יין וג'אז: אקו של יין מרתק במסע מוזיקלי קסום הביתה

אקו לבן הינו שילוב ייחודי של הזנים הלבנים שרדונה, רוסאן ושאנין בלאן. התנשמת היא הפרזנטורית של סדרת יינות אקו של תבור
יוסי נאור, חובב יין וג'אז ומי שהוביל את 'ג'אז אדום לבן' בתחנת הרדיו של מכללת עמק יזרעאל, מביא לנו הקשרים בין יינות ישראליים למוזיקה שהוא אוהב. כי יש מספר רגעים קסומים בחיים כמו לשתות יין ולהקשיב לג'אז – יין מיוחד ייחודי ומעניין של יקב תבור ומוזיקה נפלאה מקסימה ומרתקת של פט מת'יני עם 'קטר אחרון הביתה'

יקב תבור אימץ את הגישה האקולוגית, מתוך הבנה כי על אדמה בריאה יצמחו גפנים בריאות שיניבו ענבים טובים. היקב שילב כוחות עם החברה להגנת הטבע, וביחד יזמו פרויקט: להחזיר את הצמחייה ואת בעלי החיים לחיות יחד בהרמוניה לצד הענבים. כך הוענק ליקב תו ראשון מסוגו בארץ המעיד על היותו יקב בעל כרמים אקולוגיים. על הגישה האקולוגית והבריאה בכל הכרמים שומרת התנשמת, "הפרזנטורית" של היקב, ודמותה מתנוסס על תווית הבקבוקים.

משמאל לימין: אורן סלע, מיכל אקרמן, הייננים אריה נשר ואור נדבך. צילום מאתר היקב
משמאל לימין: אורן סלע – בעבר מנכ"ל והיום כורם, מיכל אקרמן, הייננים אריה נשר ואור נדבך. צילום מאתר היקב

בהובלת מיכל אקרמן, מנהלת היקב ושומרת גם על תפקיד אגרונומית היקב, ושני הייננים: הוותיק אריה נשר והצעיר אור נדבך, הפך חזון היקב למציאות: שמירה על האיזון בין הכרמים לטבע, לגדל כרמים תוך התחשבות בסביבה בה הם גדלים, ובכך להפוך אותם לברי קיימא. נתון יוצא דופן בשוק המקומי: כ- 50 אחוז מכרמי היקב ומיינותיו הם לבנים, ולשם כך פתח היקב חדר חביות לבנות.

מיכל אקרמן מנהלת יקב תבור. צילום צוות היקב

מתוך סדרת הבלנדים eco שמצדיעה לכרמים האקולוגים של תבור, טעמתי יין לבן. הסמלים המעטרים את תוויות הסדרה הם: אבן הבזלת, פרח החרצית, יעל, עלה גפן, בית קינון התנשמת ויונק דבש. אלה מדגישים ומתארים את המגוון הביולוגי, איזון הטבע ומחזור החיים והצמיחה, המאפיינים את כרמי היקב. החזון האקולוגי והבריא של תבור נכנס לתוך הבקבוק – איכות הפרי מביאה ליין רענן ומדויק.

אקו לבן החדש של יקב תבור. צילום איריס לוי

אקו לבן 2020 – עשוי מענבי הכרמים בתל שיפון ובמצפה רמון. זהו שילוב ייחודי של הזנים הלבנים שרדונה, רוסאן ושאנין בלאן שהותססו במכלי נירוסטה רחבים. התוצאה: בלנד מעודן, ייחודי, איכותי ומהנה. בעל אופי מורכב עם טעמים וריחות של פרי עשיר, גוף מלא וסיומת ארוכה. שמח לי.

Pat Metheny Group פט מת'יני הוא אחד מגדולי הגיטריסטים בכל הזמנים, עם קריירה עשירה ומגוונת הכוללת עשרות אלבומים ופרויקטים מוזיקליים מצליחים, ושיתופי פעולה עם האומנים הגדולים ביותר בעולם הג'אז, כולל צ'יק קוריאה, דייב הולנד, הרבי הנקוק, מייקל ברקר, ועוד רבים וטובים. בשנת 1977 הקים את הרכב Pat Metheny Group, שהוציא עשרות תקליטים בחברת התקליטים הידועה EMC, והיה לאחד מהרכבי הג'אז החשובים, המצליחים, והמשפיעים ביותר בז'אנר הזה. במהלך השנים זכה ב-20 פרסי גראמי, ואחדים מאלבומיו הוכתרו כתקליטי זהב. השפעתו המוזיקלית על נגני הג'אז בכלל ועל נגני גיטרת הג'אז בפרט, ניכרת היטב אצל הדור החדש של נגני הג'אז הפועלים כיום. 

 

  

קטרי קיטור הם מכונות כל כך מיוחדות: מצד אחד ענקים, ומצד שני עדינים. יש להם היסטוריה עשירה ומגוונת, ובטוח שלכל אחד מהם יש סיפור מרתק משלו. יפים ומלאי חיים.  המוזיקה של פט מת'יני מדברת, מסבירה, ומעוררת השראה. מצליחה ביופי יוצא דופן לאחד את המכונה הכבדה, העצומה, ברגישות גדולה, ליצירה מופלאה ויפהפייה. אחד מהגיטריסטים והשירים האהובים עליי. נותן לי תקווה ושקט נפשי. .יצירת מופת, מושלם. היין והמוזיקה נהדרים ומדהימים, הפיחו בי חיים. תודה על היין, תודה על המוזיקה. הגיטרה מחשמלת והיין מרתק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד במדור 

הרשמה לניוזלטר