב ביותר בעולם מבין 24 מדינות משתתפות בתחרות העולמית שנערכה בסן פטרסבורג ברוסיה. התחרות התקיימה במסעדה הגדולה ביותר באירופה (1200 מקומות ישיבה), במשך שלושה ימים שבמהלכם הציגה כל נבחרת הכוללת סומלייה מקצועי, איש שירות מקצועי ושף. כל נבחרת נדרשה במשך השלבים השונים להציג מגוון יכולות הקשורות בשירות, יצירתיות, איכות, ושת"פ צוותי.

הנבחרת הישראלית, שנבחרה על ידי מרדכי קמיגרוב – הבעלים של מסעדת בוכרה היפה בת"א, שגם היה חלק מצוות השופטים, כללה את הסומלייה יוסי בן אודיס – הבעלים של מסעדת הטרקלין ביסטרו בשר ויין, ויקב הבוטיק שאטו דה גליליי; שף גבריאל מירזקנדוב– ישראלי המתגורר במוסקבה ועורך ארועי יוקרה לאלפיון העליון ברוסיה; והמלצר המקצועי גיורא יוסיפוב – ששירת בעבר ברוסיה נשיאים, שגרירים, ואנשי ממשל רבים. קבוצת הסומליירים העולמיים, ביניהם גם בן אודיס, נבחנו על אופן הגשת היין, ההבנה שלהם ביינות, התאמת היינות למנות שהשף מייצר, אופן שיתוף הפעולה עם איש השירות בזמן סידור השולחן, הגשה לשולחן, והצגת השולחן בפני האורח.

יוסי בן אודיס אומר: "התחרות מול כלל הנציגים בעולם הייתה מאתגרת וחוויתית, ולא ציפינו בכלל להגיע לגמר. אני שמח על הזכות לייצג את ישראל, ועל הכבוד שמדינתנו זכתה לו, ובטוח שהתחרות תתקיים בירושלים תסייע רבות להעלאת רמת השירות והחשיבות של תרבות האירוח, המסעדנות והיין בישראל". לפי תקנון התחרות, המדינה הזוכה תארח את התחרות בשנה שאחריה, וישתתפו בה שפים ואנשי אירוח מרחבי העולם. לפי המארגנים, מדובר בהשקעה כספית אדירה, שתביא לארץ תיירות רבה מרוסיה ומכל מדינות אירופה.

 

 

3 תגובות

  1. זה לא באמת תחרות לסומלייה הטוב בעולם… נו באמת.
    זו התחרות האמיתית והנחשבת:
    https://asi.info/competitions/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר