יינות חדשים לויתקין: ריזלינג 2009, מסע ישראלי ורוד 2009, קריניאן 2007

ויתקין ריזלינג 2009 עשוי מ- 100% ענבי יוהנסברג ריזלינג מכרם באזור עמק האלה, הנטוע על אדמה גירית והניב יבול מצומצם במיוחד

ויתקין יוהנסברג ריזלינג 2009
עשוי מ- 100% ענבי יוהנסברג ריזלינג מכרם באזור עמק האלה, הנטוע על אדמה גירית והניב יבול מצומצם במיוחד.
היין לא עבר תסיסה מאלולקטית על מנת לשמור את אופיו הרענן. התקבל יין לבן יבש, ארומטי ומדויק, בעל מורכבות ועומק הנתמכים בחומציות פריכה. בשנה הראשונה מאופיין היין בניחוחות פרי הדר טרי,ירוק – ליים, פרחים לבנים ומינרליות. בתנאי אכסון טובים צפויות להתפתח ארומות נוספות האופייניות לזן הריזלינג: פטרוליות ודבש.
ויתקין יוהנסברג ריזלינג מתאים ללוות מאכלי ים, עוף צלוי וברווז בנוסח פקין.
הייננים אומרים כי יין זה הינו יוצא דופן מבחינת יכולת ההתיישנות שלו בהשוואה ליינות לבנים מאזורינו, ובתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח ולקבל מורכבות במשך שלוש עד חמש שנים משנת הבציר.

מסע ישראלי ורוד 2009
יין סמוק חצי יבש, המוגדר ביקב כ- OFF DRY, עשוי משילוב של ענבי סירה, קריניאן, טמפרניו ומעט קברנה פרנק, מכרמים בהרי ירושלים, כפר ויתקין, זיכרון יעקב ובנימינה.
היין הוכן בשילוב שתי טכניקות מקובלות לייצור יין רוזה: "דימום" (saignee), בו מנקזים מעט תירוש ממיכל שאליו הוכנסו ענבים אדומים מספר שעות עד יממה קודם לכן. בגלל הזמן הקצר של מגע הקליפות מקבל התירוש גוון וורוד ומעט מאפייני ארומה וטעם בעלי אופי של פירות אדומים.
טכניקה שניה היא סחיטה ישירה (Press direct): הענבים מוכנסים למסחטה לאחר מעיכה קלה. התירוש הנסחט משמש לייצור הרוזה. 
שילוב שתי הטכניקות, עם שימוש בזני ענבים שונים ותהליך ייצור מוקפד של תסיסה ארוכה בטמפרטורה נמוכה, הובילו ליין רוזה פירותי עם מתיקות מעודנת, בעל צבע ורוד חיוני, מאפיינים ארומטיים ורעננות חדה, טעמים של פרי אדום ותיבול שמקורם בענבים האדומים.
מסע ישראלי ורוד משמש כאפריטיף לכל ארוחה, ומלווה מגוון רחב של מנות: פירות ים, דגים, מנות עוף, פסטה בתיבול ים תיכוני, ומנות בסגנון המזרח הרחוק.
טמפרטורת הגשה מומלצת- 6-8 מעלות. היין מיועד לשתיה עכשווית, עד כשנה לאחר הבציר.

ויתקין קריניאן 2007
הרכב: 95% קריניאן, 5% גרנאש נואר, משלושה כרמים בוגרים הנטועים באזור בנימינה וזיכרון יעקב. הכרמים אינם מושקים, ובכך מאולצים השורשים להגיע לשכבות הקרקע העמוקות יותר, מה שתורם לאופי החד וריכוז הטעמים בענבים. שילוב זה בין שלושת הכרמים מוסיף למורכבות ולעומק של היין.
דרך אגב, חלק מחומר גלם זה, באותה רמת איכות, מהווה בסיס לבלנד של מסע ישראלי אדום 2007, יחד עם סירה ומעט קברנה פרנק. 
הקריניאן, כזן המבטא היטב את הטרואר ממנו הגיע, מביא מכל כרם אופי אחר. השילוב בין ענבים מחלקות שונות מעצים את השכבתיות ביין ואת עצמת טעמיו.
לאחר הסחיטה, ושיקוע קצר הועבר היין לתסיסה מאלולקטית והתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות גדולות בנפח 350 ליטר, 30% מהן חדשות, לתקופה של 15 חודשים.
היין מפגין כבר כעת צבע ארגמן-סגול אטום, ארומות עשירות של פרי בשל (שזיף שחור-אירופאי, קאסיס ופטל שחור), תבלינים מתוקים, מורכבות של אנימליות ופרחוניות. לאחר אוורור מתאים הוא חושף את טעמי הפרי, תיבול ואופי בשרי – מינרלי (אופייני ליינות קריניאן או מבוססי קריניאן) ורעננות "מינטית".
הייננים אומרים כי נתוני הבציר המצוינים הביאו ליצירת יין בעל סמיכות יוצאת דופן לעומת בצירים קודמים, איזון בין בשלות אופטימלית לרעננות, עושר פרי וסיומת דומיננטית ארוכה ונעימה.
בתנאי אכסון טובים ימשיך ויתקין קריניאן לפתח מורכבות ועומק במשך 5- 9 השנים שלאחר הבציר.

החודש בית פתוח וחגיגת בציר ביקב ויתקין 
במשך 4 ימים רצופים ובשני אירועים:
25-26-27 לאוגוסט –  בשעות 09:00-13:00, 16:00-18:00- בית פתוח ביקב.
לפרטים המלאים
28 לאוגוסט- בשעות 18:00-22:00- חגיגת הבציר – כל היינות פתוחים לטעימה.
כל האירועים בחצר היקב בכפר ויתקין.

יקב ויתקין
דרך הכפר 68, כפר ויתקין
טל. 09-8663505, 054-5556303
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר