יינות בולטים בפסטיבל היין ה-13 במוזיאון ישראל

פסטיבל היין שהתקיים בפעם ה-13 במוזיאון ישראל ירושלים, הוא אחד הוותיקים בארץ, ומיקומו מנגיש יין לא רק לקהל תל-אביבי. הפסטיבל התקיים במשך ארבעה ערבים, מה שאפשר ליקבים לחשוף את יינותיהם למספר מבקרים גדול יחסית

פסטיבלי יין בארץ, וכאלה יש בשפע, מאפשרים לקהל חובבי היין לפגוש ולטעום במקום אחד יינות ממגוון יקבים, סוגים וזנים; מעבר להנאה של בילוי ערב פנאי חברתי שעיקרו יין.

פסטיבל היין שהתקיים בפעם ה-13 במוזיאון ישראל ירושלים, הוא אחד הוותיקים שבפסטיבלים בארץ, ומיקומו מנגיש יין לא רק לקהל תל-אביבי.
הפסטיבל התקיים במשך ארבעה ערבים, מה שאפשר ליקבים לחשוף את יינותיהם למספר מבקרים גדול יחסית.

בערב פתיחת הפסטיבל עברתי בין דוכני היקבים, וקיבלתי המלצות על היינות הראויים לתשומת לב הקהל, מהנציגים בכל דוכן. טעמתי את היינות על בסיס המלצות אלה, והתרשמתי בעצמי:

סוביניון בלאן 2014, יקב בת שלמה

יין שנעשו ממנו כ-10,000 בקבוקים. הפרי מכרמי בת שלמה. לאחר תסיסה ושהייה במשך 10חודשים, חלק במכלי בטון וחלק במכלי נירוסטה, מגלה מאפיינים טרואריים מיקב פחות מוכר.
יין פריך, יבש ובעל גוף עשיר יחסית לזן. בחך מתפתחים טעמים משולבים של עשבוניות ולימוניות הזן, לצד ליצ'י וקיווי בשל. 13.5% אלכוהול תורמים לעושר בחך. מתאים מאוד לשתייה כפי שהוא, צונן מאוד, או עם ארוחת סוף קיץ ישראלי.
המחיר 90 ש"ח – תמורה מהנה למי שרוצה ליהנות משתיית סוביניון בלאן שונה מהמקור הבורדולזי, עם מאפייני טרואר ישראלי ייחודי.



קומולוס 2014, יקב מטר (היקב הכשר של פלטר)
זכה בשבוע זה לדירוג מעל 90 של מגזין היין העולמי, WINE SPECTATOR, במסגרת דירוג יינות ישראל ממגוון יקבים (מעל 110 יינות שקיבלו ציונים בין 80-93 נקודות).
בלנד של קברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק, שעבר 14 חודשי יישון בחביות. הענבים מכרם הרוח בצפון רמת הגולן.
יין מאוד נגיש, בהחלט ראוי ליישון והשתבחות נוספת. גוף מלא יחסית, מאוד פירותי, בעיקר בטעמי פרי שזיף בשל.
המחיר 85 ש"ח – לדעתי תמורה מעולה (עוד לפני דירוג ה-WINE SPECTATOR) לאחד היינות הישראלים המאוזנים והמהנים לשתייה, למגוון טעמי חך, מכרמים איכותיים ומיקום טרוארי מיטבי.

שנין בלאן 2015, יקב מדבר
היקב, המייצר יינות לבנים ואדומים, שוכן באזור מצפה רמון, ובכך ייחודו וייחוד יינותיו. הענבים מכרם יחידני במצפה רמון. 14% אלכוהול.
זהו שנין בלאן שונה מהמקור בעמק הלואר. 10% יושנו 6 חודשים בחביות עץ, והיתר במכלי נירוסטה. גוף בינוני לא דחוס. החך משלב בין מינרליות לימונית לאגס בשל ואננס מתקתק. סיומת נעימה מעט וונילית. לשתות צונן מאוד, עם או בלי אוכל.
המחיר 110 ש"ח – מתאים להשקעה למי שחובב את הזן בוורסיה הישראלית מדברית, וכיסו מאפשר.




רוזה 2015, כנען, יקב דלתון
נעשה בפעם הראשונה כחלק מסדרת כנען, במיתוגה החדש.

בלנד של שיראז, ברברה וקברנה סוביניון מכרמי אזור דלתון. הברברה מוסיף ליין טעמים המזכירים יין אדום פירותי. רוזה בגוונים קורליים, בסגנון צרפתי. 

מאוד רענן, פירותי, ופשוט כיפי לשתייה. יין מרפסות אמיתי, ובמחיר מצוין  של 45 ₪, הנו אחד היינות הישראלים היותר ראויים מסגנון זה.

רוזה 2015, יקב ז'אק קפסוטו
בלנד בלתי שגרתי של סנסאו – 50%, גרנאש נואר – 25%, ומורבדר – 25%, כולם מכרמים בפקיעין, ובסגנון עשייה של עמק הרון.
המחיר 89 ש"ח – תמורה מהנה, במחיר מעט מעל הממוצע של רוזה ישראלי. לכל מי שאוהב רוזה, ובעיקר רוזה אחר. 

מרלו 2012 עמק האלה, יקב עמק האלה
90% מרלו ו-10% פטי וורדו. 16 חודשים בחבית. הזן מצליח מאוד באזור עמק האלה. בציר 2012 היה חם יחסית, ומכאן עושר ומורכבות היין בטעימה. עכשיו במיטבו ובעל כושר יישון נוסף.
באף פרי אדום-שחור עם מעט אדמה וקליית חבית. בחך טעמי פרי מרוכזים ומאוזנים, עם טאניניות משלימה. סיומת שוקולדית מרירה מזמינה המשך שתייה בהנאה. יין אדום לערבי סוף קיץ וסתיו, יתאים לליווי ארוחות חגי תשרי.
המחיר 85 ש"ח – תמורה מצוינת ליין מרלו גברי רציני.

סירה 2012, יקב כרם מונטיפיורי
הפרי מכרמים באזור דיר רפעת, ובעשייתו המקצועית של היינן הוותיק סם סורוקה. יין סירה מהיותר ראויים לתשומת לב בעשייתו הישראלית. 14 חודשי יישון בחביות אלון צרפתי. זהו יין אלגנטי, לא בומבסטי, מעט נשי. משתדך טוב עם אוכל בשרי, אך גם בלעדיו.
המחיר 135 ש"ח – תמורה מתגמלת למי שמעריך ונהנה משתיית יינות סירה מכרמי טרואר ישראלי ובסגנון ים תיכוני.

 

 

מקורה 2009, יקב אמפורה (בפסטיבל ניתן לטעימה מוגבלת – לא לכלל הקהל)
בלנד של 80% מרלו ו-20% ברברה. יין הפרמיום של היקב, ומיינות הדגל המובילים בארץ. 36 חודשי יישון בחביות ובעשייה המקצועית של שני אנשי היין המוערכים בארץ ובעולם באיכות יינותיהם, מישל רולאן וארקדי פפיקיאן.
יין מורכב, שימשיך להתפתח ולהיות נגיש לפחות 15 שנים מההשקה. לאחר שנפתח שעתיים קודם, מתגלה יין בטעמי חך מאוד פרחוניים וקטיפתיים. אלגנטי ומרשים במורכבות. ישתדך היטב לכל אוכל בשרי.
המחיר 220 ₪ – תמורה טובה למי שכיסו מאפשר, וחפץ להשקיע ביין דגל ישראלי מרשים באירוע חגיגי מתאים. מומלץ גם לאספני יין, שכן נעשו ממנו 3,000 בקבוקים בלבד.

מרסלאן 2014, יקב ירושלים
גם זה יין של סם סורוקה. 100% מרסלאן מכרם בגבעת נילי. 10 חודשי יישון בחביות אלון צרפתי. יין ישראלי מזן שמתגלה כמיטבי לגידול כאן.
המחיר 50-60 ש"ח – תמורה מצוינת לכל מי שרוצה ליהנות מיין ישראלי מזן שונה ממרלו או קברנה סוביניון.

קברנה סוביניון 2013, רויאל רזרב, יקב שאטו גולן
לא מעט שמעתי מסביב, כי זה היין הכי מוצלח בטעימת היינות בפסטיבל. יין שקנה לאורך השנים קהל אוהדים וותיק ונאמן.
לקברנה סוביניון נוספו כתיבול מאזן 2% טוריגו נסיונל, 1% סירה ו-1% פטי וורדו. 12 חודשי יישון בחביות אלון צרפתי.
יין בעל פוטנציאל יישון טוב, וכבר עתה מאוד נגיש ועוצמתי. יתאים למאכלים מעט יותר חורפיים.
המחיר 129 ₪ – תמורה נהדרת לכלל חובבי קברנה סוביניון ישראלי מרשים ואלגנטי, במיצוי פרי מכרמי טרואר איכותי. 

 



לירה 2013, יקב קדמה

בלנד חצי-חצי קברנה סוביניון ומרלו, בעשיה הייחודית ליקב של יישון בכדי חרס ענקיים, ובהמשך בחביות עץ. גוף בינוני-מלא, לא מתחנף ומעט טאני, ארומות וטעמי פרי בשל אדום ודובדבן שחור, לצד פלפל שחור ומעט מנטה. סיומת שוקולד מריר מאזנת ורכה.
ישתדך טוב עם מגוון תבשילי בשר, גם בחגי תשרי הקרבים. לשתייה מידית וליישון לכ-3 שנים.
המחיר 80 ש"ח – תמורה מוערכת ליין ישראלי מהזנים הישראלים הכי נפוצים בעשיה ולשתייה, עם טוויסט מהנה של סגנון עשייה קצת שונה.

היוצר ארגמן, LYRICA 2012, יקב היוצר
יין מסדרת הפרמיום העשויה מזנים ים תיכוניים, של היקב הצעיר מבית יקב ארזה הוותיק מאוד.
ענבי ארגמן, הזן הישראלי ההיסטורי, הגיעו מכרם בן 12 שנים באזור גבעת שמש (בין מנזר דיר רפעת לקיבוץ צרעה), ונשארו במגע עם הקליפות למשך כמה שבועות. בהמשך היין יושן בחביות אלון 24 חודשים.
שילוב מקסים בחך בין קטיפתי למחוספס. טעמי פרי אדום לצד תבלון יער ים תיכוני נגיש אך עוד ראוי ליישון והשתבחות. אלגנטי בגובה העיניים.
המחיר 100 ש"ח – תמורה מהאיכותיות יותר והמהנות ליין מהזן שזוכה בשנים האחרונות לרטרו יפה ביינות ישראל. 



קברנה פרנק 2013, Mostly, יקב טוליפ

למי שמכיר את יקב טוליפ ואת הקברנה פרנק שלו לא נדרש הסבר נוסף. הפרי מתגלה ביין זה במיטב מאפייניו הפלפליים ירוקים, וכל חובב הסגנון ייהנה ממנו בעיקר לשתייה בתקופה הקרובה.
פרי מענבי כרם מטע: 85% קברנה פרנק ו-15% מרלו. 12 חודשי יישון בחבית.
יין שמזמין אוכל לצדו, בעיקר של מנות בשר לא כבדות, ואפילו דגים ופירות ים.
המחיר 85 ש"ח – אחת התמורות המיטביות ליין מזן זה, שכה מתאים לגידול ולשתייה בטרואר הים תיכוני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר