יועזר בר יין – השם אומר הכל

עד למנות העיקריות שמנו לב לדינמיקה המעניינת ליד הבר, שם יושבים בעלי המסעדה שאול אברון וציפורה אסף, משוחחים ביניהם, ועם זאת פוקחים עין על הנעשה במסעדה, כשציפורה גם מקבלת את האורחים

"האם נוכל להביא יין משלנו לארוחה?", שאלתי את הקול הנעים מצדו השני של הקו. התשובה הייתה: "אנחנו בר יין, ומעדיפים שתשתו את היינות שלנו, אלא אם כן יש לכם בקבוק מיוחד".
השתכנענו, ואכן נהנינו מבקבוק הקרוז ארמיטז' לה מסונייה 2001 (160 ₪), שליווה את ארוחתנו ביועזר בר יין.

נפתח באזהרה: שימו לב להבדלי המחירים בין המנות הראשונות – ובמיוחד שימו לב למחיר הניוקי תפוחי אדמה ופטריות פורצ'יני עם פטריות כמהין – 98 ₪!, וזה שאכל עוד אמר שהמנה סתמית. הרבה יותר מדי כסף על "מנה סתמית" שהייתה גם קטנה.
לעומת זאת, "כל מיני חסות" (34 ₪) זכו להצלחה, ועוד יותר מכך קרפצ'ו הבקר – מנה גדולה מלווה בצלחת עלים ירוקים, העשויה בהחלט להיאכל כמנה עיקרית מהנה (70 ₪). לסלט אנדיב עם גבינה כחולה וקרם פרש (40 ₪) היה אפשר בהחלט להוסיף עוד נתח גבינה לזה היחיד שהיה בצלחת.

את המנות הראשונות ליווינו בשתי צלחות לחמים טריים עם גוש חמאה – לא דוגמיות נחנחיות כמו במסעדות רבות (14 ₪ לצלחת – שווה), שהונחו על שולחן העץ הכבד ועליו נרות גדולים ומפיות לבנות גדולות; כמו שאר שולחנות המסעדה הממוקמת במבנה עתיק עתיר קמרונות וספוג אווירה.

המלצרית החביבה, שהייתה יעילה בתחילת הערב, איבדה תאוצה עם הגידול במספר הסועדים. היא אמנם התנצלה על כך בהמשך, אך נאלצנו "לאמץ" לנו מלצרית נוספת לייעול השירות.

עד למנות העיקריות שמנו לב לדינמיקה המעניינת ליד הבר, שם יושבים בעלי המסעדה שאול אברון וציפורה אסף, משוחחים ביניהם, ועם זאת פוקחים עין על הנעשה במסעדה, כשציפורה גם מקבלת את האורחים. אל הבעלים הצטרף במהלך הערב פיני מ"פיני בחצר" הסמוכה, שמן הסתם יצא להפסקה אצל חברים ליד הבר.

הגענו למנות העיקריות: כתף טלה 7 שעות עם ירקות שורש (90 ₪) זכה למחמאות, וכך – ואולי יותר מכך – קציצות עגל ומוח ברוטב עגבניות עם פירה תפוחי אדמה (77 ₪) – מנה מומלצת לכל מי שאוהב אוכל ביתי, בדומה לאוכף הטלה. גם האנטריקוט עם הפירה שלו (100 ₪) זכה למחמאות, ונזיד הפטריות שכלל מגוון פטריות ברוטב שמנת (84 ₪) נאכל עד תומו, כולל חיסול הרוטב העשיר.

לקינוחים בחרנו טארט טאטן (עוגת תפוחים הפוכה) שלוותה בכמות מועטה מדי של שמנת (28 ₪), ג'לי מרענן של שמפניה עם פירות – מוגש על צלחת מראה כדי להגביר אפקט השקיפות (36 ₪), ועננים – מוס וניל עם פסיפלורה (28 ₪).

מסקנות: היה כדאי להמיר את הניוקי בבקבוק יין נוסף. ובכל מקרה יועזר בר יין הוא כשמו: בר יין, עם אוכל בטעם וניחוח צרפתי, ועם זאת ביתי, שכדאי לפקוד אותו מעת לעת.


יועזר בר יין
רח' יועזר איש הבירה 2,
יפו
טל. 03-6389115



צילום: אבי הלוי, IsraelWines



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר