יין, שמן זית וטעימות – בילוי גסטרונומי ביקב מוני בחודשי הקיץ

היקב חולש על עמק שורק, שם גדלים הענבים מהם מייצרים את יינות ערטול. בעמק פרושים מטעי זיתים, אשר מהם מפיקים שמן זית איכותי, בעל ארומה וטעמים אופייניים לזיתי עמק שורק

על גבעה נישאה, מוקף בכרמים, מטעי עצי זית ובוסתני משמשים ושקדים, שוכן יקב מוני למרגלות מנזר דיר ראפאת.
היקב חולש על עמק שורק, שם גדלים הענבים מהם מייצרים את יינות ערטול. בעמק פרושים מטעי זיתים, אשר מהם מפיקים שמן זית איכותי, בעל ארומה וטעמים האופייניים לזיתי עמק שורק.

משפחת ערטול, בעלי יקב מוני, הם הבעלים של חלקת כרם משלהם, מה שמבטיח מעורבות רבה מתחילה בבחירת ובשתילת זני הענבים, דרך תהליכי הגידול ועד לייצור היין ובקבוקו. היין שנוצר הוא בעל טעמים וארומה הייחודיים ליקב. בחוות הזיתים הממוקמות למרגלות המנזר, מטפחת משפחת ערטול את עצי הזית, באופן מיוחד ובהקפדה רבה מוסקים את הזיתים עם הבשלתם ומעבירים אותם לבית הבד הסמוך, שם מייצרים את שמן הזית הייחודי והאיכותי.

יקב מוני, שנקרא על שמו של ד"ר מוני ערטול, הוקם על מנת להנציח את זכרו על ידי משפחת ערטול שהגיעה לאיזור בשנות ה- 80מכפר מראר בצפון, ושכרה אדמות חקלאיות מהפטריארך הלטיני בירושלים, בעליו של מנזר דיר ראפאת.

הביקור ביקב מוני הוא חוויה מיוחדת בעקבות השילוב בין המנזר והיקב לבין הנוף המרהיב.
בפינת חמד זו מנהלים נור ערטול, יינן היקב, ומשפחתו את הפעילות, היינות מתיישנים במעמקי מרתף מנזר דיר ראפאת, במסדרונות מערה, המוארת בתאורה רכה, החושפת את חביות העץ שסדורות לאורך הקירות. המערה, שבה שוררת טמפרטורה טבעית של 17% ו-70% לחות, נחצבה ידנית עוד לפני מאה שנה על ידי נזירים בסלעי הגיר.
במקום קיימת מערה גדולה נוספת, בצורת האותT , המאחסנת את המבקרים, שגודשים את היקב ונהנים מהיין, משמן הזית ומהמוצרים הנוספים, מעשי בית, אשר נמכרים במקום.

קהל אוהבי היין והגורמה מוזמן לבקר במהלך חודשי הקיץ במתחם יקב מוני, בואך מנזר דיר ראפאת. ייערכו סיורים ברחבי הכרמים ומטעי הזיתים, בלוויית הסברים, המותאמים למבוגרים ולילדים.

ביקב ניתן ללגום מסוגי היין המשובח, ליהנות מטעימות של מיני ריבות מעשי בית, שמן הזית והזיתים, תוך הנאה מהנוף המרהיב, הסובב את היקב ומהשלווה במקום.

בנוסף מוצעות חבילות יין במחירים אטרקטיביים, וכן מטעמים שונים, מעשה בית, אותם ניתן לרכוש במקום.

דרך הגעה: מכביש מספר 1 תל אביב – מירושלים, יורדים בשער הגיא לכיוון כביש מספר 38, דרומה, לכיוון בית שמש, נוסעים עד לקיבוץ צרעה ומשם, באמצעות הכוונה קיימת, מגיעים עד למנזר ראפעאת, שם מצוי היקב.

לפרטים נוספים:
נור ערטול – יקב מוני
טל. 052-2800750

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר