יותר מ- 2,000 חובבי יין ביקרו בפסטיבל היין הראשון של אשקלון

סביר להניח שלא ידעתם על כך שבעיר אשקלון התקיים לאחרונה פסטיבל יין, ומן הסתם אם הייתם יודעים הייתם מגיעים. מכל מקום, מעיריית אשקלון מדווחים כי למעלה מ- 2,000 חובבי יין אכן הגיעו לפסטיבל היין הראשון שהתקיים בעיר

סביר להניח שלא ידעתם על כך שבעיר אשקלון התקיים לאחרונה פסטיבל יין, ומן הסתם אם הייתם יודעים הייתם מגיעים. מכל מקום, מעיריית אשקלון מדווחים כי למעלה מ- 2,000 חובבי יין אכן הגיעו לפסטיבל היין הראשון שהתקיים בעיר.

הקשר בין אשקלון ליין הנו עתיק יומין. אשקלון העתיקה היתה ידועה בטיב היין שלה. בתקופה הביזנטית במאות הרביעית
והחמישית לספירה, היינות שיוצרו באזור העיר אשקלון יוצאו בקנקנים מיוחדים, שהתפרסמו ברחבי העולם העתיק וכבשו את שווקי ארצות הים התיכון. מבין כל יינות ארץ ישראל, נודע יין אשקלון בערכו הבריאותי. רופאי רומא אף נהגו להשתמש בו כשיקוי רפואי רב-שימושי.

בפסטיבל היין הראשון של אשקלון הציגו 12 יקבים: כרמל מזרחי, רקנטי, הכרם, בנימינה, פסגות, גמלא, רמת הגולן, ברקן, טפרברג, תשבי, רימון ועמק האלה, לצד טעימות שוקולד, קפה ושמן זית, וצלילי בלוז וג'ז.

הפסטיבל התקיים בימים שני ושלישי 24-25 במרץ 2008 במרכז הכנסים במכללה האקדמאית אשקלון, וכאמור כאלפיים איש פקדו
את הפסטיבל בשני הערבים.
אנשי חברות היין, שהיו בהתחלה סקפטיים לגבי הצלחת האירוע, הודו בסופו של הפסטיבל לדורון יחיאל מ"בית המשקאות של דורון", ולקובי בן שבו וערן סוויסה מ"אדון
המשקאות", על ששכנעו אותם להגיע לאשקלון ולקיים בה פסטיבל יין.
"לא ידענו שבאשקלון יש כל כך הרבה חובבי יין. המבקרים בפסטיבל הפגינו ידע ואנינות, ונשמח אם הפסטיבל הזה יהפוך למסורת באשקלון", מצוטטים יקבים משתתפים.

ראש העיר אשקלון, רוני מהצרי, אמר שהפסטיבל יהפוך
למסורת. אנחנו מקווים שלפני הפסטיבל הבא נוכל לעדכן אתכם בעוד מועד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר