יורם שגיא, מנכ"ל סטור נקסט: יש קמעונאות אלטרנטיבית מודרנית

"יש גידול מואץ בסגמנט חנויות הנוחות, לא רק בקטגוריות מובנות של סיגריות ומשקאות, אלא גם בקניות נוחות משלימות כמו קטגוריית החלב שהולכת וגדלה, לחם, ועוד", אמר שגיא

בהרצאתו על קמעונאות אלטרנטיבית מודרנית בכנס מזון בעידן החדש ‏2006, שהתקיים במרכז הכנסים החדש אווניו בפארק העסקים איירפורט סיטי, אמר יורם שגיא, מנכ"ל סטור נקסט, כי
מוצרי הפרימיום תופסים נפח גדל והולך בסל הקניות, ועונים לצרכים של בריאות, נוחות, פינוק.

"ספקים משקיעים בזיהוי הצרכים באספקת פתרונות", אמר שגיא, שהביא מספר דוגמאות: למשל קפה מגורען ומיובש בהקפאה – קטגוריית פרימיום שעולה על חשבון הקפה הנמס האבקתי, כשהפער הכמותי גדול עוד יותר בהיבט הכספי.
פסטה מצוננת, שהנה תת קטגוריית פרימיום בפסטה, משלשת את גודלה ומצמיחה את כל הקטגוריה.
שגיא הציג גם פתרונות של הבאת מסעדה הביתה, כמו כריך לחמום במיקרוגל של נסטלה ארה"ב, או אלברט היין מהולנד שמוכרת ארוחת פסטה מוכנה לחימום.

"יש גידול מואץ בסגמנט חנויות הנוחות, לא רק בקטגוריות מובנות של סיגריות ומשקאות, אלא גם בקניות נוחות משלימות כמו קטגוריית החלב שהולכת וגדלה, לחם, ועוד", אמר שגיא.

לדבריו, ספקים ששמים לב לכך יוצאים נשכרים, כשהם מציעים מוצרים באריזות קטנות, משקאות יוגורט, כריכים וכו'. "עדיין הסיגריות הן המוצר הנמכר ביותר, אך יש גידול משמעותי בשוקולדים וחטיפים מתוקים, ומשקאות אלכוהולים כולל יין ובירה", אמר מנכ"ל סטור נקסט.
הוא אמר כי יש גידול של עשרות אחוזים מתחילת השנה במכר של מוצרים רגילים כמו משקאות, חלב, כריכים ומשקאות אנרגיה.

בנוסף, מגמת הבריאות מתרחבת. "חנויות טבע ובריאות עונות על הצורך עם מוצרים ייחודיים כמו מזון אורגני וטבעי, תחליפי מזון, ויטמינים", אמר שגיא.

לדבריו, 20 הקטגוריות המובילות בחנויות טבע מהוות 46% מהמכר הכספי, לעומת 4% בלבד של אותן קטגוריות בשוק המבורקד הכללי: ויטמינים, לחמים מיוחדים, מוצרי טבע, קטניות לבישול וכו'.
כן עולים בשוק מוצרים נוגדי הזדקנות כמו מיצים טבעיים עם חומרים נוגדי חמצון וויטמינים , ואפילו ריבה נגד הזדקנות.

שגיא ציין גם את עליית מגמת ה- mid-calories – שילוב בין פינוק לבריאות, כמו קוקה קולה בלאק מופחת קלוריות עם קפה, או פפסי אדג' עם חצי מכמות הסוכר.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר