יינות חדשים ליקב אדיר: שרדונה 2012 ושיראז 2011

יקב אדיר השוכן בכרם בן זמרה, מוציא לשוק שני יינות חדשים, שניהם פרי יצירתו של היינן אבי רוזנברג

יקב אדיר השוכן בכרם בן זמרה, מוציא לשוק שני יינות חדשים, שניהם פרי יצירתו של היינן אבי רוזנברג.

שרדונה כרם בן זמרה 2012
100% ענבי שרדונה מחלקת הפלטו מנטיעת 1988, גובה הכרם 870 מטר.
לאחר בציר ידני וקירור הענבים, נבחרו האשכולות בקפידה, ולאחר מכן סחיטה עדינה של האשכולות ותסיסה אלכוהולית בחביות עץ אלון צרפתי.
היין לא עבר תסיסה מאלו-לקטית, לשמירת החומציות הטבעית שלו, והתבגר 292 יום בחביות עץ אלון צרפתי, שלאחריהם בוקבקו 3000 בקבוקים. אלכוהול: 12.5%.
רשמי טעימה של היינן: בעל צבע זהוב קש ומבהיק. ריחו אלגנטי ומורכב עם רמזים לשפע תבלינים, פריחת הדרים.אשכולית אדומה ולחם קלוי . טעמו רענן עם חומציות טובה, איזון הרמוני בין עץ לפרי. סיומת ארוכה ומענגת. יין אלגנטי המשתלב היטב עם אוכל.
מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪

שיראז כרם בן זמרה 2011
100% שיראז מחלקת הפלטו מנטיעת 2004, גובה הכרם 870 מטר.
הבציר היה ידני. האשכולות נבררו בקפידה, עברו דריכה קלה ולא נסחטו, מה שהוביל לדברי היקב למיטב הנוזל חופשי. משם תסיסה והשריה על הקליפות באמצעות שמרים ייחודיים, תוך תסיסה קרה ואיטית, בשילוב רמונטאז'ים תכופים וניקיון קפדני, שהביאו למיצוי פרי מלא ולמימוש הפוטנציאל שלו.
היין שהה 378 יום בחביות – 85% מאלון צרפתי ו-15% מאלון אמריקאי. בוקבקו 3,800 בקבוקים אלכוהול: 14%.
רשמי טעימה של היינן: גוון אדום-סגול כהה ואטום. ליין אף עשיר בפרי שחור מרוכז עם נגיעות של קאסיס, טבק וסיגארים, מגוון תבלינים רחב, מעט ירקרקות טרייה, גוף מלא ועץ דומיננטי אך לא משתלט. מתיקות נעימה וסיומת מתמשכת עד מאוד. יין מורכב בעל יכולת השתבחות של 3-5 שנים.
מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר